Wat draagt een zomerkindje?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik had een vraag. Mijn zoon is een winter/lente kindje..........dus toen het zomer werd kon hij makkelijk in dunne/korte kleding naar buiten want hij kon zich al goed warm houden. Maar hoe zit dat  bij zomerkindjes? Ik ben namelijk 1 augustus uitgerekend. Ik weet dat ze moeite hebben om in het begin hun temperatuur vast te houden. Maar als het 30 graden is dan hebben ze daar toch geen echte dikke kleding voor nodig??? Ofwel??

Groetjes Lillian

Hallo Lillian,

Mijn jongste dochter is geboren in Juli 2003. Dat was dat jaar dat het zo ontzettend bloedheet was. Deze keer wordt ons zoontje weer in Juli geboren dus wij hebben wat met zomerkindjes. In de eerste week moet je een beetje oppassen. Dan kunnen ze de temperatuur nog niet zo goed vasthouden. Meestal na die week kunnen ze dat wel en moet je ze eigenlijk net zo kleden als jezelf. Tenminste dit vertelde mijn kraamverzorgster. Dat hield in die periode in dat ze heel vaak alleen in een rompertje lag of in een luchtig jurkje.

Wel erop letten dat het s'nachts goed kan afkoelen. Dus ondanks de warmte s'avonds iets dikker aankleden. Ik dacht toen ook dat ik de kruiken niet nodig zou hebben maar ook dat viel tegen. Ik moest haar wel met een kruikje op bed leggen. Alleen niet zo lang als  bij mijn oudste dochter want die werd geboren in de winter.

Groetjes Nova

Mijn dochtertje is ook geboren in Juli 2003 en als alleen maar in een rompertje en een lakentje over haar heen. Zij kon wel goed haar temperatuur vast houden en heeft nog nooit een kruikje gehad. Ook niet na de geboorte.

Elina

Hoi Lilian,

Mijn dochter is geboren op 3 augustus 2003, hoe ik het had uitgezocht weet ik niet maar het was midden in een hittegolf!! we zweten allemaal ons bed uit, zeker omdat we een plat dak hebben en dan is het binnen nog warmer. Ik had allemaal schattige pakjes in maatje 50/56 gekocht maar Isabelle heeft ze nooit gedragen! Ze had alleen een rompertje aan en af en toe een lakentje over zich heen, maar zelfs dat was te warm. Ook de kruiken heb ik onaangeraakt in de kast laten liggen. Het verschilt wel per kindje hoe ze zich warm kunnen houden en hoe warm het buiten is maar meestal doen rompertjes en katoenenen kleertjes het werk wel!!

Groetjes Odettte( over 2 weken uitgerekend van nummer 2!!)

Wil er nog wel even aan toe voegen dat ik de kruikjes nodig had omdat het op dat moment geen hittegolf was. Het was wel bloedheet de gehele zomer maar er zaten ook "koudere" periodes tussen.

Ik kan je dus aanraden om er niet vanuit te gaan dat het alleen bloedheet wordt.  De meeste zomers  zijn niet zo warm zijn als die van 2003.  Dus het is  toch raadzaam om voor de koudere dagen en nachten iets warms in huis te hebben.

Groeten Nova

hoi lillian,
ikzelf ben vorig jaar 4 juni bev,van m,n dochtertje en je weet dat was een wisselvallige zomer.de eerste wk heeft ze s,nachts een kruikje nodig gehad. maar die week was t ook niet zo extreem warm.de dgn dat t 30 gr was lag ze meestal alleen in een rompertje of shirtje met korte broek. ik vond het toen heel vervelend dat t vaak te warm was om met zo,n klein hummeltje te gaan wandelen. Je moet uitkijken met zo,n dun huidje flink insmeren en in zo,n reiswieg broeit t flink als de zon erg fel is.ik heb me ook mateloos gestoort aan de parrasol op de kinderwagen , want ga je ergens de bocht om dan schijnt de zon toch nog lekker fel in de reiswieg. ik deed toen maar een hydrofyl handoekje er over heen.en ff gauw met de auto naar de winkel was ook nog niet zo makkelijk, wederom weer veel te warm voor zo,n kleintje.Kortom ik vond het een heel gedoe!   en andere dagen kon ik d,r weer lange mouwen en broekje aan doen want dan was t ineens bijna 10 gr kouder als de dgn ervoor.Maar dat zal dit jaar anders zijn als we haar eerste verjaardag lekker buiten kunnen vieren! Deze x ben ik in oktober uitegrekend, zal fijn zijn dan is het vaak nog niet zo heel koud en zeker niet te warm, maar een nadeel voor mij is dat k nu de hele zomer zwanger ben. De vorige x kreeg k ineens veel last van vocht! ik zag echt uit als een gestrande walvis haha! m,n voeten zagen eruit als die van een babytje, dik bijna geen overloop van enkel naar voet, t was geen lol. Hoop dat me dat deze x gespaard blijft.
verder wens k je nog een fijne zwangerschao toe!
gr do25

ps. nog ff eraan toevoegen, dat ze op de hele warme dg overdag in een rompertje lag maar s,avonds deed k dan gewoon een pyjamatje aan en een dun lakentje over d,r heen.
gr do25

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties!
En do ik kan mij voorstellen dat je opziet tegen de heel zomer zwanger zijn als het zo heet is. Ik heb het al een beetje zo van:  "oh jee hoe zal dat worden".........hopelijk word ik verlost voordat het echt te heet word.

Groetjes Lillian

Terug
Bovenaan