Wat doen met baby van 6 weken?

Hoi,

Mijn zoontje is nu 6 weken. Ik weet niet zo goed wat ik met hem moet doen op de moomenten dat hij wakker is. Ik heb hem óf op schoot (wat hij maar een paar minuten leuk vindt), óf hij ligt in de box. Soms kijkt hij naar de speeltjes boven hem of hij ligt onrustig en gaat huilen.
Wat doen jullie met jullie kindje op een dag?
Want echt spelen is er nog niet bij... Ik verveel me een beetje zeg maar met hem. Of klinkt dit gek?
 
Tja, vaak ga ik een stuk wandelen (ongeveer anderhalf uur) s'middags of ik ga wat boodschappen met hem doen. Na elke voeding even een kwartiertje knuffelen en dan ongeveer 20 minuten in de box, dan is hij het ook wel zat. In totaal met verschonen en voeding is hij ongeveer 90 minuten beneden waarna hij weer naar bed ging met 6 wkn. Als ik merk dat hij onrustig wordt en begint te huilen en niks meer leuk vind is het gewoon weer tijd om te slapen. Met 6 weken kun je idd nog niet veel verwachten, hoort er gewoon bij.
 
Je kan liedjes zingen terwijl je wat mn je kleintje rondloopt. Ik deed vaak rondjes door de kamer lopen terwijl ik alles benoemde wat we zagen. Voor die kleintjes is het fijn om je stem te horen, dat is vertrouwd. Dan ben je toch alweer snel zo'n 10 minuutjes verder.
Of lekker broekje uit en klap is in je voetjes zingen, teentjes aanwijzen, beentjes aaien. Vooral mn jongste vond dit vanaf dag 1 geweldig!
 
Ik ging vaak op de bank zitten met opgetrokken knieen en leg daar je baby neer,pas een rammelaar of iets en ga daar mee spelen.
Als hij dat weer zat was ging ik rondlopen en alles aanwijzen wat ik zag....dan even in de box terwijl ik gewoon rondliep,ging stofzuigen of opruimen!
Dan wat het weer voeden,luier en slapen...als hij had geslapen ging ik naar buiten, lekker wandelen en als het weer het toeliet kap naar beneden dan zien ze bomen,en dat vinden ze prachtig!

Wat je ook kunt doen is hem overal aaien,van het puntje van zijn hoofd tot het puntje van zijn tenen/handen....en liedjes zingen..
 
ons zoontje is 5 weken en ik merk dat hij ook van afwisseling houd. Even in de box is even leuk maar hij moet wel iets te kijken hebben. Begint te mopperen als mobiel stil staat. Afwisselen met speeltjes, muziek en houding werkt redelijk. Ook laat ik hem in de box wel eens op zijn buik liggen - moet ook van consultatiebureau. Soms vindt hij dit leuk, verrassen en soms vind het het helemaal niets. Ik blijf er dan wel bij natuurlijk. Genieten van zijn gezichtsuitdrukkingen, gekke bekken terug trekken, beetje kletsen, zingen.

een andere optie is misschien dat je iemand op bezoek vraagt als je je verveelt. Dan heb je meer aanspraak gedurende de dag dan zo'n klein mannetje. Ik klets wel met de kleine maar een goed gesprek kan je dat niet noemen. :)
 
Mijn dochter is bijna acht weekjes en had ook een beetje jou probleem. Wat doe je de hele dag met een baby!
Met lekker weer ga ik ook lekker een stuk wandelen en even wat boodschapjes doen.
Voor in de box heb ik een mobiel gekocht die achter elkaar liedjes blijft spelen en met ronddraaiende beestjes, deze vind ze helemaal geweldig.
Vaak doe ik haar ook overdag in bad (zo om de dag) of ik zet haar lekker in de wipstoel, die heeft ook een schommelstand, en dat vind ze helemaal geweldig. Mijn dametje is er wel een die je bezig moet houden, terwijl je ook baby heb die zichzelf heel makkelijk vermaken.
Maar het blijft heel erg wennen dat je eigen ritme zo verandert!
 
Terug
Bovenaan