Wat drinken jullie kleintjes tussendoor?

A

Anoniem

Guest
Hallo mede-mama's

Even een vraagje, mijn kleine meid krijgt nog 3x per dag borstvoeding en tussen de middag een flesvoeding. Tussendoor geef ik haar dan wat diksap, nu begreep ik dat baby's ook thee mogen. Zijn er mama's die dat doen? En wat voor thee geven jullie dan?
Alvast bedankt!

Groeten

Mika krijgt af en toe een beetje sterk verdunde limonade. Maar het meeste vocht komt nog gewoon uit z'n melkflessen, pap en fruit.
Ik las wel ergens de tip om kindjes aan thee te laten wennen door er eerst (opvolg)melk doorheen te doen en dat steeds meer af te bouwen.
Ik zou gaan voor groene thee of kruidenthee (geen of weinig caffeine), zoals kamille/rooibos/venkel.

hallo

Ik geef mijn mannetje meestal diksap,
hij krijgt soms ook turkse thee (mijn man is turks) maar dat is wel erg sterk ik maar het dan erg slap.
er heeft hier al eens vaker iets over drinken gestaan moet je even een paar pagina's terug kijken.

succes ermee
Groetjes mascha

Je hebt ook speciale thee voor baby's in de handel. Ik weet niet of dit venkelthee was. Het is oplosbaar en in potjes te koop in Duitsland. Ik weet eigenlijk niet of ze het hier in Nederland ok verkopen.
En anders kruidenthee, want dat is meestal zonder cafeïne. Kamillethee bijvoorbeeld.

Maudy krijgt sochtends een flesje diksap, water met een kleurtje dus......
En in de middag krijgt ze ook een flesje diksap............al met al drinkt ze zo'n 300 cc limo over een dag..........maar zeer zwak van smaak, stevig aangelengd dus.
Daarnaast drinkt ze nog zo'n 550 cc melk.........
Ik geef trouwens ook wel thee en water hoor, maar diksap vindt ze gewoon lekker, en heb ik van een biologische puur natuur toestand van de albert heijn.

Raaf drink venkelthee (koud of soms lauw), water (soms met met roosvicee of diksap). En dan vooral bij de fruithap en de groentehap en als we even weg zijn geweest... raaf drinkt meestal naast zijn 2 tot 3 voedingen per dag nog meestal 1 1/2 flesje van 120ml extra drinken. Maar dat verschilt enorm per dag.

hoi,

ik ben eigenlijk van een ander forum...
en  geef mn dochter (15 maanden) gewoon afgekoeld gekookt water. Ze drinkt net zo veel als limonade als water,, dus geef haar liever gewoon water. Ze krijgt al zoetigheid als beleg of van die yoghurtpakjes van nestle en olvarit...

groetjes

Jess

Terug
Bovenaan