wat doen jullie op brood?

Hallo,

Tom is nu 8 maanden en 1 wk oud :)
Vanaf de zevende maand geef ik hem elke morgen brood, met een fles melk.

Ik deed er eerder altijd smeerkaas op, maar hij moet daar niets meer van hebben.
Ik heb verder ookal leverpastei, jam, en zelfs chocolade pasta geprobeerd...
Ik ben zelf niet zo enthousiast over zoetigheid en die kleintjes, maar moest toch wat proberen.

Ik heb het ook op advies van het cb geprobeerd om de stukjes in de melk te dompelen, dit ging in het begin redelijk, maar nu ook niet meer.

Maar hij vind 2 stukjes met chocolade pasta wel interessant, maar daarna ook niet meer.
Houd zijn lipjes stijf op elkaar, en als het er eenmaal in zit dan gaat hij vies kijken en kokhalzen. Dit hou ik vol tot 4 stukjes, maar dan gaat hij ook huilen.
Ik wil niet dat het een strijd word, maar heb ook niet het idee dat hij me uitdaagd.
Dat heb ik meestal wel direct door met avond eten e.d. Maar dit is anders...

Misschien vind hij brood niet lekker, of moet ik eerst de fles geven en dan het brood?
Jullie hier ervaring mee?

Liefss Nens

Hoi Nens,

Toen Dayden net brood ging eten, gaf ik hem ook altijd smeerkaas en smeerworst op brood. Maar omdat ik daar zelf echt van walg, ben ik begonnen met andere dingen op zijn brood te smeren.
Dayden vind pindakaas en pasta echt heerlijk op zijn brood. Krentenbollen vind hij ook the bomb!!  Ik weet niet of jij dit je kindje al mag geven, Dayden is namelijk al een stukkie ouder.
Honing vind ie ook wel te bikken!
Ik denk dat je gewoon wat dingen moet gaan uitproberen, kijken wat hij lekker vind.
Voorheen dompelde ik zijn brood in de thee, was het makkelijker weg te krijgen voor Dayden.

Groetjes Leontine

pindakaas kun je ivm allegieen beter tot een jaar niet geven. pinda's zijn erg allegie gevoelig je kun zelfs een allegie opwekken als je te vroeg pindakaas geeft.
Geef je trouwnes zijn broodje in stukjes of krijgt hij gewoon een groot stuk in zijn handjes, misschien zit hij nl al in de fase van zelf willen doen en eet hij dan wel als je hem gewoon een stuk brood geeft in zijn handjes.
Wat ik mijn zoontje weleens gaf is vegetarische smeerworst, dat vond ie heerlijk, kun je gewoon in de AH kopen hoor.
Verder was mijn mannetje niet zo moeilijk hij at/eet alles eigenlijk wel, worst, kaas, appelstroop, gestampte muisjes enz.
groeten Martine

Onze kinderen vinden appelstroop ook lekker.
Het is zoet maar er zitten geen toegevoegde suikers in.

Een kind onder het jaar kan je beter geen honing geven. Daar zit een stofje in wat niet goed is voor kindjes tot een jaar.

Succes

Terug
Bovenaan