Wat doen jullie kindjes, fiepen of duimen?

Hi dames,
Heb deze topic gepikt, en ben benieuwd wat jullie kleintjes doen.
Lynn doet het eigenlijk allemaal, ze fiept 's avonds en vanochtend toen ik haar naast me legde om haar aan te leggen stopte ze vlug twee vingers in haar mondje, hihi is zo schattig. Ze duimt niet echt, kan ze niet, maar stopt haar middel en ringvinger in haar mond.

's Nachts fiept ze niet en duimen volgens mij ook niet. Ze sabbelt ook regelmatig op haar onderlip, deed ik ook en heb ik heeeeeeeel lang volgehouden.
Ik laat haar maar doen, als ik zie dat ze wil duimen dan geef ik haar meestal wel een fiep, maar wil ze dat niet laat ik haar gewoon duimen.

Ik vind het ook geen gezicht om bijv. peuters te zien die lopen met een fiep in. Duimen vind ik eigenlijk ook niet zo'n succes, tja we zien het wel.
Ze zal het vaneigens een keer afleren, denk ik.
X

Marin duimt al sinds de kraamweek. Speen vindt ze echt niks, spuugt ze meteen weer uit.

Haar grote zussen ook trouwens, de oudste duimt en de 2e stopt haar middel- en ringvinger in haar mond. De oudste had trouwens tot 2 jaar een speen en toen we die afpakten om het af te leren, ging ze vrolijk op haar duim verder! (helaas, want ze is nu bijna 7 en duimt nog steeds)

Hoi,

Tiara doet het allebij. S'avonds als ze naar bed gaat heeft ze nooit een speen gehad dus die mist ze ook niet, ze duimt dan ook niet. Overdag legt het er een beetje aan wat haar bui is als ze heel verdrietig is dan geef ik haar speen  en is alles weer oke.  Ik persoonlijk heb liever dan dat ze gaat duimen dat vind ik een lieve gezicht dan als ze  5 zijn en nog een speen in de mond hebben.

Groetjes Nancy  

Hoi,

Zowel Merijn als Siebe zijn met de fopspeen groot geworden (tot op heden dan). Met Merijn hebben we vanaf zijn eerste verjaardag met hem afgesproken dat hij alleen zijn speen nog maar mocht hebben als ie boven was en al heel snel snapte hij, dat hij de speen in zijn bedje moest leggen, zodra we naar beneden gingen. Boven verwachting is hij zelf rond zijn tweede verjaardag gestopt met de speen. Op zeker moment was zijn speen kapot en ik had al vaker gezegd dat wanneer die speen kapot zou gaan, ik geen andere meer zou kopen. Hij beet er namelijk op en ik had  toen al een paar kort achter elkaar een nieuwe speen moeten kopen. Toen hij dus kapot was, hebben we hem samen weggegooid. Ik had er wel één achter de hand, voor "noodgevallen", maar vanaf dat moment heeft hij er niet meer om gevraagd. Heel af en toe loopt hij er nog mee rond, maar hij doet er eigenlijk niks mee. Het is denk ik meer omdat Siebe dan ook een speentje heeft.

Siebe heb ik een speentje min of meer opgedrongen. Hij wilde hem eerst ook niet en pakte ook regelmatig naar zijn handje, maar ik heb liever dat hij zijn troost vindt in de speen dan in zijn duim. Na even aanhouden, is ook hij nu een speentjeskindje. Een speen is toch veel gemakkelijker af te leren. En ik vind het gewoon een ideaal hulpmiddel als Siebe eens moe of verdrietig is. Bovendien is duimen veel slechter voor de stand van de tandjes.

Over het algemeen wordt het gebruik van een speentje afgeraden bij borstvoeding, maar ik heb 2 keer de ervaring dat het niet uit maakt.

Groetjes Fonske.

Hey,

Rowin heeft in het begin geduimd maar nu doet hij het niet meer.
Wel heeft hij ALTIJD z'n handjes, slabber, truitje of speeltje  in z'n mondje.
Slapen begint dan ook meestal met huilen want speen wilt hij ook niet.
Soms vind ik het wel jammer dat hij het allebei niet wil want als hij moe is of eens gewoon niet zo'n goede zin dan gaat hij altijd mopperen en is hij alleen te troosten op de arm. Speentje is dan wel handig als troostmiddel. Maar ik hoef het hem straks niet meer af te leren, das ook wel fijn!

Groetjes Iris

Kay doet het beide..

Hij heeft een speen puur voor de troost of als hij gaat slapen. De speen valt dan, zodra hij in slaapt valt, uit zijn mond en gaat er als vanzelf dat lekkere duimpje in!

Ook als Kay bij me op schoot zit na zijn fles kan hij zo heerlijk tegen me aanhangen met zijn duimpje in zijn mond terwijl hij aan mij loopt te friemelen,. zo heerlijk!

Esmé mv kay

Yari gebruikt eigenlijk alleen zijn speen, wat Fonske al zei ben ik hier wel blij mee, duimen is namelijk moeilijker af te leren en slechter voor de tanden.

Maar het blijft ( vind ik ) een heel mooi gezicht een kleine baby die duimt...smelt smelt.

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan