Wat doen jullie op zaterdag/ zondag?

Hoi,

Ik vraag me gewoon af wat jullie voor leuke dingen in het weekend doen.

Wij wonen in Noord Brabant, op een boerderij. We hebben geen vee hoor waarmee we een boerenbedrijf runnen, het is een woonboerderij. We hebben wel 2 ponnies, wat kippetjes en een hond that's it.

Mijn ouders deden vroegen eigenlijk niet veel met ons in het weekend, we kregen voornamelijk bezoek van familie en vrienden (mijn ouders woonden ook in het buiten gebied dus altijd aanloop).

Als ik aan mijn man vraag wat hij met de kleine wil gaan doen is vaak het antwoord, lekker thuis blijven, in de tuin met 'm spelen. En anders komt er wel visite of wij gaan wel ergens op visite.

Zelf ben ik ook niet erg origineel. Soms wil ik wel 's naar de dierentuin, maar ons manneke is pas 8 maanden, dus daar heeft hij nog niet veel lol aan.

Misschien weten jullie wat leuks te doen. Ben gewoon benieuwd, zijn wij nu zo burgerlijk???

Al vast bedankt voor de tips!
 
He mama van Bram,

Goeie vraag die jij daar hebt. Ik weet behalve winkelen ook nooit iets leuks te doen in het weekend. Voel me soms echt zo'n burgertrutje, thuis op de bank voor de tv of idd lekker in de tuin rommelen. Hoop dus dat je veel reacties krijgt waar ik ook wat aan heb.

Groetjes Nathalie
 
Hoi,

Wat wij op die leeftijd deden was lekker wandelen, naar de kinderboerderij(we wonen in de stad), lekker fietsen voordat ze kon zitten hadden we een fietskar waar ze in zat in de maxicosi.
Zwemmen binnen of buitenbad, naar het strand, de duinen, eendjes voeren, bos. Of idd lekker thuis blijven heerlijk spelen en luieren en rustig aan doen.

Nu is ze groter en gaan we vaak met mooi weer naar de dierentuin, boerderij, zwemmen, speeltuin of gewoon wandelen.

Misschien heb je er wat aan. En ja thuis blijven zeker met een grote tuin is lekker, badje erbij, tuinslang erbij en lekker poedelen maar.

veel plezier.
 
Zwemmen!! Dat is bij ons altijd favoriet. (en als je man niet weg wil koop je gewoon een badje voor in de tuin, hihi).

We gaan ook regelmatig wandelen of fietsen naar de kinderboerderij. Ergens op beziek waar ook andere kindjes zijn vindt hij ook leuk.
 
Hoihoi,

Als je jezelf niet in de weg zit: lekker thuisblijven! Een woonboerderij, een grote tuin, wat kippetjes etc.... Voor je kindje is dit al meer dan genoeg avontuur! Volgens mij hebben veel mensen het idee dat ze burgerlijk worden na de komst van een kleine, maar ja, zeg eerlijk: dat is natuurlijk ook zo en ozo logisch. Even snel weg is er niet meer bij en dus denk ik maar: geniet van deze tijd voor je het weet sta je elk weekend langs het voetbalveld, rijd je af en aan naar verjaardagsfeestjes, zwemles enzovoort. Dus wat hierboven ook al staat: lekker wandelen, naar de eendjes, beetje boodschapjes doen, stukje fietsen als je kleine goed zit, en wat bij ons nog steeds favoriet is: een grote emmer vol water en dan met een klein emmertje en een zandvormpje de bloempjes water geven. Nou is Gijs inmiddels ruim 17 maanden en dan wordt het echt spelen natuurlijk alweer leuker.

Maar echt: de omgeving waar je woont en de dingetjes die je kindje daar ontdekt is voor hem meer dan genoeg. Dus niet bang zijn dat burgerlijk zijn 'stom' is, het is gewoon even de fase waar we met z'n allen inzitten!

Geniet van de zomer,
groetjes
Susan
 
Helemaal leuk zo'n boerderij-achtig huis met dieren. Als je een zandbak/waterbak in je tuin neer zet is het al genoeg.
Mijn dochtertje van nu 18 maanden vond het heerlijk om mee op de fiets te gaan, en nog steeds is dat favoriet, en dan even stoppen bij oma is helemaal geweldig.
Samen en ijsje halen is ook erg populair.
De kinderboerderij, maar daar is jouw kleine misschien nog te klein voor.
Verder is alles voor die kleintjes nieuw en spannend, ook spelen in de eigen achtertuin met papa, en op visite gaan og visite krijgen is voor die pukkies ook al een hele belevenis. Ja, heel burgerlijk dus, maar voor je kind zijn lol hoef je niks anders te doen voorlopig.
Veel plezier met je kleine!
 
Hoi,

Ik woon ook in brabant (oisterwijk, bij tilburg).
Soms nodigen wij vriendjes en vriendinnetjes uit, wandelen in de bossen, opa en oma opzoeken, eendjes voeren, naar de duinen, fietsen naar iemand toe of met die iemand gaan fietsen.....uhm....ligt ook aan het weer.
Als er maar kindjes, dieren of water is, dan vind die kleine van ons (sinds 6 juli 1 jaar) het allemaal goed hoor...en wat is ze moe, als we thuis komen...ons dagje weer geslaagd. Papa moet altijd werken, alleen op maandag vrij, dus is het voor ons meestal nog lastiger om iets te doen te hebben/vinden.

Groetjes Renske
 
tuin en badje staan ook bij ons nummer 1.Zaterdagochtend gaan we naar de markt,lekker gezellig en zondagochtend heel vaak fietsen en dan een terrasje pakken.Bij 1 terras in de buurt hebben ze een springkussen .Onze dochter kan nog maar net lopen (15 maand ) maar alleen al het kijken naar andere kinderen is een feest.
We hadden wel graag een grotere tuin gehad,maar ja dat zit er niet in dus gaan we regelmatig naar vrienden die op een vakantiepark wonen en die dus wel een hele grote tuin hebben. Groeten nicolette
 
Terug
Bovenaan