Wat doen jullie bij smetplekjes?

Hallo

Ik heb net een smetplekje tussen een van mick's 10   ;o) nekplooien gevonden! Is eigenlijk de eerste x dat hij er 1 heeft. Maarjah je houdt het bijna niet tegen, helemaal niet als je soms ziet hoe hij knoeit met drinken. Ik probeer altijd melk die richting ze nekje kruipt wel weg te vegen met doekje...maarjahhhh soms ben ik niet snel genoeg!
Nu mijn vraag, wat doen jullie aan de smetplekjes. Hoor vaak dat talkpoeder niet mag, maar das volgens mij vooral voor het stuiven! Als je dat voorzichtig op je hand brengt zie ik eigenlijk geen probleem!

Nou ben benieuwd naar jullie tips!

Doei Doei

hoihoi,

ik gebruik vaak sudocreme, is op zinkbasis (??), helpt in ieder geval erg goed. Rêve heeft wel ns plekjes onder haar oksels, klein laagje creme en klaar is alles weer.

succes

groetjes mama van Rêve

Hoi!

Ik heb als alternatief voor talkpoeder wel eens bloem gehoord.
Ik zelf smeer er ook sudocreme op. Mijn zoontje heeft het wel eens in zijn liesjes. Gelukkig niet heel erg dus dat scheelt.
Wat ik altijd doe als ik hem de fles geef, is het spuugdoekje dubbelvouwen en helemaal onder zijn kin en kaak 'proppen'. De melk of limonade heeft zo geen kans om in zijn nekje te lopen.

Groetjes,
Marianne

Haai!
Lang leven de pot sudo creme!! Gebruik hem zelf ook weleens... Op de PG-afdeling waar ik gewerkt heb gebruikten we ook alleen maar sudo creme. Dit is iets vriendelijker als zink. Zink krijg je eigenlijk alleen maar goed weg met zoete olie en hard poetsen. Een klein beetje sudo verricht al snel wonderen op de rode (smet) plekjes van Thomas! En talkpoeder kan inderdaad ook, maar als je er teveel van gebruikt op vochtige plekjes als bijvoorbeeld een smetplekje dan gaat de talk klonteren met als gevolg nieuwe problemen. Hoop dat je er iets aan hebt!
-X- Marieke

Marianne,

Ik prop ook het doekje helemaal onder zijn kin om te voorkomen dat ie knoeit, hahaha. Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat doet, het ziet er soms zo gek uit...

-X- Marieke

HeY MeiDeN

Thx voor de tips...heb Mick gisteravond in de talkpoeder gezet ;o) En vanmorgen leek het al een stuk beter te gaan! En heb de tip met het spuugdoekje vanmorgen ook maar toegepast. Naast de slab, nu dus ook ze spuugdoekje. Wel moeilijk hoor met al die onderkinnen...ze nekje is bijna weg ;o)

Doei Doei

Bij ons zoontje doen we het volgende (en het werkt perfect): schoonmaken met wat olie (klinkt vreemd, maar het werkt). Dus beetje olie (van bijv. Zwitsal) op een washandje doen en voorzichtig over de plekjes wrijven. Daarna een vleugje Sudocreme. Niet te veel, want dan droogt het weer uit!!
Sterkte.

groetjes,
Kipling26

BEPATHEN creme....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een echte aanrader, de beste zalf die er is. Ik vind hem nog beter dan de sudocreme.

Proberen waard, Op aanraden van mijn verloskudige moest ik hem gebruiken voor mijn borstonsteking en kloofjes. Ze zei dat ik hem ook voor mijn kindje kon gebruiken en inderdaad. Ik ben overtuigt.

Groetjes.

Terug
Bovenaan