wat doe ik fout?

Als ik Friso Comfort maak doe ik dat met water wat net gekookt is. Dan zwenk ik de fles heen en weer en zodra het op drinktemperatuur is schut ik het heel goed. Toch blijven er klontjes achter.
Als ik de fles moet schudden met het hete water erin dan blijft het niet in de fles zitten. (dop zit er natuurlijk wel goed op!) Wat doe ik fout?
 
Hoi, ik gebruik ook friso comfort.Maak het wel voor de hele dag tegelijk klaar maar doe het alsvolgt;water koken;voeding erbij;met de garde doorroeren en klaar zijn de voedingen;ik heb geen last van klontjes op deze manier. Misschien het proberen waard?
 
Hoi,

Ik ken het probleem de voeding spuit er idd uit als de voeding nog heet is. Op mijn werk heb ik dat ook en dat is erg pijnlijk ;-)
Ik doe nu meestal heet water, voeding er bij, dop er op en dan de speen vasthouden met en washandje of slab en dan goed schudden. Dat gaat hier goed.

Succes
 
Hai,

Wij gebruiken Nutrilon 1 met een paar schepjes johannesbroodpitmeel erin. ALs we dit mengen met warm water, dan klontert het ook. We maken het nu aan met koud water en zetten het dan pas in de magnetron, dat werkt bij ons wel goed. Groetjes Truus
 
hoi

Je moet dus eerst het water kokenen dan laten afkoelen tot drinktempratuur. Dan pas de voeding er bij en goed schudden. Het schijnt trouwens ook niet goed te zijn om de voeding bij te heet water te mengen.

Hoop dat je er wat aan hebt

groetjes karima
 
Ik heb bij Friso navraag gedaan over de temperatuur van het water. Bij de Friso Comfort is het wel degelijk van belang om aan te mengen met water dat net van de kook af is. Anders zouden de vezels namelijk niet goed oplossen. Ik maak de fles nu meestal klaar door de poeder op te lossen met ca. de helft van het water (net gekookt). Dit roer ik door met een vork en daarna zwenk ik de fles heen en weer. Meestal zijn dan alle klontjes er wel uit. Pas dan vul ik de fles aan met reeds afgekoeld gekookt water, zodat de fles direct op 'drink-temperatuur' is. Dan roer ik nog eens goed en zwenk de fles.

groeten, Karin
 
Terug
Bovenaan