wat doen jullie na het slapen van de baby? voeding geven natuurlijk en dan?

hoi meiden,

een vraagje.
wij willen onze kleine man zo goed en zo kwaad als het kan veel rust en regelmaat geven.
dus geven we hem na de voeding nog even een knuffel en praten en zingen met hem nog iets, maar meestal ligt hij met zo'n anderhalf uurtje echt wel weer in zijn bedje.
ook helemaal niet in de box.
wij willen voor hem zo'n veilig mogelijk plekje kweken voor hem. en dan wel zijn eigen kamertje.
zijn er wel meer mensen die het zo doen?
en is het niet een te strakke opvoeding?


knuffel taz
 
Hallo Taz,

Ik heb een dochtertje van 5 weken en wij proberen ook zoveel mogelijk om haar rust en regelmaat te geven. Dit lukt niet altijd en zeker niet tijdens de regeldagen, dan bepaalt zijzelf hoe en wanneer zij iets wil. Mijn dochter is 's morgens altijd erg wakker en huilt dan ook reglmatig,maar goed zij is een baby en kan niet op een andere manier communiceren. 's middags slaapt ze meestal erg goed en 's avonds is ze weer erg wakker. ze ligt regelmatig in de box en kan zichzelf een kwartiertje bezig houden en daarna kroelen we met haar en troosten we haar als ze huilt. Na haar laatste flesje gaat ze altijd zoet slapen en slaapt ze goed door tot ongeveer 5 uur.
Hoe ouder zij wordt hoe langer ze wakker zal zijn maar dan kan zij ook de wereld gaan ontdekken, daar is ze nu nog te jong voor.
Ik weet niet hoe oud jouw kindje is??

groetjes,
henriet (moeder van xanthe)
 
Hoi Taz,

Dat is toch helemaal niet zo gek? Mijn dochtertje is nu bijna 6 maanden, maar die houdt het ook niet langer vol dan 2 a 2,5 uur. En dan gaat ze weer lekker naar haar bedje. Wel ligt zij dan ook rustig een tijdje in de box. Maar ja, het hangt er natuurlijk helemaal van af hoe oud je kindje is, toch? Ze gaan op een gegeven moment toch de wereld om zich heen ontdekken, en zeker in het begin is de box een mooi plekje om dat te doen. Zeker niet ontzeggen dus!

Groetjes,

Jolet
mv Alyssa
 
Hoi,

Ons zoontje Jelte heeft heel erg veel baat gehad bij de rust en regelmaat. Hij is nu 7,5 maand, maar toen hij 1,5 maand was, had hij het volgende schema (even diep graven in mijn geheugen hoor ;)
8.00: fles 1
9.00: naar bed
10.30: wakker
11.00: badje (om de dag)
12.00: fles 2
12.30: slapen
14.30: wakker
16.00: fles 3
17.00: slapen
19.00: wakker
19.30: fles 4
20.00: slapen
22.30: laatste fles

Door ons heel strak aan dit schema te houden, is voor Jelte ook heel duidelijk wanneer er wat gebeurt en daar vaart hij errug goed bij. De pedagogisch medewerkster die dit schema met ons heeft opgesteld (aan de hand van het eet/slaapgedrag van Jelte) zei ook dat we hem wakker moesten maken als hij nog sliep op een bepaalde tijd. Dat was best sneu in het begin, maar je 'traint' je kindje dat schema in en echt, het is SUPER! Ook voor jezelf, je weet precies waar je aan toe bent. Tenminste, voor deze mama gaf het een hoop rust.

Liefs, en suc6!

Britt & Jelte

 
Vergat nog wat: ons ritueeltje na de fles was (en is) steeds:
fles
boertje laten
liedjes zingen, knuffelen
zelf spelen in de box (in het begin lag Jelte alleen maar naar de muziekmobiel te kijken/luisteren, maar zo leer je ze wel zichzelf te vermaken, heel belangrijk voor hun ontwikkeling/zelfvertrouwen)
bij aanwijzing van moe zijn (geeuwen, oogjes wrijven, huilen of juist heel druk worden) meteen naar bed - ook weer op advies van die pedagogische dame: wakker in bed leggen (na een ritueeltje), dan leren ze waar hun slaapplek is.

Als ik je verhaal zo lees, herken ik wel veel van mezelf hoor - ik heb in het begin ook zooooo lopen zoeken.. Maar het komt allemaal goed, vooral ook omdat je kindje steeds meer aankan. Het wordt steeds leuker (vind ik tenminste ;)
 
Terug
Bovenaan