Wat doen en laten jullie er allemaal voor, tips?

<p>Hallo dames, </p><p>Inmiddels een paar keer een clearblue ovulatie test gedaan. Waarschijnlijk de fout gemaakt om te vroeg te beginnen mets sexen en te vroeg te stoppen. Maar ik denk dat ik niet de enige slimmerik ben die dat overkomen is aangezien ik niet zo van de bijsluiters ben. Inmiddels snap ik nu hoe het hele gebeuren in elkaar zit. Als ik het goed begrijp weet je dus nooit exact wanneer je ovuleert na een LH piek? Klopt dat? Wij zijn gestopt op de LH piek (niet omdat ik dat per se wilde ;-)) maar dan had het natuurlijk toch raak kunnen zijn...maar dat was helaas niet zo. Gisteren ongesteld geworden.  </p><p>Ik zou graag van jullie willen weten op welke dagen jullie sexen, uitgaande van een cyclus van 28 dagen en LH piek op laten we zeggen dag 13..?</p><p>Afgelopen maand zag er bij mij zo uit:</p><p>1 dag van de cyclus dus dag 1 menstruatie: 13-04-2020</p><p>LH piek: 23 april (dag 11) </p><p>Nieuwe menstruatie dag 1: 11 mei</p><p>Wat doen jullie nog meer om jullie kans op zwangerschap te vergroten? </p><p>Succes allemaal en bedankt alvast voor het mee lezen en antwoorden :) </p>

Klinkt heel flauw, maar gewoon wanneer we zin hadden. Soms 2x op een dag en soms 2 dagen niet. Voor de tweede zwangerschap ovulatietesten gebruikt en hadden we gemiddeld om de dag seks en sowieso op de dag van de piek én vaak de dag daarna. Ik bleef meestal met mijn benen even in de lucht. Ik ben 2x snel zwanger geraakt, maar dat is ook een kwestie van geluk. Gewoon lekker je hele cyclus seks hebben en van elkaar genieten ;)

Ik had een app die voorspelde wanneer ik zou ovuleren en wij hebben toen in die week iedere dag, of om de dag seks gehad. Het een beetje ruim genomen zeg maar. Hoe vaker je vrijt, hoe meer kans. Ik was gelijk in 1 keer zwanger, maar dat is inderdaad gewoon geluk hebben.
Veel plezier en hopelijk voor jullie ook snel en positieve test!

Ik heb hetzelfde! Seks kort voor en op de piek (21 april, althans toen was ie goed donker en voelde ik wat steekjes), maar pas gister ongesteld geworden, dus denk ik dat de eisprong toch iets later is geweest.. dus volgende ronde gaan we toch iets langer door. Tuurlijk wanneer we zin hebben, maarja als je een kindje wil, wil je toch wel een beetje op die vruchtbare dagen zitten he. Temperaturen blijkt het efficientst om de eisprong vast te stellen, maar dat gaat mij (iig nu nog) te ver.. konden we maar met een apparaat in ons lijf kijken he, hoe het nou zit :)

Ik gebruik de ovulatie testen van Clearblue, die vind ik tenminste duidelijk. En we doen het dan als die clearblue een smiley aangeeft. Ik heb een roze die je twee meest vruchtbare dagen aangeeft, daar vrijen we op en voor de rest wanneer we zin hebben. En dat is regelmatig haha, het moet wel leuk blijven.
Bij mijn eerste kindje, de eerste keer dat we die ovulatietest gebruikte meteen zwanger. Nu zijn we bezig voor een tweede kindje.
Ook gebruik ik de eerste helft van mijn cyclus teunisbloemolie, zodat mijn cyclussen wat korter zijn.

@ allemaal, dank jullie wel voor de reacties. Allemaal beetje zelfde schuitje dus:) 
StephW en Loma, dan zijn wij dus van deze reacties degene die nog aan het oefenen zijn ;-) ervan uitgaande dat mijn cyclus weer 28 dagen duurt is mijn NOD 8 juni. Hoopvol :) 
Zitten jullie ook nog in een andere topic monenteel hier? 

Terug
Bovenaan