wat duurt dat wachten toch lang

Hallo Meiden,

Het is nu bijna 4 weken geleden dat ik ben gecurreteerd. Het gaat goed met me, af en toe nog een shit dag ertussen (het zien van veeeeeel zwangere dames).
De periode na de curretage tot de volgende menstruatie vind ik het langste duren.
Je moet maar wachten en kan niks "berekenen" en je mag nog niet zwanger worden.
De gyn zij na de 1e menstruatie weer. Hoe zijn jullie hier mee om gegaan, nog tips ?
Wat zou ik toch blij zijn als ik weer ongesteld wordt. Ik heb namelijk het gevoel dat dit nog wel even op zich laat wachten. Toen ik met de pil sopte duurde het ook ruim 4,5 mnd. Ik ben zo bang dat mijn lichaam zo vanslag is.

Groetjes, Mayke

Hoi Mayke,

Ik snap percies wat je bedoelt: bij mij is de curettage nu 3 weken + 1 dag geleden en ik kan m'n lijf ook nog niet helemaal peilen: ik heb nog steeds wat bruine afscheiding en daardoor wil het klussen ook nog niet zo... Ik zou ook graag willen dat alles weer normaal wordt! Ik merk ook dat ik het er toch ook nog best moeilijk mee heb, niet met zwangere dames, maar ik heb vaak een huilbui en ik merk dat ik minder kan hebben. Ik ben er bijna 3 weken uitgeweest met werken en ik ben iedere avond aan het overwerken om de schade weer ingehaald te krijgen, en dan bouw je weinig reserves op. En ik merk aan mezelf dat ik zo aan het klagen ben, je bent zo (ten minste ik dan) met jezelf bezig, dat vind ik wel lastig. Ik hoop in ieder geval wel voor je dat je snel weer in je normale doen bent! Veel sterkte!

Solleke

He Meiden,

Zo herkenbaar dat wachten.
Vooral als de je normale ongi dag aanbreekt.
Je blijft maar lopen naar het toilet en je wordt er bijna gek van. Ik heb het geluk dat ik na alle 4 de miskramen steeds tussen de 28 en dagen weer ongi werd (mijn normale cyclus) Helaas weet ik niet of dat na een curretage ook zo s maar het geeft je gewoon een fijn gevoel als je normaal ongi wordt. Het gevoel dat je lcihaam weer funtioneerd zoals het hoort te functioneren. Ik hoop en duim echt voor je dat het geen 4,5 maand zal gaan duren. Sterkte nog en ik duim voor de rode mannetjes voor je... ZSM...

Corina

Terug
Bovenaan