Wat een ellende zeg!!

Twee weken geleden heb ik hier een topic aangemaakt over dat ik misschien iets eerder zou bevallen.

Nu heb ik anderhalve week lang in het ziekenhuis gelegen aangezien ik weeen had.
Ik zat pas in week 30 dus dat was natuurlijk veel te vroeg.

Ik heb weeenremmers gehad en longrijpers voor de baby.
Het is nu gelukkig wel weer rustig, maar ben wel op van de stress.
Het kan nu elk moment weer gebeuren, maar het kan ook nog weken duren.
Ik heb nu dus absolute bedrust voorgeschreven gekregen aangezien ik ook kleine beetjes vruchtwater verlies.
Jeetje wat kan een mens zich vervelen al die dagen in bed.
En het nadeel dat het nog wel eens 6 weken zou kunnen duren.

Wie heeft er ook zoiets soortgelijks meegemaakt?
Zou graag ervaringen uitwisselen.

Groetjes Bianca

He Bianca

Ik kan je niet helpen door mijn ervaring want die heb ik (gelukkig) niet.
Maar wat een verhaal zeg...........lijkt me inderdaad zeer frustrerend om zo in bed te liggen.
En dan die onzekerheid die steeds door je hoofd spookt.

Ik wil je sterkte wensen, meid!!!!
En als je je verveeld, je kunt altijd hier terecht.

Succes.
Lfs Naomi

Ow wat een spanningen en stres!!!

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar ken wel iemand (2 zelfs) die het ook gehad heeft. Echter is toen het kindje tóch onverwachts met de 32 weken geboren. De kleine heeft toen 2 weken in de couveuse gelegen en mocht toen naar huis. Ventje maakt het super goed!!

Een nichtje van mij had destijds ook al vroegtijdig weeen, verloor vruchtwater,  moest toen ook platliggen. Weken lang en werd er inderdaad helemaal "simpel" van. Bij haar is toen alles mooi rustig gebleven en heeft het gehaald tot de 38e week!!

Probeer tóch ondanks afgelopen weken een beetje te ontspannen, wat wat vruchtwater verliezen is geen grote ramp omdat het steeds opnieuw wordt aangemaakt. Maar idd.. dan moet je wel blijven liggen zodat dit beperkt blijft!!

Vertrouw een beetje  op je lichaam en op je kleintje.. en val ons maar lekker veel lastig hier!    We slepen je er wel door!!!!

Succes!

Esmé mv Kay en ???

(33.4 wk zwanger)

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik heb hier ook een heel dubbel gevoel over.
Aan de ene kant hoop ik dat het nog lang blijft zitten wat natuurlijk ten goede is van de baby, maar wat betekent dat ik nog lang plat moet liggen.
Aan de andere kant weet ik dat het levensvatbaar is en als het graag wil komen laat het dan maar komen dan hoef ik niet meer zo lang mijn leven op pauze te zetten.

Het moeilijke van alles is dat ik ook nog een zoontje van drie heb.
En ik het dus erg moeilijk vindt om zijn verzorging compleet aan iemand anders over te laten. Mijn man doet veel, maar we hebben ook een eigen zaak dus die moet ook blijven doordraaien.
Veel opvang van familie en vrienden, waar we uiteraard blij mee zijn, maar ik ging ervan uit dat ik in mijn verlof leuke dingen kon gaan doen met mijn zoontje (maar helaas)

Dit alles maakt me een beetje depri.
Ik had zo'n goede zwangerschap en zat zo vol met energie.
En nu is dat ineens weg nu ik niks meer kan.
Ik ga nu maar eens de positieve kant van dit geheel bekijken, namelijk de baby.
Daar ga ik momenteel voor.

Bedankt dat jullie me niet vervelend vinden.
Leuk dat ik op dit forum terecht kan.

Groetjes Bianca

Hi Bianca,

Jeeeetje wat ontzettend kl...!! Je hebt alle redenen om hier niet happy van te worden hoor! Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar mijn collega had met 27 weken al 4 cm ontsluiting en is uiteindelijk met 42 weken ingeleid... Ook zij kreeg vanaf de 27 complete rust voorgeschreven en ze deden er alles aan om kindje zo lang mogelijk te laten zitten. Nou dat is gelukt! Hopelijk blijft jouw kleintje ook zo lang mogelijk zitten, ook al kunnen ze tegenwoordig zo ontzettend veel die artsen. Houd moed en rust, kan me voorstellen dat je je gaat vervelen. Helemaal als je weet dat de eigen zaak door moet gaan en dat je andere kindje ook zorg nodig heeft. Maar denk maar zo: die weekjes lijken later misschien weer in het niet te vallen bij het geluk dat jullie baby brengt.
Hou je taai meid!

Groetjes Janneke

Jee Bianca, wat rot voor je zeg! Kan me goed voorstellen dat je, je depri voelt en het zo graag anders gewild had!

Ik hoop voor je dat de weken een beetje snel gaan, al zal het niet meevallen...

Nu is het nog wel heel erg vroeg, maar als je een week of 2 verder bent ziet het er misschien weer beter uit? Ik weet ook niet hoe groot en zwaar je kindje is en of dat nog invloed heeft op de gezondheid bij een vroeggeboorte?

Mijn kindje is nu bijna 6 pond, bij 35, 5  weken, lijkt me dat het dan toch niet heel veel kwaad meer kan als  het geboren wordt??

Nou in ieder geval heel veel sterkte, ik hoop op veel afleiding voor je!!

lfs Mick  

Hoi hoi,

Mickey, ze hebben ons kindje vandaag op nog geen twee kilo geschat.
Dus in mijn geval nog wel een hoop te licht om ter wereld te komen zonder medische poespas.
Als ze zo klein zijn kunnen ze hun temp. helemaal nog niet regelen dus moet het de couveuse in.

Mijn 1e zoontje was ook 6 pond bij zijn geboorte (voldragen zwangerschap) dus dat moet geen probleem zijn lijkt me.

Ik denk dat ik gewoon positief moet gaan denken dat elke dag er eentje is.

Groetjes Bianca

Hoi hoi Bianca,

Jeej wat een ellende zeg! Helaas heb ik bij mijn 1e dochter ongeveer hetzelfde meegemaakt, met 31 weekjes braken me de vliezen... Ik werd met spoed opgenomen en kreeg ook weeen remmers en longrijping en uit eindelijk is Lili met 33 weekjes en 1 dag geboren.. De remmers deden het niet meer..Ze is meteen in de couveuse gekomen . Na 7 daagjes lag ze al in een kinderbedje en na 13 daagjes mocht ze mee naar huis!!! Haar geboorte gewicht was 2242 harstikke zwaar voor een MEISJE van 33 weekjes!! (mijn 2e zoon was ook met 36 weekjes dik 4 kilo!!!

Met Lili ging en gaat het dus helemaal prima!!! Met 11 maandjes liep ze al los. en ze is een hele vlotte tante!! Ze heeft er werkelijk niks aan overgehouden..
Hoop dat dit je een beetje gerus stelt!

wat ik alleen niet zo goed begrijp is waarom je thuis bent??? Ik mocht nog niet eens die 2 weken in het Zh naar de wc????Ik moest op een po plassen /poepen en zelfs douchen mocht ik niet eens... Dit alles voor infectiegevaar??

Vreemd dat er overal andere regels zijn!
Hou je taai!!!! Het komt vast wel goed!

Liefs Lonneke Mv Lili 4-9-06   en Jell 18-01-08 en 32 weekjes zwanger!

Terug
Bovenaan