Wat duurt het lang...

Net gebeld voor de eerste afspraak bij de verloskundige. Ondanks dat op hun website staat dat ze de intake doen met 8 weken zei ze toen ik belde dat ze de intake pas doen met 11 weken. Ze maken dan ook meteen de echo.

Maar wat duurt dat nog lang :( Ik ben nu 5w 4d. Zijn er meerdere die pas met 11 weken voor het eerst bij de verloskundige terecht kunnen?
 
Ik mag met 9 weken naar de verloskundige. Weet niet of ik dan een echo krijg. Volgens mij niet direct in elk geval, want bij mijn vorige zwangerschap hadden ze op de praktijk nog geen echo-apparaat, en moest ik daarvoor naar het ziekenhuis. Ik vind het ook eindeloos duren, maar ben al iets verder dan jij, 6w4d, dus dat scheelt alweer... Sterkte met wachten!
 
hoi meid, ik mag met 8 weken terecht maar omdat ik het vermoeden heb dat ik vier weken verder ben. krijg dan ook een echo om te zien of ik dan 8 of 12 weken ben.ben nu pas 5,4 week als ik de berekende datum aanhoud.en ja dat duurt heel lang hahaha
 
hej zo was het bij mn eerste ook tenminste een echo..wel eerder de intake met 8 weken maar geen echo! dus toen duurde het wachten ook lang..! Nu doen ze standaard met 9 a 10 weken al echo om te kijken of het hartje klopt...!!
Duurt idd nog lang maar komt allemaal goed!
 
Veel praktijken komen terug van de vroege echo's. Ze moeten zoveel mensen terug sturen voor een tweede echo want een vroege echo heeft zo zijn nadelen. Als je te vroeg kijkt zie je geen hartje, want je kan korter zwanger zijn dan je denkt en wordt het dus zo spannend want het kan dan ook een miskraam zijn. En ook als je wel een hartje ziet zegt het niks over de toekomst want het kan alsnog fout gaan. Dus het geeft geen zekerheid.
Vandaar dat ze je pas met 11 weken laten komen, dan zegt een goede echo ook iets over de toekomst. Dus als je geen bloedverlies hebt moet je er ook vertrouwen dat alles goed gaat daarbinnen en straks met 11 weken heb je gewoon een supermooi beeld van je kleintje!
 
Ik reageer even vanuit het september forum.
Ik had met 8 weken de intake en later met 8.3 weken de termijnecho in het ziekenhuis.

Als je echt heel onzeker bent en graag wil zien, zou ik nog eens bellen en vragen of je eerder mag komen, omdat je er gestrest van wordt. Dan heb je best kans dat het mag hoor.

Sterkte...enne...geniet maar, want voor je het weet ben je 17 weken en vliegt de tijd!!
 
Het is niet zo dat ik perse heel onzeker ben. Dat is iedereen wel een beetje denk ik. Maar bij de eerste kreeg ik met 9 weken een echo. Dus daar had ik me nu ook een beetje op ingesteld. Dus viel gewoon een klein beetje tegen.
 
Terug
Bovenaan