Wat doen jullie zoal op een dag thuis met de kleine?

A

Anoniem

Guest
Hey,

nou lijkt me duidelijk: vaak gaat de dag vanzelf voorbij met eten, slapen, zelf spelen, boekje lezen en weg met de wandelwagen. Maar er zijn dagen dat ik niet genoeg zin heb om eruit te gaan, of dat Ivar een stuk minder slaapt. En dan denk ik wel eens: wat zullen we eens verzinnen om te gaan doen?
Ivar kan best goed alleen spelen, maar wil ook bewust gekke spelletjes of leerzame dingen met hem doen, maar ben zo'n a-creatieve muts...

Iemand tips? (zag de wasknijpers al voorbij komen haha)

Liefs Jenneke mv Ivar

Dean slaapt juist de laatste tijd wat meer. Het heeft dan ook lang geduurt voordat hij overdag in bed sliep. Hij kan zichzelf goed vermaken; hij "leest" een boekje, speelt in de box, op de grond of in de swing. Als ik boven ben dan speelt hij op de grond het liefst met m'n schoenen/pantoffels. En als het mooi weer is lekker wandelen of fietsen. Als hij iets ouder is  kunnen we lekker gaan knutselen of buiten spelen. Heb er al helemaal zin in.

Groetjes,
Nelly.

Nu ik thuis ben bij de kids, kan ik me niet voorstellen dat ik ooit 30 uur per week heb gewerkt. Als het lekker weer is dan gaan we (Jorick en Milan en ik) lekker wandelen, naar de dierentuin of op visite bij vriendinnen. Maar ook kunnen ze heerlijk bij ons binnen spelen,dan is het net een groot slagveld waar mama dan doorheen moet met het drinken het koekje of gewoon omdat ik even naar buiten wil.
Jorick vindt het heerlijk om lekker op schoot te kruipen om een boekje te lezen en Milan neem ik dan ook lekker op schoot, echt even lekker een moment voor ons samen. Ook lekker spelen in de box vindt Milan heerlijk dan leest hij een boekje of doet aan Jumpen in de box. (heel grappig om te zien en te horen).
Ik kan me eigenlijk niet meer voorstellen om te gaan werken, zo druk hebben wij het overdag met zijn drietjes. Ik zei net nog tegen Jorick nog 4 uurtjes en dan is het alweer bedtijd. En toen zei hij heel wijs, maar mama dat duurt nog wel heel veel 4 uurtjes.

Groetjes Jolanda

Hiya,

Wat Max op het moment zo leuk vind om te doen is achter elkaar aan kruipen, ik roep "ik ga je pakken hoor!" en dan gaat hij gillend van het lachen zo snel kruipen dat ie zelfs struikelt over z'n eigen handjes. Als ik heb te pakken heb dan bijt ik hem in z'n buikje en daarna is het mijn beurt om achtervolgt te worden. Ook doen we ons verstoppen onder een groot laken dat we dan om de beurt van elkaar af mogen trekken. Een andere favoriet is alle plastic trommeltjes en bekers etc. uit de keukenkastjes halen en weer terug doen en zelfs de was in de wasmachine gooien is lachen geblazen. (en ik krijg ongemerkt ook nog eens wat voor elkaar in het huishouden haha) Terwijl hij tussen alle was zit zeg ik, waar is het rode t-shirt? of de gele trui etc........haha het is mijn "huis, tuin en keuken" manier om kleuren en nummers enzo te leren.

Ajuus, ilja

Terug
Bovenaan