wat doe je met je huisdier?

ik zat gister op hyves, & toen kreeg ik een beicht van een staffordforum met de inhoud:

herplaatsing amerikaanse stafford ivb met zwangerschap & ze de hond niet echt vertrouwen & het kindje is er nog niet eens!!

nu is het niet omdat het een stafford is want dit gebeurt ook met andere rashonden, je mag je kindje nooit alleen laten met een hond! nog geen 5 seconden want dan kan al veel gebeurt zijn! dat ze de hond wegdoen zonder het geprobeert te hebben! dat ik me hier zo boos over kan maken

wij hebben zelf een amerikaanse stafford reutje van 7 maanden & een britse korthaar kat & die gaan echt niet weg!

ik blijf erbij... ik laat mijn kind nog niet alleen met een tandloos dier

Nee mijn huisdieren gaan ook niet zomaar weg,
tenzij het niet anders kan, ik heb 3 katten en als de kleine allergische zou zijn of dat een van de katten wild zou zijn bij de kleine, dan word het natuurlijk een ander verhaal.
Mijn kindje gaat wel voor natuurlijk!!
en idd met een hond moet je gewoon goed oppassen maar ik denk dat iedere gezonde ouder dat ook wel doet

toen onze zoon een paar maanden was hebben wij een hond puppy gekocht helemaal leuk
hij kon ook alles doen er mee'
hij werd steeds vaker verkouden en zelf zo benauwd dat hij nu in totaal 3 is opgenomen daarvoor gelukkig gaat het nu goed na 2 x opname en bloedtest laten doen besloten om de pup weg te doen allergie
daarna is hij nog een keer opgenomen geweest dat is nu ruim een jaar geleden sindsdien gaat het wel veel beter
we hebben ook nog een kat maar die is altyd buiten en heeft ie geen last van

Wij hebben ook 2 katten... Mijn engeltjes echt waar. De jongste is echt een sulletje en doet nog geen vlieg kwaad, maar de oudste is toch bij tijden best agressief. Ook naar ons als haar iets niet zint. Uit boosheid heeft ze me afgelopen jaar 2 maand lang genegeerd (na de verhuizing en komst van kat 2) Het werd haar allemaal teveel en ze kan dus nu ook vanuit et niets uithalen. Lichaamstaal is bij haar dus heeel erg belangrijk.
Ze zal zich volgend jaar ongetwijfeld weer gepasseerd gaan voelen als de kleine dr is,maar daar kunnen we weinig aan doen. Ik zal de kleine dan dus ook nooit alleen in de kamer laten, zodra de baby meer naar peuter toe gaat groeien, zal het gewoon moeten leren om de oudste kat met rust te moeten laten. Want katten die buiten lopen zijn ook niet altijd lief. Is dus direct een goeie leer. Naja en anders maar een keer uithalen. Maar alleen laten nooit!! en zomaar wegdoen nee zeker niet! Je hebt gekozen voor je huisdieren net als dat je nu kiest voor kinderen.
Ook ik kan me daar vreselijk kwaad om maken.
Maar bij ons blijven onze engeltjes gewoon onze engeltjes en daar vinden we heus een weg in dan.

Wij hebben helaas geen huisdieren meer nu, anderhalve week geleden is het konijn overleden en onze kat ongeveer 6 jaar geleden.
Ik denk wel dat het juist goed is voor kinderen om met een huisdier te leren omgaan. Dus absoluut niet zomaar weg doen, maar ook zeker geen klein kind alleen mee laten. Gewoon goed mee om leren gaan. Je ziet ook wel eens dat, en vooral bij honden een huisdier heel beschermend gaat doen tegen over het kind.
We zitten nog te denken over een nieuw huisdier. We werken allebei dus twee dagen in de week is er niemand thuis, een hond is dus al uitgesloten, een kat gaat niet meer ivm allergieen. We zullen nog wel even zien dus.

Wij hebben 2 katten en ik heb bij vrienden en mijn zus gezien dat dat heel goed gaat met kleine kinderen. Die van mijn zus stelde zich heel beschermend op als er visite kwam, die de baby vast hielden.
Onze katten gaat zeker niet weg!!!
Alleen bij allergieën zou het wel moeten.

Ik vrees wel dat ze in het begin erg bang zullen zijn, want als er andere kinderen komen zijn ze allebei gelijk weg....

Wij hebben ook 2 katten en een old englisch bulldog teef van anderhalf jaar.Het is een lieve hond,maar nog wel wat aan de drukke kant,omdat ze nog jong is.Het blijft natuurlijk spannend hoe het loopt.Het is een hele lieve hond,maar ook voor haar zal natuurlijk een hoop veranderen.Over de katten maak ik mij niet druk die zijn nu al 6jaar oud en liggen alleen maar te slapen.
Ik weet wel dat je de hond ervanaf het begin bij moet betrekken en niet mort buiten sluiten,want dan word de hond jaloers.
We zien wel hoe het loopt.Ben nu 11wk zwanger dus maak mij er niet druk om.

Onze baby mag echt niet allergisch zijn! Wij hebben 2 honden, 4 konijnen, een papegaai, 2 parkieten en 2 cavia's. Die gaan echt niet weg hoor!

Wist je dat er speciale cursussen zijn voor mensen die een hond hebben en nu een baby krijgen? Je leert dan hoe je je hond al voordat de baby er is kunt leren wat wel en niet mag. Ook wordt er besproken wat wel en niet verstandig is.

Ik ben zelf altijd veel bezig met dieren en dieren trainen. Je kunt alle dieren dingen leren. En een baby gaat prima samen met dieren. Je moet alleen wel van te voren bedenken wat je wel en niet wil.

Bijvoorbeeld: Je hebt een kleed waar je baby straks op gaat spelen. De grond is een kwetsbare plek voor een baby als er een hond aan komt. Je kunt de hond dan al van te voren leren dat hij niet op dat kleed mag. Hij zal er dan ook niet op gaan als de baby er op ligt. Zo bescherm je je kindje al van te voren.

En natuurlijk laat je een hond (of ander dier) en een baby niet alleen! Ook oudere kinderen niet! Kinderen proberen dingen uit, dat pikt niet elke hond altijd.
Mijn ouders hadden vroeger katten. Ik ben ook wel een gekrabt omdat ik aan een staart trok, maar ja, als je 3 bent is dat wel leuk om uit te proberen!

Terug
Bovenaan