wat betekent dit....?

hallo dames

even een vraagje omdat dit mijn eerste kindje is en ik dus niet goed weet wat ik moet voelen zou ik het wel fijn vinden als ik wat raad kreeg...

ik hou ontzettend veel vocht vast. mijn voeten zijn zo ontzettend dik dat ik mijn sportschoenen amper nog aan kan krijgen...
daarnaast ben ik de laatste 2 dagen aardig misselijk en heb ik aanhoudende menstruatiepijn in mijn buik en rug die het ene moment aardig lang aanhoud dan weer met momenten komt en dan weer helemaal niet.

bvd voor de antwoorden.
het word hier trouwens al aardig rustiger met al die aanstaande moedertjes die nu druk zijn met hun baby's haha
ik moet nog tot 25maart maar gisteren was ik aan het zwangerschapszwemmen en zei een meid tegen mij ik was net als jou met zoveel vocht en bij mij duurde het toen echt niet meer lang. ze zei nog jij bent hier volgende week niet meer als ik je zo zie.
denken jullie dat ook?

groetjes

Hoi Lady,

Ik durf het je niet te zeggen meid! Het zou kunnen dat je bevalling begint, maar het kunnen net zo goed voorweeen zijn. Ik zou voor de zekerheid even je vk of gyn bellen. Dat vocht vasthouden kan ook op dingen duiden die je niet wilt (zw. vergiftiging) Misschien goed om even je bloeddruk te laten nemen en miss. een ctg ofzo dat ze even kunnen zien dat jij en je kleintje het goed maken.....
Laat je even weten hoe het met je gaat??

Greetz Esz

Durf het ook niet te zeggen,
Heb afgelopen weekend ook rond gelopen met het gevoel alsof ik ongesteld moest worden... dat kan komen zei de vk als de baby met zn hoofdje in je bekken ligt en daarop drukt.
Verder zouden het idd als ik het zo lees heel goed voorweeën kunnen zijn.

Zou gewoon even contact opnemen je vk, en vertellen dat je vocht vasthoud en deze 'klachten' heb, zij/hij weet er veel meer vanaf en kan je er meer gericht bij helpen.

Succes ermee, het zijn de laatste loodjes,
Liefs Marina

Ongelofelijk he hoeveel vocht je vast kunt houden... bij mij zei het destijds niets.. Ik kwam 2 kilo per week aan van al dat vocht maar onze vent bleef gewoon lekker zitten tot na de uitgerekende datum..! Na de bevalling was ik het vocht gelukkig snel weer kwijt!

Ik heb geluk dat ik bijna geen vocht vasthoud, maar het wil inderdaad niet zo veel zeggen!! Mijn schoonzus hield de laatste 2 maand veel vocht vast voordat ze beviel!! Maar ja het kan bij jou een teken zijn!!
Het is gewoon bij iedereen anders, maar vertrouw me als je echt aan de bevalling bent begonnen dan weet en voel je dat wel!!

Groetjes Anne

Heb et eerder gehoord, dat als je veel vocht vasthoud dat et niet lang meer duurd... maar ik heb et al dikke 2 week en nog geen baby... ben 26 maart uitgerekent, dus heb ook nog wel ff

Ik durf je neit te zeggen wat het betekend.. is voor mij ook de eerste

Vocht vasthouden is normaal in de zwangerschap, de een heeft er meer last van dan de ander. dit komt omdat tijdens je zwangerschap je bloedvaten gaan verwijden waardoor er makkelijk vocht uit de bloedvaten naar buiten uittreedt en in de weefsels gaat zitten. Bij iemand met snel toename van vocht en andere klachten (hoofdpijn, bandgevoel) moet de bloeddruk gecontroleerd worden en urine op eiwit.

De buikkrampen kan van alles betekenen, ik loop er elke dag mee en hoop dat de bevalling dan gaat doorzetten, maar helaas moet nog geduld hebben.

succes

Terug
Bovenaan