Wat een drama!!

A

Anoniem

Guest
Heb even jullie deskundigheid nodig.

Thijn nu 7 maanden is toen hij een paar weken was ingebakerd (heel weinig slapen en onrustige armpjes). Dat netjes afgebouwd toen hij 5 maanden was en sindsdien ligt hij in een puck a baby zak, ook wel bakerszak genoemd. Hij kan dan niet met zijn armpjes dingen pakken (speentje bijv) maar kan wel zijn voeten pakken. (dus zit niet strak).

Het probleem;

Heb al eerder geprobeerd hem hiervan af te krijgen en in een normale slaapzak te laten slapen, maar dan slaapt hij zo slecht tot bijna niet incl snachts en dat terwijl hij vanaf 3 weken doorsliep.

Nu krijgen we dus een groot probleem, hij past bijna niet meer in de bakerszak qua breedte en moet dus echt in de slaapzak. Maar hij is zo ontzettend overstuur. (nu ook als ik dit typ).

Ben nu al een uur met hem bezig, even armpjes onder de dekens en even armpjes vasthouden en liedje zingen, dan wordt hij heel rustig en zeg ik hem gedag en zet zijn muziekje aan en loop weg.

Maar dan een minuut later hoe moe hij ook is, is hij heel erg overstuur.

Begin gewoon aan mezelf te twijfelen..!!! (ja dat zal hij ook voelen)

Tips asjeblieft...! volhouden?

Groetjes

Hoi,

wat vervelend zeg dat het zo moeizaam gaat met slapen. Heb je al eens geprobeerd om zijn armen in de slaapzak te doen? Dan kan je het beste een slaapzak aan doen die niet te lang is maar gewoon goed past. Later kan je dan eerst een arm in de mouw doen en nog later de tweede arm in de mouw.

Of je maakt zelf een nieuwe zak om hem in te doen. En dan natuurlijk breder.

De zak waar hij nu in slaapt, kan je daar niet eerst één armpje uit doen en de andere er nog in zodat hij langzaam kan wennen aan het vrij slapen???

Groetjes van Marloes

hoi hoi,

ik weet wat je bedoelt.
hier is het ook een strijd met slapen.
wat ik nu meestal doe is zijn deken losjes over hem heen leggen en een muzoiekje aan.
speen er bij en dan weglopen, soms geef ik ook zijn rammelaar er nog bij.
dan kan je soms bij samir wel 2 keer terug lopen maar daar na slaapt hij lekker een tijdje.
sávonds heb ik dat probleem ook en dan doe ik gewoon het zelfde.
samir kan ook totaal niet stilliggen.

groetjes saloua

Ik zal eens kijken of ik er een gat in kan maken zodat hij 1 armpje alvast vrij heeft.

Bedankt alvast.

Hoi Wenne,

Mijn vriendin heeft destijds bij haar zoontje de mouwgaten van een slaapzak gewoon dichtgenaaid. Dan krijg je hetzelfde principe als de bakerzak.
Later kun je ze dan gewoon weer open maken en heb je weer een gewone slaapzak.
Misschien is dat een idee? Ik zou dan wel een slaapzak pakken met een goed aansluitend gat voor het hoofdje anders kruipt hij misschien in de zak. Die van de HEMA zijn best goed.

Enne, onze Sven is ook een druktemaker hoor. Wij hebben hem destijds ook proberen in te bakeren maar daar draaide hij helemaal van door. Uiteindelijk hebben wij hem in een gewone slaapzak leren slapen.

Je kindje moet er ook weer aan wennen dat hij zijn armpjes weer kan gebruiken. Geef hem dus ook de tijd om het te leren, dat gaat echt niet in 1 dag.
Wij moeten er 's nachts ook nog wel eens uit om zijn speentje terug te doen maar goed, dat is dan zo gebeurd en dan slaapt Sven ook wel weer verder.

Heel veel succes.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hallo

Heb net een aantal tips neergezet bij niet meer doorslapen van Saloua.
Deze heb ik van de wijkvp gekregen omdat het slapen hier snachts ook niet meer zo wilde en na deze tips gaat het weer goed.
Volgens de wijkvp mag je vanaf de 5 maanden niet meer inbakeren, als de kleine zich tenminste omdraait.

Groetjes bg

hi

anders kan je kijken of je via marktplaats een grotere bakerzak kan kopen.

daar mogen ze nog  wel in na 6 maanden,  djaimy heeft daar ook ingelegen alleen had ik hem geleend van me collega.

groetjes angela

Hallo, een vriendin van mij legt haar zoontje ook in een slaapzak en doet zijn armpjes erin. Dit werkt bij hun heel goed.

Succes en ik ben benieuwd wat je hebt gedaan en hoe het gaat.

groetjes Wendy

stemmen: www.sara-snapper.babyhomepage.nl

Terug
Bovenaan