Wat doen jullie met de oudste kinderen?

.. als de bevalling start?

Onze oudste twee gaan allebei naar school, dus als de weeen beginnen denk ik dat ze gewoon naar school gaan/worden gebracht. Ik denk wel dat ik de opa's en oma's ga inschakelen voor het logistieke gedeelte, dus dat zij halen en brengen. Bij mij duren de bevallingen lang, bij beide dames heb ik er vanaf wee 1 wel 12 uur over gedaan. Als de baby snachts komt, denk ik dat ik of mijn moeder of zus bel om te vragen of ze hier op de bank/in het logeerbed willen komen slapen, zodat we niet op stel en sprong iets moeten regelen. Buurvrouw kan evt. ook oppassen met de babyfoon...

Hoe doen jullie het in de kraamweek? Lijkt mij lastig met twee oudere kinderen die naar school moeten. Schakelen jullie hier moeders van andere kinderen uit de klas voor in? Mijn echtgenoot heeft twee dagen vrij, en neemt als de kraamverzorgster weg is nog twee weken vrij. De kraamzorg haalt ze wel op van school, maar ik weet niet of ze ze al om half 9 's ochtends weg kan brengen(dan is mijn man al naar t werk)

Wij hebben mijn schoonouders gevraagt om ze te brengen en ophalen en ook omdat de kids dat zelf wilde en ook gaat mijn schoonmoeder de eerste paar dagen voor ons koken dan hebben wij alle tijd met elkaar en dat wil ze heel graag doen , dus wanneer de bevalling begint komen hun op onze kids te passen .
gr evelien

met de bevalling is onze oudste dochter er bij mijn moeder zorgt voor de jongste het halen en brengen naar school doet mijn vriend die is de eerste week vrij daarna doe ik het gewoon zelf als het dan echt niet gaat kan ik altijd mijn broertje of zo nog vragen of ouders die in de buurt wonen maar mijn bedoeling is dat ikh et gewoon zelf naar 1 week ga doen hope dat het lukt bij de andere 2 was ik heel erg snel weer op de been en gelukkig zit de school heel erg dicht bij is 5 min lopen of zo het is dat ze een drukke weg over moeten anders konden ze alleen gaan maar dat vindt ik nog te eng

tijdens de bevalling zal m'n zoon naar m'n schoonmoeder gaan, hij gaat nog niet naar school dus daar hoef ik niet over na te denken. mijn moeder komt hier als ik moet bevallen, die wil ik er graag bij hebben en ze komt na de kraamweek een paar dagen logeren. verder wil ik zo min mogelijk mijn schoonmoeder erbij hebben, want ik kan niet zo goed met haar.

12 uur vanaf wee 1 vrij lang??? das toch helemaal niet lang?? zal maar niet zeggen hoelang ik er over heb gedaan dan, en dan heb ik gerekend vanaf 3cm ipv wee 1.

hier gaat mijn oudste ook al naar school, de jongste is nog thuis.

de eerste aantal cm kan ik goed zelf opvangen ( heb tot 2 keer toe gewoon nog wasjes gedraaid, getelefoneerd, gegeten en gewoon mn dingen gedaan tussen de weeeen door)
dan heb ik dus nog geen hulp nodig.
buurvrouw heeft wel aangeboden om evt mn oudste uit school te halen en die hulp heb ik geaccepteerd voor het gemakzucht. erg lief van haar.

bij 6/7cm ga ik mn moeder bellen, die komt dan op de kids passen en dan kan ik in mezelf keren. manlief is dan trouwens allang thuis hoor.

is het snachts gebeurd het eigenlijk het zelfde. mn man kan mij gewoon steunen en als 1 van de meiden toevallig wakker wordt, kan hij gewoon naar ze toe. hij hoeft van mij niet mateloos toe te kijken hoe ik mn weeen weg puf.

bij 6/7 cm bel ik mn moeder en die komt dan beneden op de bank zitten, voor als 1 van de meiden wakker wordt. zodra ik dan ben bevallen, kan ze natuurlijk gelijk haar kleinzoon zien en dan zal ze ook weer lekker naar huis gaan en gaan wij lekker slapen.

liefs, do

Terug
Bovenaan