Wat doen jullie kleintjes zoal?

Hoi dames,
(vorige topic foutje)
Ik ben een beetje benieuwd wie van julle kleintjes al los loopt of stapjes doet?
De mijne nog niet hoor maar hoorde in mijn omgeving dat sommigen al zo snel kunnen zijn.
Nooya vind het nog een beetje eng geloof ik en houd mijn vingers stevig vast als ik met haar loop.
Wat ze wel opeens heel goed kan is klimmen. Ze klimt op elke stoel en bank, vensterbank enz. t is echt gevaarlijk aan het worden.
Ze heeft de laatste weken echt een sprong gemaakt. Ze brabbelt opeens ook zo leuk.
Ben benieuwd wat jullie kleintjes rond deze tijd leren en doen.
Groetjes

hey..

yuri kan ook nog niet los lopen.. tenminste.. we denken dat ie het wel kan.. maar hij durft nog niet.. we hebben een kleine held op sokken hiero.. haha..
dat brabbelen word hier ook steeds beter.. sinds gisteren is er opeens een k bijgekomen..en t karaktertje van m komt ook steeds meer naar voren (hij kan af en toe zoo ontzettend kwaad worden..)
en zelf eten natuurlijk.. met n vork wil ie t nog wel toegeschoven krijgen.. maar anders moet ie het zelf pakken want dan krijg je dr niets in..

al met al.. een heeeeerlijk mannetje..

liefs

ik heb een tweeling,noa en elisa,
noa gaat overal aan staan en loopt rond de tafel,en als je dr handjes vasthoud loopt ze ook.
elisa gaat alleen staan haha.
zelf eten doen ze hier ook.
en die karakters haha herkenbaar sjaar! hier kunnen ze ook zo boos en driftig worden.wat ze ook doen,als ze weten dat ze ergens niet aan mogen zitten zeggen ze bij voorbaar al uhuh of iets wat lijkt op nee nee.en ze zeggen papa en mama.
ze kunnen heerlijk samen spelen en hard achter elkaar aan kruipen,kortom genieten dus!

Wat leuk om te lezen!
Joas kan enkele stapjes los lopen, maar ook hij durft nog niet zo goed. Wij hebben wel (ruwe) tegels in huis, dus ik snap wel dat hij daar liever niet op wil vallen.
Hij is erg vroeg met peuter-puberen: sinds 11 maanden gooit hij zichzelf krijsend achterover als hij iets niet mag, als hij tegen zijn zin wordt vastgehouden bijt hij en laatst was hij boos en pakte mijn arm en kneep me (hij is nu net een jaar). Volgens het cb heeft hij een pittig karaktertje (heeft hij niet van een vreemde hoor, haha) dus dat kan nog leuk worden.
Hij vind boekjes lezen heel leuk en knuffelen daar is hij ook gek op.
Tijdens eten is hij niet zo netjes, het zit echt overal tot in z'n haar, maarja, daar is het een jongen voor. Dat geeft weer leuke foto's ;-).
Dat is dus hoe het nu met ons staat.
Ben benieuwd naar de rest..

Groetjes,
mamma.

Leuke topic!
Soraya kan los lopen, alleen probeert ze ook te "rennen" maar dan valt ze na 3 stappen. Dus tja...ze heeft nog niet echt door dat ze eerst goed moet leren lopen voordat ze kan gaan rennen.

Dingen verbieden (niet aan de tv zitten / kabels / vuilnisbak) wordt hier ook niet echt in dank afgenomen. Ze gooit zich voorover en begint dan te gillen (en slaat nog net niet met handen en voeten op de grond)!! Maar dat soort fratsen probeer ik gewoon te negeren.
@zonnetje25; zelf eten? gewoon eigen bestek en zelf naar binnen laten werken; lukt dat? Wordt dat geen enorme puinhoop? Nouja misschien dat ik het ook maar moet gaan proberen....ze moet het toch ooit leren.....
Kusjes geven vindt ze leuk...voorgelezen worden (wordt ze op 1 of andere manier rustiger door)... met haar knuffel spelen vindt ze ook heel leuk....
Groet, Sonja

@maikel0410 nee ze eten niet met bestek..was het maar waar haha! ze eten hun brood heel netjes zelf (met hun handen) en warm eten,eten ze ook met hun handen maar word idd een enorme puinhoop! maar ja wat je zegt,ze moeten het ooit leren..en ze eten gewoon bijna niet als ik het in hun mond doe,dan halen ze het er weer uit en doen het zelf weer in hun mond..

dat slaan is ook herkenbaar,mijn meiden doen dat ook,als ik ze bijv.aankleed en ze moeten op hun rug blijven liggen worden ze me toch een partij boos! en slaan dan echt gericht..pfff nu al van die pittige karakters!

Anouk loopt nog niet los. Wel langs alles af, trekt zich overal aan op en loopt achter haar baby walker met een groter smile. Maar ze loopt altijd op haar teentjes. Zowel op blote voetjes als met schoentjes aan. Als je haar handjes vast houdt en achter haar loopt, maakt ze wat pasjes waar ze behoorlijk trots op is. Maar ook hier weer, op haar teentjes. Het zal nog even duren denk ik voor ze loopt daar ze toch echt eerst op platte voetjes moet lopen.

Ze kromt haar teentjes ook enorm als ik haar schoentjes aan doe dus dat is al een hele uitddaging. Zijn Adidas maatje 17. Zoooo schattig! Half harde zool. Maar ze vind het paar niks en blijft net zo lang haar voetjes langs elkaar schoppen totdat ze uit zijn...

Tim loopt ook langs iets, al vergeet hij steeds vaker zich vast te houden. Zodra hij dat doorheeft, schrikt hij en valt hij op zijn kont.
Klimmen doet hij ook graag, ook al de trap op... Af en toe doet hij dit uit zichzelf als hij naar bed wilt, grappig he!
Tim kan ook al zwaaien en 'klap 'ns in je handjes' tot en met zijn handjes op zijn bolletjes, erg grappig :)
Koekjes eet hij met de hand, al is hij ook zo nu en dan lui.
Als ik hem ergens op aan spreek dat hij ergens niet aan mag komen, kijkt hij me aan en friemelt hij met zijn handje... Kleine uitdagers zijn het!
Brabbelen volop, momenteel ook 'brbrbrbrbr' doen met zijn lippen, erg grappig!

Terug
Bovenaan