Wat bedoelt hij met die huilbui :-(((

Mijn kleintje krijgt 's avonds om 18.30h zijn fles (210cc) en gaat daarna lekker slapen. Althans, lekker slapen zit er ineens sinds een week niet meer in.. Hij valt huilend in slaap en na een half uurtje ligt hij te krijsen in bed en dan bedoel ik ook echt krijsen! Wat kan dat zijn? Tranen met tuiten en het klinkt vreselijk zielig. Heeft hij misschien honger of pijn of.. Weten jullie misschien wat het kan zijn??
Om 21.30h krijgt hij zijn laatste fles (180cc) en dan moet ik hem de volgende dag om 07.00h wakker maken, zonder enig  huiltje, dus dat gaat goed.  Hij is nu 21 weken jong.

hoi tomaatje,

Tja, je weet het nooit met die kleintjes. Het hoort bij de ontwikkeling van je kindje. Het kan verlatingsangst zijn, of zgn. nachtangst, een vervelende droom, ergens bang voor zijn, de indrukken van de dag verwerken........kortom je kunt niet in het koppie kijken maar het gaat vanzelf weer over.
Zoals je het beschrijft lijkt het voor mij erop dat je kiindje de indrukken moet verwerken van de dag en dat nog niet aankan en dan gaan ze huilen. Dat gedrag herken ik van mijn oudste zoon.

Succes! Misja, mama van Thijmen (3jr) en Marten ( 14 weken)

Hallo,

Ik weet niet of hij de rest van de dag ook huilt? Mijn vriendin had het namelijk ook dat haar kindje aan het krijsen was, in het begin alleen 's avonds en daarna ook overdag. Dit kwam omdat ze een dubbele oorontsteking had. Ik weet niet of hij ook over zijn oortjes wrijft of dat hij rode kaakjes heeft, anders zou ik toch even langs de dokter gaan.

Misschien heeft hij inderdaad teveel indrukken te verwerken. Of is hij zo vermoeid dat hij heel moeilijk in slaap komt.

Helga mv Roos

Terug
Bovenaan