Wat denken jullie?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Lang verhaal maar zal het proberen kort te houden.

3,5 maand geleden ben ik trotse mama geworden van een prachtig zoontje..
Wij willen graag een tweede hummel. Eigenlijk wilde over een half jaartje weer gaan proberen omdat we ze graag kort op elkaar willen.

Nu trouwt mijn zusje in april 2011. Eigenlijk wil ik dus niet rond die periode uitgerekend zijn. Anders kan ik misschien niet bij haar bruiloft zijn.. of net bevallen( ivm borstvoeding)

NU zitten we alleen in dubio, of we nu al voor een tweede gaan proberen of dat we wachten tot Noah een jaar is geweest... Eigenlijk vind ik dan het leeftijdsverschil alweer te groot worden...

Zijn er hier meiden die ook kindjes zo kort achter elkaar hebben of willen? en hoe is dat bevallen??
of wat zijn jullie eventuele angsten?

Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel...

Groetjes Miranda

Hoi Miranda.

Doe wat je hart je ingeeft. Jij bent de enige die deze beslissing (samen met je man/vriend kan maken..

Succes met je beslissing..

Ja hierover kunnen wij niet beslissen, dit moet je echt samen met je partner over spreken. Een vriendin van mij heeft ook 2 kinderen vlak na elkaar en dat was voor haar lichaam best heftig, maar achteraf was ze er wel blij mee. Persoonlijk vind ik dat je eerst van het pasgeboren kind moet genieten en daarna pas over een 2e na gaan denken. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Doe wat je hart je ingeeft!

Liefs en succes me je beslissing!

Hee MMWS,

Volgens mij hebben wij al vaker met elkaar geschreven op een forum, najaarsstoppers...kan dat?
Wat leuk dat je nu een kleine hebt!
Gefeliciteerd!

Jouw vraag komt mij heel bekend voor want ik had hetzelfde.
Ik ben er gewoon voor gegaan en heb de bruiloft gewoon meegemaakt. Toen was ik 34 weken zwanger. Het was wel zwaar maar ze hebben een slaapplekje voor mij geregeld zodat ik tussen de middag even kon gaan liggen. Het mooie is dat ik zwanger op de foto's sta en dat is altijd een leuke herinnering!
Tuurlijk, het kan zo zijn dat je eerder bevalt of dat dan net bent uitgerekend maar dan laat je toch een maandje later de pil staan zodat je in ieder geval niet rond die datum bent uitgerekend.
Als je dan rond de 30 weken zwanger bent, is het risico heel klein dat je dán bevalt.
Het valt niet allemaal uit te rekenen maar je kan het wel proberen.

Ik ben zelf trouwens op 24 november bevallen van een meisje. Ik heb 3,5 jaar tussen mijn kinderen. Ook erg leuk want mijn zoon maakt alles al zo bewust mee en knuffelt haar de hele dag!

Verder moet je het zelf beslissen, veel succes meid

mamajb

Hoi mamaJB,

Het klopt idd dat wij elkaar al vaker hebben gesproken... Heb je destijds nog kunnen feliciteren met je zwangerschap... Inmiddels ook bevallen zie ik!! Nog van harte gefeliciteerd!!!

Inderdaad zwanger is niet zo erg... daarom moeten we het toch wat langer uitstellen denk ik... stel dat ik over een half jaar weer zou stoppen met de pil en ik zou weer met een maand of 3/4 zwanger zijn, dan ben ik wel rond die tijd uitgerekend of bevallen... dus zal echt een maand of 3 langer moeten wachten.....

wel leuk dat je hier nog meeleest!

Hoe gaat het met je kleintjes??

Groetjes Miranda

hey ik heb een dochtertje van een half jaar en ongepland weer zwanger geraakt van de tweede ben nu ruim 2 maanden en het lijkt me zoooo leuk lekker dicht op elkaar ik zou zeggen gewoon doen ik ben met mijn eerste een week na de bruilofd van mijn zus bevallen en ik ben er de hele dag bij geweest

liefs black

Ik heb 19 maanden zitten tussen de oudste 2 en heel eerlijk; ik had beter iets langer kunnen wachten. Het was voor mijn lijf heel erg zwaar om zo snel al weer zwanger te zijn en ik vond het mentaal ook best pittig: je bent met 2 kleintjes veel meer aan huis gebonden dan met eentje. Nu ze een peuter en een kleuter zijn is het wel weer ontzettend leuk. Ze spelen veel samen, maar maken ook veel ruzie. Inleveingsvermogen moet nog ontwikkeld worden en ze hebben kwa leeftijd dezeflde interesses in speelgoed.

Nu komt numer 3, met bijna 3 jaar leeftijds verschil met de jongste en voor mij is dat heerlijk. Mijn lijf trekt het nu veel beter en de oudste maakt het inderdaad heel bewust mee.

Achteraf had ik het liever iets evenwichtiger verdeeld. Maar kinderen komen zoals ze komen.

Ik ben trouwens na de geboorte van de eerste vrij snel naar de bruiloft van mijn zwager en schoonzus geweest. Mijn baby was toen2 mnd. Ondanks volledige BV was dat voor 1 dag goed te doen.

Terug
Bovenaan