Wat bied je een kind van 8 maanden (gecorrigeerd 6 maanden) aan

<p>Goede morgen </p><p>Mijn dochter is 8 maanden, gecorrigeerd 6 maanden. </p><p>Potjes fruit en groente eet ze al heel goed, groente zelfs al een heel potje.</p><p>Nu krijgt ze dagelijks een klein beetje brood, zodat ze kan oefenen. Ook krijgt ze een mais stick en/of lange vinger om te eten. </p><p>Daarnaast krijgt ze nog 4 flessen voeding, is dat voldoende of kan je nog iets anders aanbieden.</p>
 
Prima hoor!

Hier kregen ze vanaf 6 a 7 maanden:

7.00 fles 180
9.00 fruit
11.00 fles 180
13.00 brood oefenen
15.00 fles 180
17.30 groente en beetje yoghurt
19.30 fles 180

Soms laat in de avond of nacht nog 90cc voeding als ze daar zelf om vroegen. 4 flessen is voldoende met een beetje fruit en groente. Je zal zien dat het brood eten steeds beter gaat, vanaf 8.5 maand ging dat hier echt goed en ging er weer een fles af (toen werden de flestijden 7.00-13.00-19.00)
Met 10 maanden ook een (halve) boterham erbij in de ochtend omdat alleen de fles niet genoeg meer vulde.

Ik denk dat je het prima doet! De overschakeling naar vast voedsel is gewoon weer passen en meten en dat brengt idd de onzekerheid met zich mee of ze niet teveel if te weinig binnen krijgen! Maar zolang je kindje alles lekker eet, zelf aangeeft wanneer hij vol zit en niet al na 3 uur brult om een fles lijkt het me prima :)
 
Tussendoor gaf ik trouwens ook maisvingers, of een liga 6mnd+ babykoek, of cracotte of rijstewafel. Gewoon om wat op te knabbelen. Veel aten ze er nog niet van, maar zo leerden ze wel om te gaan met afhappen van wat harder voedsel.
 
O en geef je fruit en groente ook vers? Verse groenten was hier drama tot 12 maanden, dus de potjes vlogen er doorheen.. maar fruit ging vers gelukkig wel heel goed en daar was ik heel blij mee want voor m'n gevoel is dat toch 100x gezonder ofzo. En fruit is zo makkelijk vers te maken. Gewoon een banaantje met frambozen of mango met peer en appel door de blender, ideaal. En daar kun je af en toe zo'n liga koek doorheen prakken voor extra vulling.
 
Terug
Bovenaan