Wat een drama, zindelijk worden.

Linde wil absoluut niet zonder luier, maar ik ben er wel klaar mee.
Gisteren gingen we op bezoek bij de oma van mijn man, en ja hoor luiers vergeten. (Ik moet ook echt overal zelf aan denken!!!! om gek van te worden maar dat is een ander onderwerp hahaha...)
Helaas geen luier te krijgen en dus maar zonder luier en regelmatig op de wc zetten.
Dat begon als drama maar na een uurtje ging ze toch op de wc alleen helaas geen plasje.
Wel 2x op de grond?? het lijkt wel of ze het echt niet voelt aankomen.
Roos was ook pas met 3,5 zindelijk en dan van de een op de andere dag.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het met Linde ook zo zal gaan maar toch....
Hoe is dat bij jullie gegaan?, alle tips en ervaringen zijn welkom!

groetjes Daniëlle.

Hey Danielle...

Stefan wilde van de een op de andere dag geen luier meer om. Het gebeurde toen zijn zusje geboren is. Hij zag dat ze een luier omhad en luiers zijn voor baby's. Hij deed zelfs zijn luier af!
Dat mocht van ons.
We hebben hem toen de eerste week steeds op de wc gezet (om het uur, en later om de 2 uur). Soms ging het goed, soms ook niet. Als het niet goed ging dat zeiden we alleen : jammer en verder niets
Als het goed ging, mcoht ie oma bellen om te vertellen dat ie een plas (of meer) gedaan had, of hij mocht pappa op het werk bellen, of ik verzon andere kleine beloninkjes...

Als Stefan nu in zijn broek plast dan zeggen we nog steeds: jammer, maar laten we hem het wel zelf (uiteraard wel met hulp) opruimen.

Heb ook weleens gehoord dat je je kind een poosje met de natte broek moet laten lopen, maar ben daar zelf geen voorstander van!

Succes en houd ons op de hoogte!
Liefs
Margo

Schiet me nog iets te binnen: heb je luierbroekjes geprobeerd?? Ze heeft het gevoel een luier om te hebben, maar het is een stapje meer richting de onderbroek!

mijn vriendin heeft deze tip gebruikt bij haar oppaskindjes....

Een zakdoek in de luier leggen, deze voelt nat aan dus geen natte broek maar wel hetzelfde effect....

hopelijk heb je dr wat aan

liefs denise

(Ik moet ook echt overal zelf aan denken!!!! om gek van te worden maar dat is een ander onderwerp hahaha...)
>>> wat gek zeg, hier pakt iedereen netjes zijn tas in, doet zijn vuile was in de wasmand, poetst zijn tanden voor het naar school gaan, maakt eten klaar en doet een boodschap zodat ie kan eten, koopt op tijd cadeautjes voor vrienden, ruimt netjes zijn spullen op nadat ie het gebruikt/verplaatst heeft, leegt de vuilniszakken, vult de wc-rollen aan, voordat ze echt op zijn, O nee, toch niet ;-) Gek wordt je ervan!!!

Ha Daniëlle,

Ik weet wat je bedoelt... hier precies hetzelfde. Het scheelt wel (denk ik) dat Isis de oudste is, dus ik heb er, zelfs als zij zindelijk is, sowieso nóg eentje in luiers rondlopen...

Ik heb ook geen briljante tip (anders was Isis wel al zindelijk, haha) maar ik kreeg van de wijkverpleegkundige van het cb deze week wel een tip mee die ik wil gaan uitproberen. Het is een variatie op de tip van denise (zakdoek in de luier), maar dan een onderbroekje aandoen ONDER de luier. Ze voelen dan idd eerder dat ze nat zijn en dat schijnt nog wel eens te willen helpen. Ben benieuwd...

En Stephanie, moest echt lachen om je stukje!! Helemáál niet herkenbaar, hoor... ;-).

Groetjes,
Myrna

Dat gevoel kende ik ook met Merel.
Al tijden op het potje proberen.. en dat lukte af en toe maar vaak in de broek plassen.

Tot ineens 3 weken geleden.
Ik had het potje weg gedaan, een wc verkleiner en krukje op de toilet gezet omdat haar vriendinnetje van het kdv kwam spelen en die wel zindelijk is. Toen Merel zag dat zij op de wc plaste wilde ze ook.... en sindsdien: hoeraaaaaaaaaa
Overdag helemaal zindelijk, ze gaat zelf naar de wc toe, veegt haar billen af (met poepen helpen we wel afvegen), trekt zelf door en wast haar handjes (okee...dat geeft nog wel vaak geklieder maargoed dat nemen we voor lief).

Ik denk dat ze er eerder gewoonweg niet klaar voor was!

Snachts draagt ze wel een luier, ik wil niet overhaasten!!

Roos is ook met 3.5 zindelijk geworden, wie weet zal Linde snel volgen!
succes.

ennuh...hier ook een pakezel die overal aan moet denken! hahahaha

Hoi,

Ik had van jullie de tip gekregen om 'gewoon' te stoppen met luier om doen omdat ik het idee had dat Hjerre het wel makkelijk vond....Hjerre had die eerste dag 3 ongelukjes in een half uur en ik begon moed te verliezen, maar de rest van de dag was hij droog. Alleen op het KDV wilt het nog niet zo lukken, maar thuis en onderweg is hij zindelijk. Met heel af en toe een ongelukje.

Ik had dus bij Hjerre echt het gevoel dat hij die luier wel makkelijk vond en hij ga aan dat hij moest poepen e.d......Ik zou gewoon afwachten tot ze eraan toe is en haar lijfje ook, dat merk je wel. Hjerre is nu 3 jaar en 4 maanden en 1 maand zindelijk.

Succes!

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan