Wat een ellende!!

Nou dat onze kleine man vlot zijn eerste tandjes had was zo schattig... maar nu is het wel heel rot allemaal voor hem. Djaimy is van 12 mei.
hij had al heel snel zijn eerste twee ondertandjes.
nu voelde we ook al zijn boven tandjes door komen maar alles was zo aan het bobbelen in zijn bovenkantje dat we eigelijk niet echt meer wisten wat er door ging komen... en ja hoor meneer kreeg er 4 tegelijk boven zijn twee voor tanden en aan iedere kant nog een.... nou zie je dus al een hele mond vol!! en tot overmaat van ramp komen de onderste twee naast zijn ondertandjes aan weerskanten ook meteen weer door ... die kleine is zo ontzettend van de leg geweest... snot verkouden kwijlen hangerig huilerig terwijl we hem eigelijk nooit horen!!! het is een heel lief en vooral zoet kind... maar wist werkelijk niet wat ons overkwam de laatste tijd... slecht slapen niet willen eten en nu alle tandjes boven in eens helemaal door zijn spuit luiers weer en een beetje verhoging...
het houd dus niet op voor onze kleine vent.
daar tussen zat volgens mij ook een aardige sprong... waar die uiteraard ook door van slag was... nou ik had nu wel even zo iets van NU IS HET GENOEG!! die kleine was net weer aan de beterende hand eet weer goed verkoudheid zo goed als weg ... nu weer die ondertanden... ik heb twee oudere zoons een van 12 en 10 jaar die kregen ook wel vlot hun tanden maar dit is echt tegek gewoon!! als hij dalijk een jaar is heeft hij zijn hele gebit...(geen id of dat kan eigelijk maar met deze snelheid weet je het maar nooit) maar goed eindelijk gaat alles weer een beetje beter.
meneer zit alleen soms valt hij om maar weet zich zelf goed in evenwicht te houden... omrollen van buik naar rug vind hij helemaal niks... en dan de hond... ach die heeft het ook zwaar!!!! hij gaat het hele huis door achter de hond aan in zijn loopstoel!!!
gelukkig hebben we een goedsul van een hond en als hij het zat is gaat hij ergens liggen waar de kleine nog niet bij kan ... maar goed we hebben het allemaal even niet zo leuk gehad!! hoop alleen wel dat hij nu die warrige nachten achterwegen laat!!!! want wat ben je daar dan weer kapot van zeg bah bah.... je knapt echt weer op van een goede nacht slapen... ik heb zelfs nog heel even gedacht... een nachtje naar opa en oma met die kleine maar eigelijk is dat ook geen optie... omdat Djaimy heel erg gaat huilen zo dra hij in handen moet bij andere mensen das ook in eens weer iets nieuws!!! dus Mammmmmma is met recht de pineut in alles deze keer hahaha pfff hoop dat dat maar een fase is en dat ook dat snel weer voorbij gaat!!!

zo dat lucht op!! zijn er moeders die de zelfde ellende hebben gehad met eten slapen en tandjes?
heeft iemand nog tips over het eenkenning zijn?
dan hoor ik ze graag.

liefs Shirl.

Hey Shirl,

wat een verhaal zeg. Het gaat echt snel bij jullie mannetje met zn tandjes... Quinn is van 11 mei en heeft nu net sinds een paar dagen zn eerste tandje, anders dan bij jullie hebben wij niks in de gaten gehad behalve dat hij dan iets meer kwijlde en dat zn billen wat roder werden maar dat was alles dus daar kan ik niet over meepraten. Hij was idd wel goed verkouden de laatste tijd en op het kdv kreeg ik ook al de zin: nu het tandje door is zal de verkoudheid ook wel minder worden. Wist niet dat dit hier ook verband mee hield:) Las trouwens gister ergens een verhaal dat een kindje al zn 20 tanden binnen het eerste jaar had, dus het zou kunnen:)
Wat betreft eenkenning zijn, ik heb het idee dat Quinn mij ook meer begint te missen zodra ik hem achter laat. Echt eenkenning is het nog niet maar merk wel dat hij echt naar mij begint toe te trekken, jij zal ook net als ik het meest in de buurt zijn dus dan krijg je dat... Ik zou als ik jou was gewoon proberen hem wel weg te brengen, gewoon blijven proberen. Doe het anders in fases en begin met een korte tijd en dat steeds verder opbouwen. Geeft een kind vaak het vertrouwen dat je weer terug komt, heb ik ook weer ergens gelezen.
Succes ermee en ik hoop dat het allemaal weer wat rustiger wordt...

liefs Amanda

@ Amanda

ja het gaat ook met vlagen hier de ene keer heeft hij weinig last van huilen bij andere en de andere keer als iemand maar een vinger naar hem uit steekt dan gaat hij echt knetter hard huilen en dat blijft dan zo tot ze weer weg zijn.
en het gekke is dat heeft hij meestal bij opa en de oma's als hij mijn vriendin ziet die die ook niet elkedag ziet maar daar heeft hij dat helemaalniet bij die kan hem zelfs gewoon pakken en met hem kroelen zonder dat hij gaat huilen.. ik denk dat het er ook mee temaken heeft dat de opa en oma's als die hem zien er meteen op duiken!!! dat vind die helemaal niet zo geslaagd volgens mij das gewoon te veel... logisch als je grootouder bent dat je dan helemaal gek ben op je kleinkind maar ik zeg steeds als ik ergens binnen kom.... laat hem maar even anders gaat hij brullen!! en zit ik de rest van de tijd dat ze bij hem zijn met Djaimy op mijn schoot!!! soms best lastig want ik wil ook niet de vervelende (schoon)dochter zijn door te zeggen dat ze hem gewoon even moeten negeren als ik ergens binnen kom hij moet echt even op adem komen gewoon ... maar goed ... gelukkig pikken ze dat wel goed op

toevallig had ik het nog met mijn schoonzus over tandjes krijgen ... haar dochtertje van nu bijna 4 jaar had idd ook op 2 kiesjes na het hele gebit al toen ze 1 jaar was. dan zal het wel in de familie zitten!... of zo iets ;-)

liefs Shirl.

hey,

met mijn zoon was het net zo.. dramaaaaaa... altijd rode billen, altijd kwijlen, en huilen.. de ene na de andere tand kwam door.. soms4 tegelijk.. en idd.. met een jaar had ie op 1 kies na zn hele gebit..met mijn dochter is het nu ook zo, ze heeft al 6 tanden, en de rest komt volgens mij ook door.. gelukkig is het bij haar niet zo'n drama.. ze doet t dr gewoon even bij..

en wat eenkennigheid betreft, doe waar jij je goed bij voelt, vind je het niet prettig om hem dan weg te brengen, doe je het niet.. maar bedenk wel dat t vaak over is voordat jij de deur uit bent..

liefs

hoi hoi,

mijn eerste zoon had met 1 jaar alle tanden, nooit problemen mee gehad, dus heb geluk gehad.
geen rode billen, wel kwijlen maar ach dat hoort erbij.

mijn tweede zoon is niet zo snel met de tanden, nu 4 en hij is 7,5 maand.

liefs

mijn zoontje is van 31 mei,, en ook hij is snot verkouden al 3 weken..
2 weken geleden kwam zijn onder tandje door, gister zagen we dat zijn 2 tandje onder door kwam..
en snachts slaapt hij bijna niet doordat zijn neusje helemaal dicht zit.
ik zat op 180cc met zijn flesje hij had vorige week dat die nog maar 50 cc dronk... nu is die gelukkig weer omhoog het gan en drinkt nu weer 180cc..maar niet altijd helemaal leeg.

Hoi Shirl,

Dit verhaal is zo herkenbaar. Onze zoon is van 10 mei en sinds september komen de tandjes als een jekko door. Begon eerst met 2 ondertandjes (tegelijk) daarna 2 tandjes boven en nu komen er 4 tandjes tegelijk door. Hij slaapt er ook erg slecht door. En ook een flinke sprong wat hij heeft gemaakt.Door de doorkomende tandjes is hij ook vaak snotverkouden omdat die weerstand gewoon zo laag is.
Maar een nachtje opa/oma is goed te adviseren. Wat hebben wij die nacht heerlijk geslapen.

Heel veel sterkte en hopelijk komen de rustige nachten weer snel terug

groetjes Jantien

Terug
Bovenaan