Wat doen we met de ouste

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een vraag aan jullie omdat mijn man en ik allebei een ander mening hebben. Ik ben nu 12 weken zwanger van de tweede en hebben al zo nagedacht waar we de kinderen gaan leggen. We hebben een huis met drie kamers waarvan 2 hele grote en een hele kleine. We hebben wel een grote zolder waar makkelijk een kamer bij te maken valt. Nou is het de bedoeling van mijn man om de oudste naar de zolder te verhuizen. Ik heb er wat moeite mee omdat op het moment dat ik uitgerekend ben de oudste nog geen 2 jaar is. wie heeft er ervaring mee om jonge kinderen op de zolder te laten slapen.

Heb er geen ervaring mee, omdat wij het geluk hebben dat we 4 slaapkamers hebben.
Kun je die kleine kamer niet eerst als babykamer doen, of past er geen ledikantje in? Heb je nog even tijd tot de tweede naar een groot bed verhuist, dan kun je misschien tegen die tijd de oudste naar zolder doen? Ben je toch al gauw weer 2 jaar verder.

Succes.

Liefs Annemarie

hoi yvro,
wat mijn voorganger zegt vind ik ook een goed idee.een andere optie is zelf de zolder nemen.wij hebben een mooi groot huis met een grote zolder en 3 slaapkamers.we zijn pas zwanger van onze eerste maar ik heb weleens aangekaart bij mijn vriend,dat ik best 3 kinderen zou willen,maar wel graag hier blijven wonen.wij hebben toen alvast het toekomstplan bedacht om zelf op de zolder te gaan slapen.,tegen die tijd.
groetjes kari

Ik zou zeggen doe je baby naar de kleinste kamer. Ik bedoel een baby heeft niet veel nodig en zolang je het zelf beschrijft als een kamer en niet een kast dan past er vast een ledikantje in. Een kind van nog geen of net 2 naar de zolder doen zou ik persoonlijk geen optie vinden......mij te ver weg.
Succes!
Groetjes Lillian

Hoi,
De oudste op zolder zou ik ook geen optie vinden, ben nu zwanger van de derde en de twee oudsten gaan bij elkaar op 1 kamer. (oudste is 3.5 en de tweede is net 2)

Wanneer de jongste een jaar of vier is willen wij beneden gaan slapen. eerder doe ik dit echt niet omdat mijn ervaring is dat ze juist rond het tweede en derde jaar 's nachts veel wakker zijn en als je midden in de nacht 10 keer de trap op en af moet ben je dat gauw zat.
(Misschien een argument voor je partner)
Groetjes Son

Hai,

Wij hebben onze oudste dochter van 22 maanden nu al 4 mnd op zolder slapen omdat ik niet wilde dat zij wakker zou wordn van haar zusje als di zou gaan huilen voor een nachtvoeding.

Bij ons werkt het perfect.

Groetjes,
Marielle

Terug
Bovenaan