Wat doen jullie baby's van ongeveer 8 maanden?

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's,

Ik heb 2 weken kerstvakantie (ik werk in het onderwijs!) en in deze 2 weken heeft Umut zich weer enorm ontwikkeld, hij kan nu netjes kruipen, gaat zitten en trekt zich sinds 2 dagen op tot staan in de box.
Is dit normaal, of snel, of langzaam?
Ben erg benieuwd wat jullie baby's doen.

Groetjes van Anneke, mv Umut, 12 mei 2007

Ik weet niet precies wat normaal is en mijn kleine is nu 4 maanden en kan al wel redelijk zelfstandig zitten (valt nog wel om zonder corrigeren) en rolt van zij naar rug maar nog niet naar buik.

Dylano is 8mnd en kan nog niet kruipen (maar maakt de bewegingen wel), hij rolt wel van rug naar buik maar nog (steeds) niet terug.
Ik weet niet of het snel is, weet niet of er een limiet voor staat.
Er wordt ons zelfs gezegd dat hij waarschijnlijk niet eens gaat kruipen, omdat hij al best ff op zijn beentjes kan staan.
Nou ja... we zullen wel zien, wij zijn blij met alles wat hij doet.

Groetjes Debby.

hey Mamanneke,

Mijn zoon is nu ook bijna 8 maanden en kruipt ook al en trekt zich zelf op tot staan aan de spijlen van het bedje of box. Ook beginnen de eerste stapjes langs de rand zichtbaar te worden. Omdat mijn zoontje eerder een voorkeurshouding had en daardoor een afgeplat achterhoofdje kwam de fysiotherapie in beeld. De afplating is weg maar staat wel nog steeds onder behandeling. Deze zegt dat mijn zoontje gemiddeld 2 maanden voorlicht op leeftijdsgenootjes.

Groetjes Pien

Terug
Bovenaan