Wat doen met een 1 jarige?


Hallo

Ik heb een vraagje...
Mijn dochter is  bijna 3 weken terug 1 jaar geworden.
Het is een heel lief meisje wat zichzelf ontzettend goed kan vermaken, ze zit nog steeds elke dag wel eventjes in de bos en verder kruipt ze het hele huis door.

Alleen weet ik vaak niet zo goed wat ik haar met kan doen.
Dat klinkt misschien best een beetje stom maar vind het erg moeilijk.
Overdag gaan we altijd wel een keertje naar buiten om bijvoorbeeld boodschappen te doen, dit doen we op de fiets of gewoon lopend.

We gaan regelmatig zwemmen, of op bezoek bij andere mama`s met kindjes.
Alleen ik  wil thuis ook dingen met haar doen.
We spelen wel eens met haar blokken of ik neem een boekje en ga er met haar voor zitten, maar al gauw wil ze al weer van schoot af.
Ik weet het dus niet meer, ik ben ook behoorlijk bang dat ze op deze manier niet genoeg aandacht kriijgt..

Wie kan mij helpen en weet raad?

Alvast erg bedankt voor jullie hulp.

Liefs Sarah mv Alessia

 
Hoi,

Zo te horen doe je genoeg met haar hoor! En als ze zichzelf prima kan vermaken is dat natuurlijk al heel goed. Ik laat mijn dochtertje altijd me altijd met van alles helpen.  Bijv de tafel schoonmaken en vegen vind ze ook erg leuk. Verder kan je jezelf natuurlijk bij haar spelen  betrekken door veel complimentjes te geven.

Succes!
 
Hoi....het zelf leren vermaken is ook een spel op zich hoor.

Inderdaad af en toe mee laten helpen, tenminste als ze zelf naar je toe komt en je na wilt doen is natuurlijk okee.
Af en toe met haar spelen, puzzeltje leggen, boekje/plaatjes kijken, vormenstoof, tuurlijk kan allemaal.

Het gaat nu wat kouder worden, dus zal je minder vaak met haar naar buiten gaan.
Onze dochter is op haar manier eigenlijk altijd wel met van alles bezig.

Soms begin ik met haar te spelen en als ze dan lekker bezig is ga ik voorzichtig iets anders doen, dat ze zich tot zelf leert vermaken!

Angie
 
kijk eens op de site   www.beweegkriebels.nl
daar staan allemaal leuke spelletjes die je met kinderen kunt doen, zowel binnen als buiten.
www.peuterplace.nl   ook een leuke site met allemaal leuke ideeen.
Misschien kun je iets leuks vinden.
Een kind van ee jaar is nog druk bezig de wereld te ontdekken en samen spelen is er vaak nog niet echt bij. Als je dochtertje het goed vind is het toch ook niet erg en alleen spelen is ook erg goed voor haar hoor. Door te spelen leert ze.
Geef haar aandacht door te vertellen dat ze goed zelf kan spelen, complimentjes zijn erg belangrijk en op die manier heeft ze toch jouw aandacht.
groetjes Martine
 
Terug
Bovenaan