wat drinken

Hoi,
Ik ben benieuwd wat en hoeveel jullie kleintjes drinken.
Geven jullie nog opvolgmelk of al gewone melk.

Het CB adviseerd om vanaf 1 jaar gewone melk te gaan geven en niet meer dan 300 cc per dag.
Ik zit mij ernstig af te vragen hoe ik dit moet redden aangezien melk tot nu toe het enige is waar mijn zoon echt veel van drinkt.
Diksap/thee e.d zijn vaak een paar slokken tot een half bekertje.

Wat ik nu geef is:
ontbijt: 180 cc water + 6 schepjes melk + pap
tussendoor: fruit met wat thee na
lunch: 2 boterhammen + 180 cc water + 5 schepjes (heb hier thee en thee met melk geprobeerd wordt echt drama, en drinkt dan hooguit 30 cc)
Tussendoor: drinken (thee of diksap) met soms kinderkoekje
Avondeten: met de pot mee, met yoghert toe
's avonds: 180 cc water + 5 schepjes.

Hebben jullie eventueel ook nog tips hoe ik mijn zoon kan wennen aan wat anders?

Gewoon blijven oefenen en zolang hij niets te dik is kun je die derde fles nog rustig geven. je kunt anders ook de ochtendfles 5 schepjes doen en 's middags en 's avonds 4 schepjes. Dan zit je al aan de 300 cc.

Ik zit ongeveer op het zelfde schema als jij.
Ontbijt: 180 + 6 (pap)
Tussendoor: fruit, met wat diksap
Middag: 2 boterhammen en daarna 180 + 6
Tussendoor: diksap en evt. een koekje
Avond: groentehap of met de pot mee, en daarna yoghurt of appelmoes
S'avonds: 180 + 6

Ik weet ook nog niet hoe ik het moet veranderen of aanpassen aangezien meneer zn flessen nog te lekker vind. Diksap drinkt hij de ene dag een volle beker en de andere dag maar een paar slokjes. Is maar net hoeveel dorst hij heeft.
Ik moet donderdag weer naar het CB en was dan van plan te vragen hoe ik dit het beste kon gaan doen. Als ze met bruikbare tips komen zet ik ze hier nog ff neer.

Heb verder geen tips hoe ik je ze aan iets anders kan laten wennen want hier drinkt ie ook het liefst zn flesvoeding en diksap.

Succes!

Hoi,

Waarschijnlijk drinkt hij niks anders omdat hij gewoon weg geen dorst heeft. Ze krijgen al zoveel vocht binnen en eten en flessen dat dorst hebben niet kan. Zodra ze minder melk flessen krijgen, krijgt he vanzelf meer dorst.

Amy is 11 maanden en krijgt het volgende:

9.00 1 boterham + fles 150 cc water + 4 schepjes
10.00 Fruit + bekertje drinken.
12.00 1 of 2 boterhammen.
13.30 150 cc water + 4 schepjes
16.00 koekje of fruit + bekertje drinken.
17.30 avond eten + toetje.
19.00 180cc water + 5 melk.

De ene keer drinkt ze zo een beker leeg de andere keer niet. maak me der verder niet druk om want ze krijgt vocht genoeg binnen.
Ze gaan vanzelf meer drinken als de melk afgebouwd word.

Cb zei vandaag ook dat we geen opvolg melk hoeven te geven, dat is zonde van je geld zei ze. Het is niet goed zoveel melk naar de 1 jaar. daardoor krijgen ze sneller overgewicht blijkt uit onderzoeken die zijn gedaan.

succes ermee

lief van ons.

Ben vandaag bij het CB geweest. Zij gaven aan dat ze vanaf ongeveer 1 jaar zo'n 300 ml melk op een dag moeten krijgen. Daarnaast moeten ze nog tussen de 400 en 500 ml vocht binnen krijgen.

Moet de flessen langzaam aan gaan afbouwen en overstappen op normale melk. Ook zij gaven aan dat de opvolgmelk zonde van je geld is. Zij raden het alleen aan als je kind vaak ziek is.

Hoe het af te bouwen en waar te beginnen zijn ze niet echt duidelijk in. Dus ik ga volgende week maar eens een begin maken.

@ renske87
Gaat dat bij jullie goed uit een bekertje drinken. Quinn heeft er namelijk nog helemaal niks mee. Probeer het wel eens maar hij smijt m net zo lief weer overboord:) Miss nog tips hiervoor?

@ droogje 85 Bedankt voor je info van het CB, maar ja dat is idd bekende info, jammer dat ze dan niet kunnen helpen hoe je moet afbouwen.
Daarnaast geef ik ook drinken uit een beker (zowel oefenbeker als gewoon) ben begonnen met oefen beker. Hij doet dit steeds beter, het is gewoon geduld hebben... Ik heb het zo gedaan als hij dan op een gegeven moment geen zin meer had/ het moeilijker ging kreeg hij het uit de tuitbeker verder, maar heb het gevoel dat mijn zoontje het wel leuk vind uit gewone beker te drinken...

Wat betreft de melk, ik probeer dit nu steeds verder te verdunnen, misschien dat dat helpt.
Gewone melk was ik idd ook van plan te gaan geven, wil daar volgende week bij de lunch mee gaan beginnen (ook verdunt eerst) ben benieuwd hoe hij dat vind.

Bij ons ziet het schema er momenteel zo uit:
7.00 150 cc 6 schepje
9.00 fruit
10.30 90 cc 3 schepjes
12.30 boterham en yoghurt
14.30 150 cc 6 schepjes
17.00 groente
19.00 180 cc pap

Diksap of thee lust ze niet..ze weegt nu 7500 Gr.

Ze is een slechte erger en ik ben bang om het schema te veranderen, ben blij met alles wat ze binnen krijgt.

Terug
Bovenaan