wat doen jullie beebs? (6 mnd)

Hallo,

Ik ben benieuwd wat jullie kindjes allemaal doen.   Wesley is nu ruim 6 mnd. Voor ons is hij wat traag haha. Hij draait zich soms om maar voor de rest is hij erg rustig.

Thomas tijgerde al met 6 mnd. Verder eet hij goed en doet het allemaal prima.

Gr. Jeannette

mv Thomas 29-02-2004 (volgend jaar echt jarig) en Wesley 19-01-2007

Hier hetzelfde verhaal. Marielle tijgerde ook al met 6 maand en rondrollen enzo en Vera ligt nog lief op de rug!

Eten: gepureerde appel gaat er helemaal in. Rijstewafels, broodkorsten gaan goed. Warm eten wil ze niet gepureerd of geprakt, alleen in hele stukken. Zo eten gaat elke dag een stukje beter.

Nou, als hij zich omdraait ligt hij volgens mij netjes op schema, hoor!

Esther draait zich op haar zij m.b.v. de box en begint dingen naast zich echt zelfstandig op te pakken en pakt meer boven haar hoofd. Ze kan zich optrekken tot zit aan mijn vingers en kan goed luisteren en praten. Ze volgt veel en ziet de humor van dingen in (bijv. fluisteren). Maar qua lichamelijke ontwikkeling is ze dus nog niet zo ver. Ik vind het wel praktisch: ik kan haar gewoon nog op de bank en het aankleedkussen laten liggen, hihi!

Groetjes,

Eveline

ps: Esther is nu ook een half jaar

Hoi Marielle,

Zo die is vlot zeg met eten dan. Wesley krijgt vers fruit maar fijn gepureerd.

Hij krijgt dit

8 uur bordje pap 160cc (bambix)
11 uur fruit met een halve liga verkruimeld (vers)
13 uur fles 230cc
15 uur fles 130cc
18 uur maaltijd (meestal vers maar soms ook potje)
en yoghurt toe
21 uur fles 230cc met nutrix

Thomas rolde al met drie mnd en die lag op een gegeven moment ook vast in bed. Die was superactief en nog steeds haha.

Gr. Jeannette

Hoi

Joshua is een beetje snel, heeft die van zijn moeder hihih...

Hij zit, staat, rolt om,  sokken uitrekken  en buikschuift. Het liefs is hij aan het springen maar dat gaat natuurlijk nog niet, dus doet hij dat op schoot terwijl ik hem vasthoud.

Qua eten: Half potje groente voor 6 maanden, heel potje fruit (4 maanden potje) rijstewafel, broodkorsten, diksap  maar geen melk of pap want die wil hij niet!  (en met een beetje brood en thee ben ik meebezig) Verder drinkt hij nog zeker 6 keer aan de borst.

grt suuz mv joshu 8-2-07

boas eet volledige porties groente en fruit en eet zelfstandig koekjes.
hij kan van zn rug op zn buik draaien en zich enigszins naar een voorwerp verplaatsen.als je hem op zn billen zet gaat hij zelf rechtop zitten.vanmiddag probeerde hij zelfs naar voren te komen in de schommelstoel.
hij trekt zn sokken uit en stopt zn voeten in zn mond.
ik dacht tot nu toe dat boas niet een van de snelste was,maar hij gaat nu opeens hard!2 weken geleden kon hij nog maar amper zn hoofdje ophouden.

Quinn is erg van de actie. Motorisch gezien dan. Omrollen (de halve kamer door), opdrukken, op de toppen van de tenen en handen steunen, op handen en knieeen, achteruit schuiven. Alleen echt kruipen lukt nog niet. Zal niet meer zo heel lang duren. Ook observeert hij veel. Draait dingen echt rond en bestudeert ze. Qua kletsen is het prrr, pfff, daadaadaa, maar echt niet de hele dag door.
Qua eten eet hij zo'n beetje al het fruit en groente.
Groetjes Veerle

mijn zoontje krijgt nog 3 flessen en veder brood groenten en fruit
en verder kan hij omrollen zitten ze voeten opeten hihi
en op handen en knieen staan en dan zo heen en weer gaan
en hij slaapt altijd op zijn buik hij wil echt niet meer op zijn
rug liggen s nachts   gr stephanie

Terug
Bovenaan