Wat doen we fout...

of wat kunnen we beter anders is misschien beter gezegd...

Onze kleine meid slaapt 's nachts als een roosje. Maar overdag gaat het niet zoals we zouden willen. We verschonen haar luier, geven de fles en tijdens het boeren valt ze al in slaap. Dan willen we eigenlijk nog wat spelen maar omdat ze al slaapt leggen we haar dan weg. Vervolgens wordt ze iets later wakker en begint dan te huilen. Meestal kijken we het even aan of ze weer in slaap valt of niet. Dat gebeurd echter niet. troosten in bed is geen succse dus dan pakken we haar bij ons, geven de speen en babbelen wat met haar. Dan valt ze wel in slaap. Soms slaapt ze dan vervolgens door tot de volgende fles, maar veel vaker als ze slaapt en we leggen haar weg is ze 5min later weer wakker. Laten we weer even huilen om te kijken hoe en wat en begint de riedel weer van voor af aan.
Ze gaapt, wrijft over haar gezicht dus heeft zeker wel vermoeidheidstekenen.
Tevens als ze tussendoor een schone broek nodig heeft, zoals bv. net had ze hem behoorlijk onder gepoept, wil ze niet meer slapen.

Ik ben helaas nu zelf op het punt gekomen dat ik niet goed meer weet wat ik er mee aan moet en steeds meer begin te merken dat ik me afsluit voor het gehuil. Want het houdt toch niet op. Ik voel me hier nogal schuldig over want ik wil die gedachten niet hebben. Mijn man hobbelt af en toe naar haar kamer en probeert van alles maar ook bij hem heeft het geen succes. Ik neem nu rustig de tijd voor mezelf om naar haar kamer te gaan, om me te 'vermannen' doe leuk en gezellig met haar en doe echt mijn best. Maar steeds vaker ben ik in mijzelf gekeerd, moet zomaar huilen en loop te piekeren wat ik als moeder anders moet doen.

Iemand nog tips?

Hoi hier het zelfde probleem. In de nacht slaapt hij als een roos en de middag tukkie gaa ook prima (muv vandaag, toen sliep hij pas na 1.30 uur)
Maar verder slaapt hij ook niet. Wilt alleen maar in mijn/vaders armen liggen en wilt niet slapen. Ook de box is even leuk en dan heeft hij er genoeg van.
Als hij in slaapt valt dan is het kort.
Overleg gehad met het CB en het zou overprikkeling kunnen zijn. ZOu hem in bed moeten leggen. Dit gedaan maar 9 van de 10 keer pikt hij dit niet.

Heb even op internet gekeken en de volgende adviezen gelezen. Elektrische wippertje. Deze wiegt je kindje in slaap en jij hebt je handen vrij, of een draagdoek. Je kindje wilt graag bij je zijn (dat merken we ook hij is stil als hij mij ons in onze armen ligt)
Heb op marktplaats een elektrische wippertje op de kop getikt en van monkey een doek dat je vanaf de geboorte tot peuter leeftijd kan gebruiken.

Hoop op deze manier dat onze man zich beter voelt

Hoop dat je hier wat mee kunt

Oja kinderen willen graag geborgenheid vooral de eerste maanden (heb ik gelezen).

x yvonne

Ten 1ste wees blij dat niet snachts is,want das nog erger en hoor!heb met mn 2de gehad,en de 1ste was dag en nacht in de weer,tot nu toe is onze 3de een heel makkelijke baby
ik had dit bij mn dochter(1ste kindje)ook heeel erg
zat heel de dag op schoot met dr,liep toen ook veel buiten met dr.en thuisgekomen vaak weer wakker.ze kon niet alleen slapen...was radeloos en ook nog eens alleen,heb wat afgejankt toen...met 3 weken ben ik haar in gaan bakeren en sliep ze ineens 4 uur achter elkaar...dit was voor haar echt de oplossing..met 3 mnd had ze haar duim en was ze ineens heel makkelijk kindje...vaak zijn die 1ste 3 mnd niet makkelijk....is ook niet niks he vanuit de veilige,warme buik op de koude wereld vol geluiden en licht...zou zeggen:koester je meisje maar straks mis je het weer want als ze groot zijn willen ze niet meer op schoot.maar snap voor nu wel dat lastig is dat je niks kan doen,misschien ook een draagdoek een uikomst?
succes liefs jootje

Ik heb dus een draagdoek, maar na 10min krijst ze ook daarin de boel bij elkaar, stom hè!
Ik ga ook maar eens voor zo'n elektrische wipper kijken op marktplaats of heb jij de laatste voor mijn neus weggekaapt ;)

Normaal heeft ons meisje hier geen last van en slaapt ze tussen de middag prima maar vandaag is het hier ook misse boel! Pfff wat een gehuil zeg! Na een fles is het net als anders even spelen, dan naar bed slapen. Vandaag is ze na 30 min alweer wakker. Ze heeft erg veel last van krampjes vandaag zo zielig! We zijn nu bezig om weer terug te gaan naar de gewone voeding ipv de pepti en dat ging prima. Vnadaag voor het eerst alleen de normale voeding en ze heeft weer krampjes bah wat balen zeg!! Hopelijk gaat het straks beter en slaapt ze vannacht goed. Dan morgen nog even afwachten anders maar weer terug naar de pepti.

Ik loop dus ook de hele dag met een baby in mn armen, erg handig als je er nog een peuter van bijna 3 bij hebt die met het verkeerde been uit bed is gestapt! Straks alles maar vroeg naar bed en ik ook hihi! En hopen op een betere dag morgen!!

Geen tips dus (helaas) maar wel veel succes ermee!!! Vind 1 dag al zwaar, laat staan dat ze elke dag zo is!

Liefs ciomama

Nou ik heb haar nu maar weer eens in de draaghoek gezet, ze lag nog geen minuut alleen in bed en volledig in paniek. Even tot rust gekomen wat kleertjes uit en in de doek. Ik moest ff hobbelen maar nu slaapt ze.
Ik ben alleen nu bang dat ze niet in bed wil slapen de volgende ronde, maar we gaan het zien!

Hoi Dames,

heel herkenbaar voor mij! mijn zoontje heeft het in het begin ook gehad en heeft een paar weken geduurd.. ik heb het eigenlijk gewoon moeten accepteren en hij wou echt gewoon continu bij mij zijn.. hoe moeilijk het af en toe ook is, gewoon blijven knuffelen en helemaal erin mee gaan des te sneller gaat het beter..

veel succes!

liefs een December mama

Terug
Bovenaan