Wat doen/deden jullie met de andere kinderen?

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik heb al een zoontje van 4 jaar en ik weet niet goed wat ik zal doen als de bevalling begint. Er is genoeg oppas om te bellen, maar het liefts zou ik hem rustig laten slapen als het 's nachts gebeurd.

Wie heeft er al ervaring?

Groetjes Nienke

hoi

bij mij was het sochtends begonnen,dus heb ik mijn moeder gebeld,en is ze daar blijven logeren,en anders had ik snachts gebeld,hadden we zo afgesproken.gr wendy

Ha,

Ik had van alles gepland en geregeld maar uiteindelijk is het toch heel anders gelopen...

Voor overdag had ik geregeld dat een van mijn zussen (zij past ook 1 keer per 2 weken op) onze oudste bij ons (of bij het KDV) zou ophalen en mee naar haar huis zou nemen en voor 's nachts hadden we afgesproken dat ik haar zou bellen als we naar het ziekenhuis zouden gaan. Afhankelijk van het tijdstip zou ze dan of naar ons huis komen of zouden wij ons zoontje naar haar brengen.

Maarja, uiteindelijk begon mijn bevalling overdag met veel bloedverlies en moest ik per ambulance naar z'huis.... Toen hebben we dus mijn andere zus gebeld aangezien die hier op 5 minuten afstand werkt....

Wat volgens mij handig is, is om met een iemand echt goed af te spreken en dan nog 1 of 2 personen achter de hand houden voor het geval dat...

Succes, Juul

Oja, rustig laten slapen is ook een optie maar dan moet je wel "redelijk zeker weten" dat de bevalling rustig verloopt, lijkt me.

Groet, juul

Hallo

Mijn dochter gaat naar mijn ouders, ze hebben nu de telefoon
dag en nacht bij zich. Vrijdag waren ze een avondje weg op visite
en toen kreeg mijn broer een drankverbod. Dus dan had hij opgepast.
En anders hebben we mijn schoonouders nog achter de hand. En de
buuf had ook al aangeboden om op te passen. Mocht het s'nachts beginnen
dan laat ik haar slapen tot de ochtend. Als je gemiddeld 1 uur over 1cm
ontsluiting doe dan redt je de ochtend wel. Als ik het zo nuchter bekijk.
En anders dan wordt 1 van de ouders uit bed gebeld. We laten het hier
een beetje op ons afkomen.

Veel succes en liefs Cindy

hai,
Wij hadden mijn moedr en mijn schoonmoeder stand by staan voor de nacht.
Onze oudste is een lichte slaper, en ik was zeker bang dat hij niet door de bevalling heen zou slapen.Bij mij begonnen de weeen rond 23.00. Ik heb de meeste beneden weggepuft, hangend op de poef vond ik de lekkerste houding. Om 5 uur werd ik boven getoucheerd, en daar werd ons zoontje wakker van. Niet brullen ofzo, maar wel wakker en dat kon ik er niet bij hebben op dat moment. Dus mijn moeder gebeld en die heeft hem rond 6 uur opgehaald, al met al dus niet midden in de nacht.
Kon ik eindelijk lekker douchen en flink puffen op de bovenverdieping!
Groetjes Annemarie

Hoi,

Omdat ik dit keer als 's morgens voor de inleiding naar het ziekenhuis moest en niet precies wist hoelang dat allemaal zou gaan duren, hadden wij alles van te voren geregeld met ouders en schoonouders. Bij elk zouden 2 kinderen logeren, en dat kon voor drie nachten. Uiteindelijk bleef het bij 1 nachtje.

Toen ik zwanger was van Boaz, en Joël en Hannah er al waren, hadden we met de buren iets afgesproken.
Ik zou gewoon thuis bevallen, maar moesten we onverwachts naar het ziekenhuis, dan konden we hen uit bed bellen, en kwamen zij bij   ons, en 's morgens konden ze dan mijn vriendin bellen, die zou hen dan ophalen.

Toen 's nachts om 1 uur mijn vliezen braken en ander half uur later Boaz al werd geboren, hebben de kinderen dus gewoon liggen slapen, ze hebben niets gehoord en werden pas 's morgens wakker en vonden mij op bed, helaas zonder baby, want die lag al in het ziekenhuis en papa was er bij. Nu zegt Joël heel erg vaak, waarom hebben jullie mij niet wakker gemaakt, ik wou zoo graag de ambulance zien waar Boaz in lag.

Je ziet het, je kunt soms van alles regelen, maar het is zo moeilijk om iets te plannen over iets wat je niet weet hoe het gaat lopen.
Heel veel succes met plannen maken.......

Liefs Hilma.

Hallo

Reageerde ik vanmiddag nog heel nuchter dat het wel ff duurt
voordat je een keer volledige ontsluiting heb. Nou heb ik dus
een verhaal gehoord van mijn buurvrouw! Die is afgelopen maandag
bevallen van een dochter en het ging zo snel dat haar man de
baby ter wereld heeft gebracht! De verloskundige was dus te laat.
En dit gebeurde overdag en hun 5 jarige zoontje hebben ze dus
maar ff snel naar de buurvrouw gebracht. Van hier heb je hem en
doei ik moet weer gaan. Zo zie je maar weer, je weet nooit hoe het
verloopt. Ik moest wel ff slikken toen ik het hoorde, maar weet ook dat
dit zeer zeldzaam is. En anders hebben we in ieder geval een buurman
met ervaring.

Liefs Cindy

Terug
Bovenaan