wat betalen jullie de oppas?

Hallo,
Wij hebben een oppas voor twee dagen in de week. We brengen onze dochter daarheen en ze verblijft er heel de dag.
Ze vraagt 5 euro per uur wat dus betekent dat we 40 euro op een dag kwijt zijn. Op zich vind ik dit best veel. (Op een kdv ben je 5,60 euro kwijt (en dit is dan incl. voeding en luiers) en heb je ook nog belastingvoordeel.)
Zijn er nog moeders die hun kind naar de oppas brengen die het "zwart" doet?? En wat betaal je dan?

Mirjam

Hoi Mirjam,

Ik heb zelf lang opgepast toen ik nog studeerde en kreeg toen 5 of 6 euro per uur omdat ik dat ook per uur verdiende op het kdv waar ik toen werkte. Maar dan paste ik wel op aan huis en alleen op die kindjes (zorg voor jouw kindje alleen is natuurlijk duurder dan wanneer een oppas zoals op het kdv ook voor andere kindjes zorgt). Dan kookte ik ook, deed ze in bad, enz. Ik zou zeggen dat het een beetje afhankelijk van de oppas is en van wat ze doet. Je buurmeisje zou ik geen 5 euro betalen, een (semi)-professionele oppas misschien wel.
Je kunt op internet vast wel richtlijnen vinden op de sites van die gastouderbureaus. Jeetje, ik had er zelfs nog niet eens over nagedacht, weet je dat?

Groetjes,

Eveline

het gemiddelde tarief wat je via een gastouderbureau mag vragen(als oppas dus)is 3,50 voor t eerste kind en 1,50 voor ieder volgend kind.als er dan kinderen uit verschillende gezinnen komen tel je dat bij elkaar op en deel je door t aantal gezinnen.bij een niet-zwarte oppas(niet rassistisch bedoeld)zou je dus goedkoper uit zijn en idd belastingvoordeel hebben,waardoor je uiteindelijk misschien 1 euro per uur zelf hoeft te betalen.
groetjes kari

Terug
Bovenaan