Wat draagt een baby ‘s nachts

Ik zou vooral even naar je kindje kijken, voel even in de nek. Koude handen zijn helemaal niet erg. Maar ik weet niks van tog.. dochter (bijna 2) draagt een slaapzak met lange mouw, romper korte mouw en een broekje. Aangezien ze lekker slaapt, zal het wel goed zijn..

Ik denk dat je kindje best veel aam heeft..
Gewoon alleen t nekje voelen is prima. ik zou niet iedere keer tempen..
Mn zoon slaapt in een slaapzak lange mouw en romper lange mouw/korte mouw+broekje.
Mouwtjes kan je waarschijnlijk omrollen..

He hoi, 
Goed hoor om de TOG-waarden aan te houden! De meeste moeders kleden hun kinderen te warm aan volgens mij. Dat houd ik altijd maar in mijn achterhoofd bij twijfel. Te warm is gevaarlijker op die leeftijd dan te koud, vanwege warmte stuwing. Als ze het te koud hebben, dan hoor je dat wel. En het is heel normaal dat de handjes koud zijn; als het nekje goed op temperatuur is, is het prima. Ik denk dat wat je kindje nu aan heeft zeker niet te weinig is, afhankelijk van de kamertemperatuur eerder aan de warme kant. Ik zou er dan geen dekentje meer over doen. Ik stopte hem wel altijd nog onder een lakentje, maar dat was vanwege beweging en hij dat fijn vond (strak instoppen)j, niet vanwege de warmte. 

Dat de handjes koud zijn is niet erg. Ze hebben er zelf geen last van. Vond dat zelf ook geen fijn idee in eerste instantie. Als jullie kindje heel onrustig slaapt kan het zijn dat hij het koud heeft. Slaapt hij lekker rustig dan is zn temp. Prima. Onze dochter heeft toen ze pas geboren was onder een dekentje met laken geslapen en een pyjamaatje aan. Omdat ze onrustig begon te slapen door wapperende armpjes heeft ze tot 4 maanden ingebakerd geslapen. Nu ze 8,5 maanden is slaapt ze met een romper pyjama, slaapzak en dekentje. Ook nu heeft ze meestal koude handjes maar ze slaapt heerlijk. Ze is een rustige slaper dus blijft netjes onder haar deken liggen.

Volgens mij is het prima wat je hem nu aantrekt! Als je het idee hebt dat het niet genoeg is kan je de trui weglaten en de mouwen aan de slaapzak doen en dan gewoon tig keer oprollen, deden wij ook altijd. Het ziet er misschien gek uit, maar zelfs toen mijn dochter bijna twee was waren de armen nog veelste lang van de meeste slaapzakken. oprollen werkt eigenlijk prima. Je hebt ook nog verschil in zomer en winterslaapzakken, ik weet niet welke van de twee je nu hebt gekocht. Ik gebruikte in de winter wel echt een winterslaapzak met in de herfst een rompertje zonder mouw, uiteindelijk een rompertje met mouw. Een lakentje erover heen is altijd een goed idee, dat geeft ze een veilig gevoel.

Ik gebruik helemaal geen dekens of lakens.. 
Bij Puckababy heb je een mooi overzictje van de hoeveelheid tog + welke slaapzak.
Daar kijk ik vaak naar, hangt aan de binnenkant van de kledingkast

Terug
Bovenaan