Wat doen jullie zoal op een doordeweekse dag?

<p>Hi allemaal,</p><p>Sinds december '18 zit mijn oudste dochter op school en ben ik wat minder gaan werken i.v.m. de vele dagen BSO (ik voelde me toch wat schuldig om de kids zo vaak weg te brengen). Mijn andere dochter is 2 jaar en is thuis met mij, behalve de 2 dagen dat ik werk.</p><p>Nou heb ik het momenteel wat moeilijk om de doordeweekse dagen die ik thuis ben met mijn meisje van 2 om te krijgen.. daarom ben ik benieuwd wat jullie zoal doen op een doordeweekse dag thuis met een peuter. Ik ga uiteraard wel eens even wandelen, fietsen, naar de speeltuin.. maar er zitten zoveel uren in een dag.. Ik word er een beetje onrustig van en kijk soms erg veel op de klok.</p><p>Ben erg benieuwd of iemand dit herkent en wat jullie daaraan doen.</p><p>Alvast bedankt voor de reacties.</p><p>Groetjes</p>
 
Ik heb een dochter van 7 maanden dus dat is misschien wat anders omdat zij nog veel slaapt. Ik heb ook vaak doordeweeks vrij omdat ik onregelmatig werk en vaak in de weekenden. Maar als ze wakker is ga ik boodschappen doen, wandelen, op de koffie bij vrienden/ouders of laat ik haar zelf spelen terwijl ik wat in huis aanrommel. Ook soms even de stad in. 
 
Ik vind de ochtenden altijd vrij lang sinds mijn dochter 1x slaapt (van 12.30-15.30). Ik doe vaak boodschappen in 2 verschillende winkels. Daarna gaan we nog naar een speeltuintje of wat fietsen of samen de was (zij speelt dan op zolder). De middag is zo voorbij. Als ik geen boodschappen hoef te doen verzin ik iets anders om te doen. Dan gaan we eendjes voeren, wat langer naar de speeltuin, boekjes lexen in de bieb, etc. 
De dagen waarop het regent vind ik echt een ramp. Dan gaan we kleien ofzo maar daar vul je nooit een hele ochtend mee. Gelukkig is het nu zomer!
Jouw dochter slaapt ook nog wel denk ik?
 
Mijn dochter is ruim 1.5 jaar. Ik werk ook 2 dagen en deze week ga ik met zwangerschapsverlof (bijna 36 weken zwanger van mijn tweede kindje) 
Ik vind het ook wel eens lastig om de dagen door te komen. Ik kan ook niet veel langer dan 2 uur achter elkaar met haar binnen zijn ofzo, dan is ze wel weer uitgespeeld en ben ik onrustig. 
Ik doe 1 of 2x in de week boodschappen, ga vaak ff naar een speeltuintje of een stukje met haar lopen door de straat. 1x in de week ga ik met haar peuterzwemmen, superleuk! Of even naar het tuincentrum (daar zijn ook altijd visjes en konijntjes enzo!), naar een woonwinkel, kopje koffie drinken bij de Hema... ik verzin elke dag wel íets anders word ik gek binnen. Gelukkig slaapt mijn dochter nog wel 2.5 uur tussen de middag. Ze vindt kleien en schilderen nu ook ineens leuk!
Dus ik herken je verhaal helemaal hoor! Ij word ook snel onrustig en kijk veel op de klok.. ben blij dat ik niet de enige ben, hihi! 
 
Klinkt heel bekend ja, ik ga vaak ook even ergens heen wandelen om koffie ofzo te drinken & probeer elke keer wat boodschapjes 'over' te hebben zodat ik ff naar t centrum kan wandelen haha
Mijn dochter slaapt ook wel 2 tot 2,5 uur tussen de middag & daarna moeten we de oudste alweer gaan ophalen, dus de middag is indd veel sneller om :)
 
Terug
Bovenaan