wat een dag........en graag advies!

hoihoi,

Ik heb een peuter van 2,5 jaar en een baby van 3 weken. Vandaag wa si kvoor et eers met ze alleen.......en het was me het dagje wel.....
Na de 1e voeding wilde de baby niet slapen en bleef huilen tot de volgende voeding van 10.00 uur, met als gevolg dat ik ook bijna geen tijd had voor mijn andere dochter, toen weer flesje, maar toen zette de oudste de boel op stelten.....De jongste viel bij mij in slaap, dus ik ging met de oudste wat leuks doen, ja hoor weer huilen en dat bleef even zo totdat ze alletwee op bed lagen 'smiddags. Toen sliepen ze alletwee. Maar na de voeding van 4 uur is het weer drama, ik heb haar in de box gelegd en het wipstoeltje en toen ze moe leek en huilerig werd in bedje gelegd. Nu laat ik haar telkens 10 minuten huilen.
Zou dat helpen?
De oudste was nl een huilbaby en die bleef huilen en ik weet nu niet goed wat de juiste methode is. Af en toe stopt ze even met huilen en gaat dan weer door. Ze wil het liefste bij mij zijn, maar dat gaat niet altijd want ik heb er nog 1 rondlopen en een draagdoek vindt ze niet fijn. En eigenlijk wil ik ook dat ze zelf in slaap valt in haar bedje.
Of is het zielig dat ik haar laat huilen?
Moeilijk hoor om uit te vinden wat goed is!

Bedankt alvast!

groetjes
petra

Hoi Petra,

Ik ben ook een beetje zoekende op het moment. Mijn oudste is 20 maanden en baby is bijna 4 weken oud. Eerst was Cas (de baby) heel rustig en leek ik nog tijd te hebben maar nu wordt hij steeds drukker. Ik vind het ook belangrijk dat ik echte aandacht heb voor Lisa, de oudste. En dat ik niet de hele tijd met Cas loop. Ik ga vanaf nu een beetje regelmaat inbrengen. Cas voeden, luier, knuffelen en dan even in het wippertje of box (met een omslagdoek, anders denk ik dat het te koud is) en als hij dan moe is dan leg ik hem meteen in bed. Hij is nog wel jong voor deze aanpak dus we moeten maar zien hoe het loopt. Ik wil ook niet dat hij huilt van de kramp, dan laat ik hem niet liggen. Maar soms huilt hij gewoon omdat hij bij mij wil liggen en hij heeft al veel bij me gelegen dan laat ik hem wel even huilen. Nu huilt hij ook, terwijl hij gewoon moe is. Maar ik vind het wel zielig!!
Vandaag had ik echt het gevoel van het ene kind naar het andere te rennen, ik had echt geen moment tijd voor andere dingen (krant lezen, naar de wc, even opruimen etc.) Daar word ik ook wel moe van. Verder neem ik ook de tijd om met allebei de kinderen individueel iets te doen (lekker spelen, lezen, knuffelen, even naar buiten) en we doen natuurlijk ook dingen met zijn drieën.

Vanaf vandaag ga ik het dus iets anders doen, omdat Cas gewoon went aan de hele dag aandacht, en dan had jij nog de mazzel dat ze wel beiden sliepen 's middags. Bij mij was Cas net op dat moment wakker! Dus goede voornemens hier, dan is het ook leuker voor mij en dan straal ik natuurlijk weer uit naar de kinderen. Ik geniet wel enorm van ze hoor maar we moeten gewoon nog een goed dagritme vinden.

Nou heel verhaal geworden, ik ben benieuwd hoe dat bij anderen gaat! Nog tips??

Fleur

tja ik heb een dochter van 3 en een dochter van 5 weken en als ik met de jongste bezig ben kan ik al vrij goed afspraken maken...als ik klaar ben met naomi kom ik je helpen enzo....maar met 20 maanden gaat dat natuurlijk niet.....

Yvonne

hoi,

mijn oudste is ook 2,5 jaar en de jongste is 4,5 maand. als ik met de oudste bezig ben en die kleine meid is wakker stop haar in de draagzak en hobbelt ze lekker mee. meestal valt ze dan na  5 min in slaap. ideaal!

Liefs van SOPHIE
mama van Quinty 4-10-2004 en Naima 24-11-2006, 32 wnk 1530 gram was 19-1-2007 uitgerekend

hoi,
ja het is even zoeken naar de juiste weg.
heb zelf een zoon van 3,8 jaar en een dochter van 9 mnd.
ik deed heel veel met dochetr en zoon opschoot.
boekjes lezen, spelletjes kleuren enz.
mijn zoon vond het leuk dat zijn zusje mee keek, maar zei steeds ja amy kan nog niet kleuren.dat is jammer.
en idd als ze naar bed ging taal ik haar ook even huilen, ze moeten leren om zelfstandig in slaap te vallen.
en je mag ze heus wel 15 min laten huilen, maar kijk tussen door wel even of het nog goed gaat en evt het speentje nog in de mond zit.
bij ons hielp het om een knuffel tegen de boverkant van het hoofdje aan te leggen.
onze zoon is ook een gezellige huilbaby geweest, nu een actieve en vrolijke maar ook dwarse( bijna) kleuter
succes

Terug
Bovenaan