Wat doe je met een baby van 14 weken die kiezen krijgt??

Beste moeders.
Ik heb een heel lief zoontje die het prima doet.
Alleen is hij nogal vroeg met alles. Dit was leuk toen hij met 2 weken zijn hoofdje zelf optilde, met 10 weken en kon lachen en kon brabbelen, en leuk toen hij met 12 weken zelf kon zitten. Maar nu hij 13 weken is, en opeens zijn gedrag veranderde werd het niet leuk meer. Een paar dagen geleden begon hij ineens huilerig te worden.
We snapten er niks van want normaal huilt hij alleen zachtjes als hij de fles wil, en dan niet eens elke keer. Vaak maakt hij gewoon een geluid. Dus toen ons zoontje begon te huilen en mekkeren de hele dag door, en nog erger als je hem een fles voorhield.
Snapte we eerst niet wat het probleem was.
Maa na even voelen in zijn mondje (op advies van mijn moeder)
Bleek het raar maar waar. Hij kreeg tandjes, allemaal bobbeltjes achterin zijn mondje.
En dat was dubbel raar. Want normaal krijgen baby's eerst voortandjes en dan kiezen.
Maar toen kwam ons probleem. Wel tandjes, maar nog niet echt lang wat vast kunnen houden.
Dus een bijtring werkt niet (en is ook te groot om achterin zijn mondje te komen)
Nu geef ik hem vaak mijn pink om op te bijten. Maar de hele tijd een pink gebruiken is ook niet alles. Ten eerste zit je er aan vast hem bij je te houden en ten tweede heb ik een blauwe pink aan het einde van de dag.
Nu stond er in baby-walz een koelstift. Een super oplossing, alleen niet verkijgbaar in nederland!! Hebben jullie nog suggesties?
Ik had zelf een goed idee, maar dat blijkt niet te bestaan.
(een soort fopspeen met kleine bijtring eraan)Het lijkt dat de maatschappij hier niet op rekent en er niks op de markt is.
Groetjes Laura
 
Hoi Laura,

Jeetje, ja, dat heb ik nog niet gehoord! Dat eerst de kiezen doorkomen. Lijkt me erg lastig. Je zou hem op een koud nat washandje kunnen laten sabbelen.
Succes!

Groetjes Marieke
 
Hoi,
Dentinox schijnt erg slecht te zijn, zelfs tandartsen raden het af. Misschien dat je via Google achter wat meer informatie kan komen. Ook op dit forum is over dentinox geschreven, misschien via de zoek-optie te vinden?
Wij gaven ons zoontje chamodent (VSM). Dit deed bij hem de pijn verlichten.
Het is een vervelende periode. Meestal nadat het kiesje/tandje is doorgebroken, is de pijn verdwenen.
Veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan