Wat draagt een kindje in bed

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben druk bezig met de uitzet voor ons eerste kindje die wij in juni verwachten.<br />De babykamer ligt op het zuiden, dus het kan warm zijn in de babykamer.</p><p>Wat heeft een kindje op het begin aan in bed en wat voor en hoeveel dekens ben ik nodig? </p><p> </p><p>Groetjes, </p><p> </p><p>Nienke</p>

Ik denk dat het ook wel een beetje per kind verschilt! Onze kerel was bijna 8,5 pond en heeft echt maar een paar uurtjes na de geboorte een mutsje op gehad want hij was gewoon veel te warm. Het is bij ons 20 - 21 °C in huis en overdag een rompertje, shirtje en sokjes zijn al zat voor hem. Daar slaapt hij 's nachts dan ook vaak in met een dekentje over hem heen, als het wat koeler is soms nog een dekentje.

Ik doe mijn dochter van 12 weken nu sinds een week of wat een pyjama aan. Daarvoor sliep ze in dr kleertjes en in een puckababy. Nu slaapt ze in een wat dikkere slaapzak zonder deken want die trapt ze toch vaak weg. Zodra het warmer wordt doe ik haar een dunnere slaapzak aan

In het begin ligt je kleine vooral in de kleertjes die die overdag aan heeft in bed. Als het erg warm is en je baby kan zichzelf al op temperatuur houden zou hij/zij ook alleen een romper aan kunnen hebben. Evt in een slaapzak of onder een dekentje met lakentje. Of bij erge warmte alleen onder een lakentje kan ook nog. 
Kies dunne luchtige kleertjes.  Je kan dan makkelijker een laagje meer of minder aan doen. 

In het begin ligt je kleine vooral in de kleertjes die die overdag aan heeft in bed. Als het erg warm is en je baby kan zichzelf al op temperatuur houden zou hij/zij ook alleen een romper aan kunnen hebben. Evt in een slaapzak of onder een dekentje met lakentje. Of bij erge warmte alleen onder een lakentje kan ook nog. 
Kies dunne luchtige kleertjes.  Je kan dan makkelijker een laagje meer of minder aan doen. 

Bij mij ook in de kleertjes van overdag, in een inbakerdoek onder het dekentje.

Bij mij standaard een slaapzak. Ik was als de dood dat mijn zoontje onder het lakentje terecht zou komen en stikken.
Ik had drie Slaapzakjes een dikke voor als het koud was, een luchtige voor in de zomer en een katoenen voor de dagen dat het super warm was. Dan lag hij soms met enkel een pampertje aan.
Voor de rest kom je met rompertjes en  kruippakjes al heel ver. Gewoon juist combineren.
Voor mijn dochtertje dat in juni geboren wordt heb ik katoenen kruippakjes en dikkere kruippakjes klaarliggen. Sowieso ook een mutsje, maar dat droeg mijn zoontje enkel in het ziekenhuis en in de Maxi-Cosi

Terug
Bovenaan