wat doen jullie overdag?

Dag collega-moeders,

Ik ben behoorlijk onzeker of ik mijn babytje van 4 maanden wel genoeg stimuleer, wat spelen betreft.
Ik weet namelijk niet goed wat ik met hem moet doen.Hoe speel je ingodsnaam met een baby die net een beetje kan grijpen?  
Hoeveel moet een beebje slapen en hoe vaak moet ik hem overdag in bed leggen.

Ik ben bang dat als ik hem teveel laat slapen dat hij zich niet goed gaat ontwikkelen.

Wat doen jullie overdag met de kleine?

Alvast bedankt
 
Hoi Fabbie,

Een baby'tje  van vier maanden kan volgens mij nog niet te veel slapen: lekker laten slapen dus. Ter stimulering kan je een mobiel met een muziekje laten draaien, een babygym kopen (bij ons echt een groot succes! wij hadden een kleedje met twee bogen erover met een paar beestjes eraan: een knisperding, een rammelende een piepje en nog wat) of een rammelaar geven. Echt spelen gaat nog niet. In elk geval niet zo lang. Je kan een speeltje geven, of ermee zwaaien en dat was het wel zo'n beetje.
Maak je niet druk om de ontwikkeling, hoor. Dat gaat aardig vanzelf.

Groetjes.
 
Hallo Fabbie,

Echt spelen kan inderdaad nog niet, maar neem je kindje lekker op schoot en zing liedjes voor hem.
En kunt dingen met   hem oefenen/stimuleren dit alleen niet te lang want dat zal je kindje niet leuk vinden, maar probeer goed naar je kindje te kijken wat ie wil en kan.
Daan is nu bijna een half jaar en ik ben al heel vroeg begonnen met kinderliedjes voor hem te gaan zingen.
En teveel slapen? Nou ieder kindje is weer verschillend.
Daan gaat van 9.30 tot 11.30 naar bed en s'middags van 13.00 tot 15.30 en dan weer om 17.15 tot 19.00 en dan   gaat hij op 20.45 weer naar bed tot 8.30 de volgende moregen.
En dit schijnt ook redelijk veel te zijn voor een kindje van een half jaar maar ik maak mij er niet druk om hoor. Ieder kind ontwikkelt zich in zijn/haar eigen tempo.

Groetjes Saskia
 
Juist tijdens het slapen gun je hem de tijd om te ontwikkelen en zijn zijn hersentjes bezig vanalles te verwerken.



Wat leuk is om te spelen is op je schoot zitten en zingen, klap eens in je handjes (dat jij zijn handjes begeleid)



Daarnaast kun je ook gymoefeningen doen met je baby wat altijd
schaterlach oplevert, zoals de baby in je gestrekte armen houden
terwijl je situps doet, of hem op je voetzolen leggen terwijl jij op je
rug ligt. Gewoon lekker gek doen.



Daarnaast is verstoppertje en kiekeboe altijd leuk.

 
Hoi!!

Mijn kindje is een maand en ik zie haar dus alleen bij het verschonen/voeden en verder niet zoveel haha. Ik heb als kraamcadeautje het boekje "fit met je baby"   gekregen. Nu doe ik er nog niet z heel veel mee, maar er staan heel veel leuke tips in van oefeningetjes die je samen met je kindje kunt doen, waarbij je en plezier hebt, en de ontwikkeling stimuleert. Miscshien iets voor jou?

groetjes,
Marjolein
 
Ontzettend bedankt voor de tips en adviezen, ik voel me een stuk geruster .

Ik heb de kleine mup dan nu ook lekker in zijn bedje gestopt, en ga  hem ook zonder schuldgevoel elke dag lekker tussendoor effe laten rusten.

Bedankt :)
 
hoi
misschien heb je hier wat aan ik ging dan (nog steeds)op de grond spelen met em op een groot kleed(ik heb een oud dekbed in 4 stukken geknipt en gewassen)en dan kun je je baby op de grond leggen op zn buik en ook op zn rug ik ga dan over em heen hangen en neusie neusie doen vind ie erg leuk ook kun je met wat groot speelgoed spelen
ik heb laatst van die grote zacht dobbelsteene gekocht+een bal kune ze goed vasthouden (bij bartsmit)maar goed je kan van alles doen en misschien is dit ook wel een tip waar je wat aan heb je zou eens het boek oei ik groei moeten doorlezen daar staat per maand /week in wat ze al wel en niet kunne (ligt wel bij elk kindje anders )ik heb veel aan het boek en wat slapen betreft ik leg mn zoontje zo naar 2 uur wakker zijn op bed maar hij geeft het zelf aan (in de oogjes wrijven )en soms slaapt hij maar een half uurtje en soms wel 3 uurtjes je moet gewoon goed op je baby letten en je gevoel volgen dat is het beste
nou s6 nicole
 
Terug
Bovenaan