Wat doen jullie??

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af wat jullie zoal op een dag allemaal doen..ik zit in het onderwijs en ben dus nu 6 weken thuis. Ik geniet natuurlijk helemaal van onze dreumes maar soms denk ik ook weleens van..wat zullen we vandaag eens gaan doen.
Vooral de ochtenden vind ik best moeilijk. Hij zit nu ook in de nee fase dus binnen spelen wil hij niet dus we gaan veel naar buiten.
Ik heb geen auto..dus bij regen.....
De middagen gaan wel. Na z'n boterham spelen en daarna met water spelen of naar de speeltuin of iets anders...
Wat doen jullie op deze dagen?
Gr van marieke

Boodschapje doen, speeltuintje opzoeken, fietsen, knutselen (ze weet van geen ophouden), boekjes lezen op de bank, dansen op muziek, stoeien, samen schoonmaken, naar de brievenbus lopen om een brief te posten, babyfoto's bekijken van haar, vind ze geweldig, of videofilmpjes van haarzelf en dan vanalles erover vertellen.

Zomaar kleine dingetjes, maar met een kleintje ben je toch meer tijd kwijt en is er weer zo een half uur voorbij. Bijvoorbeeld onderweg naar de brievenbus komen we nogal eens een poes tegen en daar blijven we dan ook weer even hangen.
Ik begrijp je wel, soms denk ik ook weleens: hoe moet ik de dag vullen?
Maar meestal leg ik die gedachten snel naast me neer en stap vol goede moed de dag in met onze dochter en meestal vliegt die dag voorbij.

Succes ermee!!

Jeetje,tja,van alles eigenlijk...
Veel zwemmen met dit weer in een natuurplas hier vlakbij,lekker in de tuin met een badje,we  gaan ook af en toe een dagje winkelen(bij iets lagere temperaturen uiteraard).
En ook vaak gewoon lekker in de tuin,Delano vermaakt zich ook wel makkelijk alleen moet ik eerlijk bekennen.
En dan natuurlijk nog de dagelijkse dingetjes zoals boodschapjes,bakkie halen bij vriendinnen of (schoon)moeder etc.
Ik heb ook geen auto tot mijn beschikking dus wat dat betreft begrijp ik je heel goed,je kan moeilijker écht iets ondernemen omdat je toch afhankelijk bent van de fiets of openbaar vervoer.
Groetjes Tanja

Wat doen we zoal............... pfff, voor mijn gevoel vliegen de dagen voorbij:

boodschappen doen, opruimen en bedden opmaken (ze helpt mee of speelt zelf), wasjes draaien, stadje in (ze is gék op de HEMA hahaha), naar de speeltuin of de kinderboerderij, in de tuin spelen (zandbak, schommel, tunneltje, springkusse), met haar keukentje spelen (eindeloos koken en rommelen), de pop verzorgen en met de buggy wandelen, op bezoek bij een ander kindje, spelen met haar broer, boekje lezen, bladeren door tijdschriften, met de magneetletters plakken, tekenen met het magicboard, met de auto's en de garage spelen, dansen, liedjes zingen, samen eten/drinken/koekje eten.
En dan slaapt ze ook nog zo'n 2 uur op een dag.

Eigenlijk speelt ze best veel zelf of met haar broertje en kan ik wat doen in huis. Ze heeft géén zitvlees, dus tv kijken is er niet bij. Wat ze wel heel leuk vind, net als Rebecca, is foto's kijken van baby Fietje (dat is ze zelf), of een filmpje kijken van Gijs van toen  hij zo oud was als zij nu.

Maar ik begrijp ook wel wat je bedoelt hoor: als je zes weken non-stop thuis bent met je kleine, kán ik me voorstellen dat je zo af en toe ook even niet weet wat je moet doen.

Succes ermee in ieder geval!
Groetjes
Susan

Hoi,

Erg herkenbaar! Ik werk ook in het onderwijs en ben dus ook altijd lang vrij. Nu zelfs helemaal lang, want ben op 18 januari met zwangerschapsverof gegaan en ik begin pas weer 25 augustus..... (heb ouderschapsverlof aaneengesloten opgenomen, omdat ik heel graag lang borstvoeding wil geven).
Nu met het mooie weer kom ik de dagen makkelijk door, maar met slecht weer vraag ik me soms echt af waarom ik in vredesnaam thuis bij de kinderen wilde zijn ;(
Nu zijn we eigenlijk de hele dag buiten. 's Ochtends wandelen we naar de supermarkt, de eendjes, de speeltuin, de Hema of gewoon een rondje door de wijk. Sinds Skip een houten loopfiets heeft, wil ie de hele dag wel weg haha.
Thuis heb ik een badje opgezet en daarin zit ie ook heel veel. En hij slaapt 's middags vaak nog drie uur.
Bij slecht weer is het een ander verhaal.... dan ben ik soms echt blij dat de middagslaap eraan komt. Kan ik zelf ook even niksen of iets in het huishouden doen. Skip is echt een buitenkind en als hij lang binnen moet zijn wordt hij vervelend.... en mama ook haha. Dan komen we ook niet echt verder als een boekje lezen, verven (5 minuten) en met de auto's spelen.... op zich vermaakt hij zich dan wel alleen.
Ik heb hem zelfs wel eens met een regenpakje aan buiten laten spelen, heerlijk vond ie het.
Maar ik herken het echt hoor. En het is ook weer heel dubbel, want tijd met je kinderen doorbrengen is ook heel leuk, maar soms.....

Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Terug
Bovenaan