Wat doen jullie met een baby van 3 maanden?

<p>Hai hai,</p><p>Wederom een vraagje aan jullie. Wat doen jullie op je vrije dag met jullie kindje? Mijn zoontje is bijna 3 maanden en wandel eigenlijk altijd heel veel met hem. Volgende week ga ik weer werken en wil ik eigenlijk op mijn vrije dag met mijn zoontje ook weleens wat anders gaan doen dan wandelen. Voor mijn gevoel heeft naar bijv een stad gaan weinig zin, want daar heeft hij niets aan (ligt in een reiswieg), maar wat dan? Wat doen jullie met name? En ga je meer doen als ze wat ouder worden? Voor mijn gevoel wil ik nog zorgen dat hij veel rust heeft en slaapt in zijn bedje, maar aan de andere kant wil ik ook graag dingen met hem gaan doen. En vanaf wanneer gaat een kindje minder slapen overdag zodat je wat langer met hem weg kan en hij er ook meer van mee gaat maken. Ik vind dit af en toe best een lastige periode qua vermaak etc. </p>

Lekker thuis knuffelen en een beetje spelen. De tijd dat je hem moet vermaken komt nog wel ;-)
geniet samen nog van de rustige momentjes. 

Op visite gebruikte ik meestal de reiswieg of hij sliep in de draagdoek. 

Echt veel kan je nog niet doen met een baby'tje. Je zou een keer kunnen gaan babyzwemmen tijdens speciale uurtjes in het zwembad. Onderzoeken of je kindje dat leuk vindt. Verder lekker thuis en na elke voeding speel ik met mijn zoontje (16 weken) of bijvoorbeeld even in de box en hebben een wippertje met speeltjes en sinds kort een acitivty gym. Als ik op visite ga, neem ik voor de zekerheid een babynestje mee. Vaak wil of kan hij toch niet slapen door allerlei prikkels, maar mocht hij moe zijn dan kan hij in het babynestje slapen. Ik probeer zoveel mogelijk slaapjes thuis te laten doen, maar soms is het ook fijn om wel eens de deur uit te gaan. Merk aan hem dat hij dan toch snel uit zijn ritme is en hij veel prikkels krijgt, dus plan ik maximaal 1 activiteit per dag en soms een paar dagen niets en alleen thuis. Vanaf een half jaar worden de wakkertijden iets langer en kan je net iets andere dingen ondernemen en langer van huis. Ook kan je kleintje dan als het goed is in de zitstand van de wagen zitten en wordt zijn wereldje ook weer wat groter, kan je bijvoorbeeld eens naar de kinderboerderij of de eendjes.

Hoi! Ik ging vaak baby zwemmen dit doen we nog steeds ze is inmiddels een jaar super leuk vind ze het en daarna is ze lekker moe hihi
ik snap je vraag over dat camping bedje niet ? Hoezo zou je een camping bed nodig hebben na een voeding? 

Terug
Bovenaan