wat denken jullie??

Vanmiddag moest ik Stefan van KDV halen.
Zitten we in de auto zegt ie ineens: AUW!!!
Dus ik vraag waar hij pijn heeft.
Zegt ie: AUW billen, ik moet poepen mamma!

Dus ik trap het gaspedaal iets verder in en sjees naar huis.
Snel met hem naar boven (hij gaat daarna slapen) en zet hem op de wc.
Zegt ie: even weg mamma....
Ik hoorde hem zuchten en steunen, maar naar 5 minuten zegt ie heel hard:

JAAA GOED GEDAAN STEFAN!!!!

Wat denken jullie? Is dit het begin van het eind van het luiertijdperk????

Plasjes geeft hij niet aan. Hij plast alleen wel als we hem bij iedere verschoning, badtijd  of voor het slapen gaan.

En hoe kan ik hem verder in ondersteunen heirin? Ik ben ervan overtuigd dat je zoiets niet moet forceren, dus wil ik niet teveel pushen....

Groetjes
Margo
(mv Stefan en Daniek)

Wat goed zeg !!
Misschien is het een idee om ieder uur even de tijd te nemen om naar de wc te gaan ?
Maar meestal zijn de kleintjes eerst plaszindelijk en daarna poepzindelijk maar ik zou zeker niet pushen en als het lukt heerlijk enthousiast reageren. Het mooie weer begint weer te komen dus dan wat vaker de luier af en lekker in de blote billen laten lopen !!

Groetjes

Wat goed zeg !!
Misschien is het een idee om ieder uur even de tijd te nemen om naar de wc te gaan ?
Maar meestal zijn de kleintjes eerst plaszindelijk en daarna poepzindelijk maar ik zou zeker niet pushen en als het lukt heerlijk enthousiast reageren. Het mooie weer begint weer te komen dus dan wat vaker de luier af en lekker in de blote billen laten lopen !!

Groetjes

Hoi Margo,

Wat betreft dat forceren en pushen; ben ik helemaal met je eens!
Maar je kunt wel stimuleren en belonen. Bij ons hangt op de wc deur een aantal vellen met stickers; elke plas of grote boodschap op de wc of op het potje wordt hier beloond met een sticker (en zelf laten op plakken natuurlijk).
Hier werkt het erg goed!

Succes!
Ellen mv Julian (die sinds een paar dagen ook echt serieus bezig is met zindelijkheidstraining)

Hallo,

Heb hier een manneke wat al poepzinderlijk is vanaf zijn tweede verjaardag!
Hij gaf het gewoon steeds aan en we hebben hem de hemel in geprezen. Inmiddels is hij 2,9 jaar oud en heeft nooit meer  een poep ongelukje gehad.

Plassen echter lukt nog niet, wel een plas tijdens het poepen op de wc of als hij 's avonds of 's ochtend op de pot zit maar hij geeft het nog niet aan. Ik wil deze zomer maar eens proberen of hij dat ook kan als hij geen luier draagt.

Maar dat poepen op de pot is heerlijk, geen vieze poepluiers meer en hier ging dat dus min of meer vanzelf!

Kian gaat ook eerst voor de poep op de wc. Maar nog meestal mis hoor (in de luier dus). Maar geeft niet. Pappa en mamma (en opa en oma en ooms en tantes en juffen enz enz) staan allemaal als kleine kleuters te joelen en te springen als het weer eens is goed gegaan. Hij heeft al bijna z'n eerste poepstickervel vol!

MAar hier ook geen gepush hoor. Dat zindelijk worden gaat vanzelf. Beetje geduld.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan