ik ben het met sil eens, het ene kind is sneller als het andere en geen een kind gaat precies volgens het boekje denk ik!
Ik denk inderdaad wel, dat als een kindje te vroeg geboren is, dat je dat altijd in je achterhoofd moet houden. Misschien zullen sommige dingen dan iets later komen, maar dat hoeft natuurlijk niet!
Elk kind is anders..
Een vriendin van mij was met haar zoontje naar het cb geweest en daar vonden ze het erg raar dat hij nog niet van de rug naar de buik draaide (weet niet precies hoe oud hij toen was want dat is inmiddels alweer een paar maanden geleden) en ze moesten meteen de fysiotherapeut bellen om dat te gaan oefenen! Nou, het is ook hun eerste kindje dus dan doe je dat maar (terwijl hij net oud genoeg was om dat volgens het boekje te "moeten" kunnen! Was echt geen maanden ouder ofzo op dat moment!!)
Fysio kwam daar en zei meteen dat het onzin was, dat hij helemaal geen therapie nodig had en dat het allemaal vanzelf zou komen...een week (!!!) later draaide hij zich voor de eerste keer!!!
Echt vreselijk hoe die mensen volgens het boekje kijken. Die kijken hoe oud het kind is, wat moet hij of zij vandaag kunnen, kan hij dat niet dan is er volgens hun meteen iets aan de hand...verschrikkelijk!
Het komt allemaal wel...