Wat betaal je een oppas

Even vraagje.

Ik ben bezig om een oppas te vinden buiten de familie om. (Heb tot nu toe nog maar 1 uurtje oppas nodig gehad, pff gelukkig)
Hebben jullie iemand van buitenaf die oppast? En zo ja wat geven jullie haar(hem)?
Ik zag dat hier op de site bedragen staan, maar daar kom ik ook men bed niet voor uit dus wat is redelijk?
Het is wel iemand die ook op een kdv werkt, dus ook ehbo heeft enzo.

liefs nath

Hoi,

Wij brengen onze kindjes naar een gastouder (die heeft dus ook haar papieren) en daar betalen wij € 4,00 voor het eerste kindje en € 3,80 voor het tweede. Dat krijgt de gastouder zelf, we betalen ook nog (naar ons idee veel te veel) bemiddelingskosten aan het gastouderbureau!

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Wij hebben verder nog nooit gebruik hoeven maken van een oppas die we hebben moeten betalen, buiten de gastouder om.

Wij hebben de kids nu 2,5 jr en 3,5 mnd. Ze gaan beide naar dezelfde gastouder.
Dit gaat ook via zo'n bureau dus idd ook met bureau-kosten enz. Per uur betalen we 6,10 euro (voor 1 kindje, nu met de 2e erbij is het voordeliger, 2e erbij is iets goedkoper, weet ik niet precies hoeveel). Volgens mij houdt de gastouder zelf ong 4,50 á 5 euro hieraan over. Ze is ook gediplomeerd.
Wel krijg je via belasting een deel van je centen terug als ze is aangesloten bij zo'n bureau. Afhankelijk van je inkomen.

Voor een oppas buiten onze werktijden om, dus bijv voor een avondj ofzo, hebben we nu altijd de opa's of oma ingeschakeld. Daar betalen we uiteraard niet voor.
Ik vind de kids nu nog te klein om er een babysitter bij te zetten... Missch als ze wat groter zijn, dan is er altijd wel een nichtje, buurmeisje ofzo.
Wat hiervoor een geschikt / acceptabel bedrag is.. geen idee. Afhankelijk van wat ze moet doen, hoelaat het wordt enz.

Ik heb ook niet echt een idee hierover, vroeger kreeg ik altijd 5 gulden per uur....maar ja hoe ze tegenwoordig betalen, geen idee. Wel vind ik dat er verschil is tussen kindjes die al lang en breed op bed liggen en er eigenlijk alleen maar iemand hoeft 'te zijn' of bv. uit school halen, eten , naar bed brengen.

Oooh ja, ik kan me dat ook nog herinneren: voor 5 Gulden per uur de hele avond bij vreemden voor de tv hangen en dan (stiekem!) je vriendje laten langskomen... ;-)
Misschien dat het dan nu dus 5 Euro per uur is?
Ik vind Warren ook nog te klein voor een 'vreemde' oppas, maar dat kan ik ook makkelijk zeggen, ik heb een geweldige schoonmoeder die bijna altijd kan (en ook graag wil) oppassen, gratis!

Evje

He meiden ik snap dat jullie je kleintjes nog te klein vinden voor een gewone oppas.
Maar ik heb juist een kindje genomen, en wil en vind dat ik niet altijd mijn familie ermee op kan zadelen als ik de deur uit ga of wil.
Daarbij wonen mij ouders 200 km verderop, en mijn schoonmoeder is aardig tja euh beetje labiel vandaar dat ik alleen op mijn schoonvader terug kan vallen, en ik weet dat hij het super vindt. Maar je kan toch eigenlijk niet altijd op de zelfde persoon terug vallen.............
Bedankt voor jullie input. Hahaha en evje door je verhaal over je vriendje die je vroeger stiekem uitnodigde, ahhaha ik deed het ook. Maar nu is het men eigen kind. Volgens mij vraag ik men schoonvader het 1ste half jaar nog maar. Nee weet met diegene waar ik nu mee bezig ben, zij is gewoon overdag werkzaam op een kinderdagverblijf dus ik mag ervan uitgaan dat ze het super zou doen. En Juul is inderdaad nog te klein voor dat een nichtje op zou passen. Dan moet hij toch minstens kunnen lopen :)

Hoi Nath,

Wij betalen voor het kdv 6.36 euro bruto per uur.
Ik heb een beetje hetzelfde, mijn familie woont een uur verderop en mijn schoonfamilie 45 min. We moeten dus altijd een stuk rijden voordat we een oppas hebben. Een betrouware oppas in de buurt, is dan zeker handig!!!

Terug
Bovenaan