wat doen jullie met driftbuitjes?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Zoals ik hier al een vaker heb gelezen hebben veel van onze koters wel eens een driftbui, of bijten/meppen etc.
Onze kleine jongen kan behoorlijk driftig zijn soms, vooral als ie zijn zin niet krijgt. Heel hard gillen, armen/benen hevig schoppend en loopt rood aan!!! maar... hoe gaan jullie hier mee om tijdens zo'n bui???
Ik vind het lastig. Aan de ene kant weet ik dat je het gewoon moet negeren, maar als dat volgens mij geen effect heeft??? Want het negeren doen we al.
Moet ik niet zo langzamerhand eens een beetje boosheid laten tonen?
Laten merken dat ik het er niet mee eens ben ofzo...
Wat ik nu doe is hem tijdens zo'n bui zonder woorden gewoon in de box zetten: kan ie afkoelen.. Maar is dit wel voldoende vraag ik me steeds vaker af????? En als we niet thuis zijn kan ie niet in de box gezet worden natuurlijk.

Hoe doen jullie dit??

Ik kreeg laatst ook een niet zo'n leuke reactie van mijn moeder (die af en toe ook oppast). Ze maakte zo'n opmerking dat als de kleine een week bij haar zou logeren (als voorbeeld) hij wel even goed zou worden ''aangepakt'' door haar. Dat vonden wij zo'n sneue opmerking!!! Alsof wij het als ouders helemaal verkeerd doen ofzo!! Ik vond het niet leuk. Het zou ook weleens leuk zijn om te horen dat je het goed doet, of leuke ouders bent, ja toch.. !!!???

En dan denk ik: doen wij het dan echt verkeerd??? We geven hem niet zijn zin tijdens die driftbuien.. want dat zou verkeerd zijn natuurlijk.
hahah Het is net alsof hij altijd driftig is, maar het valt wel mee hoor!!!
Is een heel lief, vrolijk kind.. alleen ja, soms krijgt ie niet zijn zin en dan wordt ie ff boos!!!

Hoi,

Driftbuien, Hier worden ze ook met de dag erger eigenlijk!! Zal wel een fase zijn maar hoop wel dat het binnenkort op houd want vind het helemaal niet leuk om de hele tijd als een politie-agentje achter Kyra aan te lopen.

Als Kyra iets doet wat niet mag, zet ik haar vooral NIET in de box. Ik vind dat de box leuk moet blijven, en vind het makkelijk dat ik haar er af en toe nog even in kan zetten als ik bv ga koken. Dan heb ik even mijn handen vrij.
Ik zet haar in de hoek van de kamer zonder speelgoed en loop weg. Dat werkt voor nu nog wel en hoop dat het blijft werken. Ze vind het verschrikkelijk en begint dan te huilen maar zo lang het werkt vind ik het wel prima.....

Hoop dat je een oplossing kan vinden die voor je kleine werkt!!!

Liefs,

Frieda

ha nee bij ons werkt dit niet, want Roy loopt sinds kort
en dus loopt (of anders kruipt) ie net zo hard weer terug of naar zijn speelgoed, dus heeft het totaal geen effect.

Grrr stomme driftbuitjes ook!!! Ik berust mezelf maar met het idee dat volgens mij élke ouder er wel mee te maken krijgt !!!! zucht... ;-)

Hoi karin,

wij hebben de box speciaal voor de driftbuien laten staan als afkoelplek. Dan zeggen we niets tegen hem als hij zo driftig is maar pakken hem op en zetten hem in de box. Hij zit verder nooit meer in de box en wat jij zegt, als we hem weghalen loopt hij net zo vlug weer terug. En als we hem op de grond laten dan blijft hij zo driftig huilen en in de box is hij zo gekalmeerd. Boos worden doen we verer niet, wel duidelijk laten weten dat we het er niet mee eens zijn.

Groetjes van marloes

nou Mart hier kan soms ok aardig driftig reageren, en weet je wat papa en mama dan doen...!!

we lachen hem uit hahahahaha... en zeggen tussen door je, je doet zooww raar mama en papa moet hard lachen..

hij heeft het niet vaak hoor van die buien maar als ie ze heeft, zie ik de lol er ok wel weer van in hahaha

Die driftbuien horen er nou eenmaal bij, dat leer je niet 1,2,3 af lijkt mij. zoals een baby huilt, wordt een dreumes/peuter driftig denk..?

Die van mij wordt nu ook weleens driftig als iets niet lukt of als ik hem iets verbiedt. Ik negeer hem, of erger nog ik lach hem uit...dat vind hij vreselijk.
In het openbaar heb ik het nog niet meegemaakt gelukkig want dan weet ik het niet.

succes

Terug
Bovenaan