wat ben ik boos zeg!!

A

Anoniem

Guest
ik moet echt ff mijn gal spuien, heb net een pretecho gehad. en wat een slechte zaak is dat!
wij kozen voor een 3 en 4 d echo, en wat kregen we, voornamelijk 2d.
hadden we afgesproken dat we voornamelijk de voetjes, handjes en het gezichtje in beeld wilden. nou inks daarvan, ik zag wat mooie beelden van voetjes en handjes voorbij komen maar daar maakte ze geen foto van. nee ze richtte zich alleen maar op het gezichtje, nou wilde mijn meissie niet in beeld, ze lag helemaal verstopt, en de armpjes ervoor.
wij hadden zoiets van ok, dat kan dus niet, richt het dan ajseblieft op de voetjes en handjes. maar daar werd niet naar geluisterd.
ook toen er dus een paar mooie plaatjes van de handjes en voetjes voorbij kwamen werd er niks gedaan, nee sterker nog, ze ontkende dat die uberhaubt in beeld waren gekomen.
nee ik ben blind zeker?? ik herken voetjes en handjes toch zeker wel?!
bijna ruzie erom gekregen, want ze wilde perse gelijk hebben dat die niet in beeld waren geweest. alles is opgenomen op dvd en ja hoor, ze waren dus wel te zien.
en dan ook alles 10 keer hetzelfde zeggen. iedere keer hetzelfde zinnetje herhalen.
tenenkrommend, en zo zat ik dus ook de hele tijd.
en maar kletsen en kletsen, over allerlei zaken die hier niks mee te maken hadden.
ook werd naar mijn hartslag geluisterd. waarom???? dat boeit me niet, en hebben we 'prachtige' ( ahum) foto's gekregen, we wilden handjes, voetjes en eventueel gezicht op de foto, en we kregen.....bovenbeen, geslacht, ( die we al hadden en ook een mooiere foto was) gezicht in 2d ( dus alleen botjes) en een mondje met verder alleen placenta. prachtige foto hoor, alleen placenta!!
en toen op het einde vroeg ze of ik tevreden was, nou dus NIET!! en dat heb ik gezegd, wel op normale manier, werd pas boos toen ik buiten in de auto zat.
maar het lag allemaal niet aan haar en ze ontkende dat er mooie beelden van voetjes en handjes waren. enzo enzo enzo.
wat zonde van mijn tijd en zonde van mijn geld!!

ach ja, het lucht in ieder geval wel op om dit ff van me af te gooien!

groetjes Miranda 28 wk 5 dgn

Hoi,

Jeetje he, wat vervelend en dat terwijl je ook nog best veel ervoor moet betalen, wij in ieder geval wel (100 euro). Onze meid lag ook niet echt perfect maar we hebben wel mooie foto's in de 3d meegekregen, de placenta ligt bij mij voor dus daarom krijg je minder goed beeld. Wat wel zo is dat ze mooie beelden opzoeken met 2d en daarna overgaan in 3d en 4d. Dus van alles wat. Als ik het bij jou zo hoor heeft ze bijna niet in 3d gekeken?   Als ik niet tevreden zou zijn dan zou ik eisen om een andere keer terug te komen. Kan je niet een e-mail sturen? gaat mij altijd makkelijker af dan telefonisch.

Gr. Mickey (34 wk)

erg jammer dat je zo'n nare ervaring met het echo bureau hebt.
Wij hebben hem in Barendrecht laten doen.Het was echt super,we zagen onze zoon zelfs lachen.We hebben een hele leuke dvd meegekregen.
Ze kon hem elke keer moeilijk laten zien omdat hij precies op dat moment aan het gymen was,maar ze heeft toch nog 59 foto's kunnen maken waar wij er een   aantal uit hebben gezocht.
Het had dus een hele mooie herinnering kunnen zijn

hallo ik ben nieuw op dit forum en ben 14 februari uitgerekend d.m.v 20 weken echo weten wij dat wij nu een jongetje krijgen (na 2 meisjes) ik ben zeer benieuwd of er verschil in karakter is. ook wil ik graag horen of er meer mensen zijn die rond 29 weken zwangerschap ook zo moe zijn ?  

Wat een afknapper zeg, en het kan zo anders! Wij zijn in Goes geweest bij Babybubble, nou dit is voor iedereen een aanrader! De eerste keer lag het babytje met de rug naar voren, en was er zodoende weinig te zien. Na een half uur, met wel leuke beelden van handjes en voetjes, mochten we een nieuwe afspaak maken omdat het gezichtje dus niet te zien was. Het was 95 euro voor drie kwartier 3d beeld, maar in totaal hebben wij wel anderhalf uur gehad, voor dezelfde prijs. Ook zouden we twee foto's en 10 minuten dvd krijgen, wij kregen twee foto's (erg goed gelukt) en bijna een uur dvd, ook nog van de eerste afspraak. En dat allemaal voor hetzelfde geld!! Zo kan het dus ook!!!!
Dus misschien voor een volgende keer??

Groetjes Trudy

Wat zonde als je pretecho zo tegenvalt!

Mijn  verloskundige heeft bij 12 weken een echo gemaakt. Ze wilde  die niet op een memorystick zetten. Het enige dat kon was 1 foto op een diskette kopen voor 1 euro. Dat hebben we toen maar gedaan. Volgende week de screeningsecho maar ik weet niet of ze daar iets van willen vastleggen. We zien het wel.

Welk pretechobureau in de regio Twente kunnen jullie aanraden?
En in welke week is het het mooiste om een pretecho te laten maken? Ben nu 20 weken...

Hoi Sophija,

Volgens mij hangt het af van wat je wilt. Wil je 2D (zwart wit dus, zoals ook bij de vk/gyn) en de baby geheel in beeld dat moet je niet te lang wachten, vanaf een week of 22-23 past de baby niet meer geheel in beeld.
Wil je 3D/4D (alsof er een goud laagje op de baby zit) dan is het mooier met een week of 30, er zit dan wat meer 'vet' op je kindje wat hem/haar meer een mensje laat lijken. Voor 2D is dit ook mooi voor deel opnames zoals gezichtje, handjes en voetjes.

Deze wijsheid heb ik overigens vvan de diverse sites van de echobureau's (google pretecho) ben nl zelf ook aan het rondkijken omdat ik twijfel over of en zo ja wanneer een echo :)

Owja vergeten,..
Valentijnszwangere, waar ben jij geweest? Zodat wij niet allemaal de zelfde fout maken? Wel balen dat het niet was wat je verwachtte :(

Terug
Bovenaan