wat doen jullie de hele dag?

Ik ben een moeder van 34 met drie jonge kinderen (3 jaar, 1 jaar en 3 maanden). De algehele reactie die ik meestal krijg is: druk zeker, met drie kinderen? Tuurlijk is het druk,maar ik moet eerlijk bekennen:ik vind mijn dagen saai.... Ik werk twee dagen in een week en daar kijk ik echt naar uit. Ook kan ik niet wachten tot het weekend is en mijn man thuis is. De dagen thuis verveel ik me echt. Natuurlijk kan ik de hele dag vullen met het huishouden en de kinderen, maar ik vind het vreselijk. Ik mis de sociale contacten en het 'Libelle' leven: vriendinnen die binnen komen vallen, hobbies om te beoefenen etc. Mijn vriendinnen wonen niet in dezelfde stad en hobbies uitoefenen is moeilijk met de kinderen om me heen. Wat doen jullie de hele dag?
 
hoi,

wij hebben een dochter van bijna 3,maar een half jaar geleden spuugde zij ook als zij naar bed moest.in het begin dachten wij dat ze ziek was maar al gauw hadden wij door dat dit puur een machtsmiddel was om maar niet naar bed toe te gaan.helemaal radeloos waren wij,vooral ikzelf zag het helemaal niet meer zitten.op een dag toen voor mij echt de maat vol was(na hele avonden met haar opgezeten te hebben)heb ik haar voor een weekend naar mijn schoonouders gebracht,en het opvoedkundigbureau van het consultatiebureau gebeld.daar vertelden ze mij dat dit vaak voor komt op deze leeftijd omdat ze hun grenzen aan het verleggen zijn.ik moest als ze weer thuis was mij duidelijker op stellen met de regels in huis,en vooral niet toe geven ookal ging ze toch door met spugen.we hebben dit toegepast en na een week met tanden op elkaar houden ,en haar gewoon laten huilen kwam er verbetering in de situatie.dus volhouden en doorbijten,veel succes.
 
Hoi...dit is heeeeeel erg herkenbaar!!! Mijn zoontje doet/deed het ook, en alhoewel hert echt tegen je gevoelens indruist: Negeer het! En wanneer het een vies bed oplevert: Zijn keus!!! Ik weet het, het is niet fris, maar hem de aandacht geven (negatief of positief maakte voor hem dan al niet meer uit...aandacht is aandacht...) door hem uit bed te halen, en het bed te verschonen, of wanneer het overdag in een andere sirautie gebeurd, hem uit die situatie te halen (waar hij juist uit wil) omdat hij schone kleertjes aanmoet werkt juist averechts....zo wordt zijn gedrag bekrachtigd/beloond!!! Na weken tobben besloten we het consequent te negeren (aaaiaiaaaiiiii, moeilijk!!!!) en , echt waar, na 2 dagen was het over, en het is nooit weer gebeurt!!! Ik herken het ook wel dat het soms moeilijk is te zien of er sprake is van echt niet lekker zijn, of opzettelijk spugen....maar uiteindelijk zie je een duidelijk patroon ontstaan in het gedrag.....het is dan een duidelijke reactie op iets dat hij niet wil.....
succes....!!! en sterkte!!!
 
Terug
Bovenaan