wat doe ik fout?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

na lang wikken en wegen toch maar besloten om een onderwerp aan te maken.

vorig jaar rond deze tijd heb ik na 12 weken een miskraam gehad.

we gingen kijken voor de eerste echo, we zagen het, maar het hartje was gestopt met kloppen.....

toen ik dit hoorde ging ik kapot....
ik heb het hier heel erg moeilijk mee gehad, ik ben gecurreteerd op 4 mei 2006

na mijn miskraam ben ik echter nooit meer begonnen met de pil.....

mijn eerste menstruatie kwam na 6 weken, en bleef daarna nog even een half jaartje aanrommelen.......28 dagen 36 dagen etc.....

ik wil dol graag zwanger worden, maar ik besefte me eigenlijk pas geleden dat ik nu onderhand alweer een jaar verder ben en nog niet zwanger ben.............

mijn laatste menstruatie kwam pas na 5 en een halve week.........
ik denk dat jullie je wel kunnen voorstellen hoe spannend dit voor ons was, maar ook hoe frustrerend omdat de test steeds negatief was.

anyway....om een lang verhaal nog een klein stukje langer te maken.......

wat doe ik fout? ik was bij mijn laatste zwangerschap binnen 3 maanden zwanger en nu een jaar na mijn curettage nog steeds niet........

:(:(

heeft iemand tips???

heel veel liefs sjur

Hoi Sjur,

Tjee, wat moeten jullie saampjes een vervelende tijd achter de rug hebben! Lijkt me echt vreselijk.....

Wat betreft het uitblijven van je zwangerschap, wat doe je verkeerd? Ik denk niet dat je iets verkeerd doet. Ik weet niet of je al getempt hebt, om gericht te kunnen klussen? Als dat wel is, dan is de standaardregel vaak: Na een jaar niet zwanger, dan naar de huisarts> Misschien geeft je dat meer duidelijkheid en kunnen zij je vragen beantwoorden. Of eventueel een doorverwijzing naar de gyn.?
In elk geval heel veel succes!

Liefs,

Ginger

hoi ginger,

nee ik heb niet getempt nog, omdat ik bang ben dat ik er dan te veel mee bezig ga zijn en dat het dan helemaal een obsessie gaat worden,

we vrijen nu om de dag ongeveer, dus je zou denken dat dat wel aardig goed zit...

nou niet dus...

en over het te veel mee bezig zijn, wie maak ik dat wijs,,,, ik sta er nu mee op en ga er mee naar bed.........

ik denk dat ik dan toch maar ga temperaturen

Hallo Sjur,

Wat vervelend zeg allemaal !!!
Ik denk dat de spanning die je gehad hebt(en nog) ook een grote invloed kan hebben hoor.
Er zijn meiden die gebruiken, om hen cyclus regelmatiger te krijgen, geloof ik  teunisbloemolie. Dus wie weet kun je dat eens proberen.
Je kunt ook ovulatietesten kopen, dan weet je precies wanneer je ei er is.
Of je kunt de periode ongeveer uitrekenen en vervlogens dan om de dag gaan klussen.

Sorry dat ik niet zoveel weet, maar ik hoop dat je hier iets aan hebt. En anders weten de andere meiden er wel meer van !

Succes en veel liefs

Yvonne

Jeetje meid, wat rot!! En helaas weet ik ook hoe het is om een miskraam te krijgen. Ik ben in mei 2005 gecuretteerd. Gelukkig kwam mijn menstruatie weer na 5 weken en was het meteen weer regelmatig (35 dagen dat wel). Er zijn meer meiden hier op dit forum die teunisbloemolie-capsules slikken. Dit is voor een regelmatige cyclus. Misschien is dit ook iets voor jou?
Sterkte hoor!!
Liefs Tara

Ik denk niet dat je iets fout doet, is gewoon domme pech.
't is ook net of ik mijn eigen verhaal lees. Mijn eerste zwangerschap eindigde na 11 weken ook in   een miskraam. Hierna was mijn hele lijf van slag, en had ik cyclussen van 5-12 weken !   Na een jaar aanrommelen naar de huisarts. Ik wist dat ik zwanger kon raken, maar werd wel onzeker dat het niet meer lukte. We moesten van haar eerst 3 maanden tempen, en mijn man kreeg een spermaonderzoek.   Daarna zijn we doorgestuurd naar de gynaecoloog en kreeg ik een hormoonbehandeling. Hiermee ben ik na 6 kuren zwanger geraakt en is onze oudste dochter geboren.
Van de 2e ben ik spontaan zwanger geraakt na 3 maanden.
Inmiddels is mijn cyclus 5-6 weken, en we gaan nu aan het klussen voor nr 3.

Je zou vast kunnen beginnen met tempen, en ik zou ook zeker eens bij de huisarts informeren.

Heel veel sterkte en succes

groetjes Melanie

Hallo Sjur,

Alvast heel veel suc6 met jullie volgende poging!!!!!
TIP: als je gaat tempen kies dan een vaste tijd op de dag die het makkelijkst uitkomt en zodat je het niet vergeet, Ik zelf doe het altijd 7uur net voor ik naar mijn werk ga maar dat is ook wel een nadeel want als je vrij bent moet je ook vroeg opstaan anders heeft het geen nut en is het niet meer betrouwbaar...
nou heel veel suc6!!!!!!
k zal voor je duimen

Groetjes Clair

toen ik moest tempen kreeg ik te horen dat dit elke dag moest op hetzelfde tijdstip en voor het opstaan. Dus elke dag om half 7 ging de wekker , de thermometer lag op het nachtkastje, even tempen en dan of opstaan, of weer lekker doorslapen op mijn vrije dagen.
Zodra je uit bed gaat, stijgt je temperatuur en is het niet betrouwbaar.

Terug
Bovenaan