Wat doet jullie kleine s avonds??

Hoi,

Ik ben heel erg benieuwd naar het slaap en voedings schema overdag en s nachts van jullie kleine. Wij zitten namelijk s avonds nog wat te rommelen. Nu wil ik s kijken hoe jullie dat doen s avonds.
Dit is het schema wat Nienke (4 mnd) nu heeft:
Doordeweeks maak ik haar wakker om 7 u dan krijgt ze ook n fles.
Om half 8 weer naar bed.
Om 10 u maak ik haar wakker, fles om kwart voor 11, elf u.
Naar bed om half 12, wakker om ong. 2 u, fles om kwart voor 3.
Half 5 naar bed, wakker om half 6/6 u. Fles om half 7.
Half 8 beetje fruit. 8 u n slaapje van n half u in haar stoeltje.
Om half 10/ 10 u laatste fles. Daarna naar bed en slaapt de hele nacht door.

Miss moet ik haar s avonds ook wel gewoon in bed leggen als ze moe word rond half 8 maar als ze idd beter slaapt in haar bedje en ik moet haar om 10 u wakker maken voor de laatste voeding, slaapt ze dan nog wel makkelijk in daarna?? En wil ze dan nog wel na de ocht fles van 7 u meteen weer slapen?

Nou, daarom ben ik gewoon s heel benieuwd naar jullie schema!!

Gr. Ing mama van o.a. Nienke (15 okt)

Hoi Ing.

Hoe wij het doen met Jelte (19-10-09) weet je inmiddels. Ik adviseer je om het gewoon eens te proberen om haar 's avonds op bed te leggen. Kijk eens hoe ze er op reageert. Heb je gelijk antwoord op je vragen. Doet ze het goed, dan kun je er mee doorgaan. Reageert ze er niet op zoals jij graag zou willen, dan kun je óf even doorzetten óf weer terug gaan naar je oude "ritme".

Jelte drinkt hier vaak 's avonds zijn laatste fles al slapend leeg. En slaapt ie niet onder het drinken dan valt hij wel direct in slaap als ik hem weer op bed leg. Dan gaat hij door tot de volgende morgen tussen 7 en 8. Meestal is hij dan tussen de anderhalf en 2 uur wakker en gaat dan weer lekker slapen.

Dus ik zou zeggen, probeer het een keer!

Groetjes van Corina

Hey Corine,

Volgens mij zijn wij wel degene die n beetje zijn overgebleven vd okt. mama's denk je niet?!
Maar bedankt voor je snelle reactie. Nu ik dit zit te tikken zit mevr. hier op schoot, hihi. Ik heb haar idd op bed gelegd toen ze om 8 u erg moe werd. Ze maakte dikke pret in bed en ik moest 3 x terug voor de speen, de boef. Ong. half 9 viel ze in slaap en om 10 voor 9 alweer klaar wakker. Dikke keet in bed.
Ik heb haar er maar uit gehaald want ze maakt zo met haar gegil, van pret, wel haar broer en zus wakker. Nu zit ze bij me en ze is t wel zat. Haar flessentijd is echt niet voor 10 u want ze heeft om kwart voor 7 vana nog gehad. Nu is t de tijd uitzitten... En dat is best vermoeiend want ze weet zelf niet wat ze wilt.

Dus wie weet komen er nog meer tips van anderen? Wij zullen toch echt niet de enigste zijn??

Wat heerlijk dat Jelte het zo lekker doet! Geniet ervan. De lente komt bijna en kunnen we weer heerlijk veel gaan wandelen!!

Gr. Ingrid

Hoi Ing.,

En hoe gaat het nu 's avonds met Nienke? Nog hetzelfde of ligt ze al wat langer in bed?

Ja heerlijk hè dat voorjaar! Ik verlang er ook enorm naar. De keren dat ik met Jelte en wezen wandelen kun je op 2 handen tellen. Toen onze oudste klein was ging ik iedere dag en soms wel 2x op een dag. Ik heb wat km's gelopen, maar nu helaas nog maar weinig. Straks past hij niet meer in de wagenbak!!!

Groetjes Corina

Luka word 's morgens om 10:00 uur wakker, krijgt dan een fles van 170 cc, om 11:30 uur een fruithapje.Maak ik altijd vers, een gepureerde peer is zijn favoriet.
Om 13:00 uur weer een fles van 170 cc, 15:30 uur een fles en om 18:00 uur een groentehap.Nog geen vlees en aardappel of rijst, maar worteltjes en haricots verts gaan er hier goed in!
Om 20:00 uur nog een fles, dan valt hij zo in slaap.Tot 23:00 uur, dan nog effe 10 minuutjes bij papa of mama onder de douche, de laatste fles in bed bij ons en dan lekker tukkie doen tot de ochtend erna.

Ben ook echt toe aan het voorjaar, mijn jongste dochter is vandaag 2 jaar geworden, haar naam doet erg verlangen naar....Ze heet Lenthe.
Groetjes Roos.

Nou, met Nienke lukt dat slapen s avonds echt niet hoor... Ik kan haar op bed leggen wanneer ze écht moe is maar zodra ze daar ligt... dikke pret!!! Totdat ze dat zat word en dan word t gillen, haha.
Ik denk dat we binnekort van 5 naar 4 flessen moeten gaan proberen zodat ze i.p.v half 11 dan om bv 9 u naar bed kan om haar nacht in te gaan.
Alleen is er nu weer n nieuw probleem bijgekomen... ze drinkt zeer slecht. ze verzet zich er tegen, pfff wat n kracht heeft ze dan met n hoop gekreun en gesteun. Alles geprobeert bv speen groter gemaakt, andere tijden enz. Niks helpt... Ze is niet ziek ofzo want buiten die flessen om is ze goed vrolijk.
Vandaag was t erg bar, ze heeft de 500 nog niet eens gehaald. Hopelijk is dit maar tijdelijk want om zo die flessen erin moeten proppen...
Wie herkent dit miss?
Of moet ik soms nu van 5 naar 4 flessen zodat de tijden ertussen groter zijn. Nu krijgt ze om de 3 1/2 a 4 u miss vind ze dat te snel. Ik heb namelijk ook niet t idee dat ze honger heeft als ik met de fles kom..

En nog even... en de lente begint!!! Wandelen!!!!
km 's maken= zwa.sch.kilo's eraf werken!!!!! Zou 't dan eindelijk?!!!!

Hoi Hoi,

Mick word s'morgen rond 6 uur wakker voor de eerste fles en gaat dan terug naar bed tot 8 uur... Dan om half 10 een fles van 180cc en om 11 uur een fruithap. Daarna slaapt hij even in de box tot 12 uur en om 1 uur weer een fles van 150cc. Dan om half 2 naar bed tot ongeveer half 4 en om half 5 een fles van 180cc. Dan valt hij rond half 7 even een half uurtje in slaap en ik laat hem dan gewoon in de box liggen, rond 8 uur krijgt hij de laatste fles en die is ook weer 180cc. Van 5 flessen naar 4 overstappen zou ik graag willen maar volgens mij is Mick daar nog niet aan toe....

Groetejs Elke

Terug
Bovenaan