wat een emotionele dag is dit......

Vandaag een afspraak gehad bij de gyneacoloog, eigenlijk niet heel veel wijzer geworden...

We kunnen tot een volgende zwangerschap beter wachten tot de uitslagen binnen zijn, dit kan 3 maand duren en zal dus tegen eind februari zijn...
er waren helaas nog geen uitslagen binnen.
8 januari weer terugkomen voor een inwendig-onderzoek om te kijken of er geen weefsel is achtergebleven.

Sjonge moesten wachten in die wachtruimte tussen allemaal zwangere vrouwen die op hun beurt zaten te wachten op een echo...het was gewoon zo oneerlijk.

Ik zal toch onder strenge controle komen bij een volgende zwangerschap metvruchtwaterpunctie en al....aaaaaahhh weer die enge naalden!!!

Komen we thuis, ligt er een brief van eht crematorium, het as van ons dochtertje is vrijgegeven!!!!
we moeten een lijst invullen wat we met haar as willen, ik heb gewoon gebeld....onpersoonlijk gedoe zo'n lijst...

Nu hebben we een afspraak voor woensdag om een urntje uit te zoeken en moeten we de urnhangertjes die we hebben laten maken bij de goudsmid meenemen dan kunnen ze bekijken of die zo goed zijn.
Ik hoop toch zo dat we haar eind dit jaar thuis mogen ontvangen, het liefst heb ik de hangertjes al klaar voor de kerst, dan kan ik mijn mannetje verrassen met het mooitste kerstcadeautje wat hij ooit onder de kerstboom heeft kunnen vinden.

Al met al heb ik weer heel wat afgejankt vandaag en merk dat ik nog lang niet klaar ben, heb barstende hoofdpijn alle zorgen en emoties ik word er niet goed van....
het is ook even niet niks allemaal, en je bent niet verzekerd voor een uitvaart bij een overleden kindje voor 24 weken zwangerschap dus het brengt ook nog eens financiele druk met zich mee.....

Liefs Randy

Lieve Randy,

Je had een reactie bij mij geplaatst en nu lees ik dit.
Ik snap je reactie volkomen en nogmaals het was echt niet de bedoeling om je te kwetsen.
Ik hoop  dat jij en je man deze moeilijke tijd doorkomen en veel steun krijgen van de mensen om jullie heen.
Het is trouwens belachelijk dat de verzekering niets uitkeert aan een begrafenis van een kindje onder de 24wk, nog een tegenslag te verwerken.
Ik hoop dat het as van jullie kindje snel in jullie midden kan zijn zodat jullie het jaar toch nog een beetje positief af kunnen sluiten.
Nogmaals veel sterkte de komende tijd en veel succes in de toekomst..

Groetjes Jessica

PS sorry als sommige dingen er raar staan maar ik kan niet altijd de juiste woorden vinden, ben best aangeslagen door je verhaal en ik hoop dat 2007 een jaar is vol liefde en geluk voor jullie.

Ook hier heel erg bedankt voor je reactie...

het is een hele emotionele tijd, allemaal heel vervelend...

Ik snap dat ze wettelijk gezien ergens een lijn moeten trekken, toch vind ik dat ze bij een "gewone" bevalling en of dat nou bij 17 weken is of later toch eens moeten bekijken of ze dat niet kunnen veranderen....

deze mensen kiezen bijna allemaal voor een begravenis of crematie en die kosten lopen snel tegen de 2000 euro...
dan ben je al emotioneel een wrak en krijg je ook nog eens onverwachts zo'n rekening voor je kiezen.

Gelukkig hoeven wij ons niet echt druk te maken over de financien maar het is elke keer weer even schrikken...

Ook wij hopen op een goed 2007 met een nieuwe gezonde zwangerschap met goede afloop...de tijd zal het uitwijzen.

Liefs Randy

Hoi Randy,

Kan me voorstellen dat het een emotionele tijd voor jullie is, het is immers niet niets om je kindje te verliezen.
Dan ook nog de onzekerheid hoelang je moet wachten dat je erweer voor mag gaan, het vloeien is geen pretje.
Eer ze er achter kwamen dat ik een bbz had vloeide ik al 7 weken, en dat was geen pretje dus kan me voorstellen dat je er van baalt..
Hoop dat je gynecoloog je hierin verder kan helpen.
Ik vind het echt knap dat je hier je verhaal doet, en ik hoop ook dat je veel hebt aan de steun van de meiden hier.
Iedereen heeft zo zijn eigen zorgen maar toch zijn we er voor elkaar, dat geeft een bijzonder en fijn gevoel.
Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt hoe het met je gaat en hoop dat je je mannetje een wereldskado kan geven met de kerst..

Liefs Jessica

Hallo randy!

Helaas ben jij een van de vele die dit is overkomen en ik begrijp je helemaal want ook ik ben dit jaar onze zoon verloren na een zwangerschap van dertig weken. De begravenisonderneemster heeft mij er toen op gewezen dat ze via het crematorium vervroegde vrijgeving kunnen aanvragen bij de officier van justitie. Bij hebben ze dat gedaan en ik had hem na een week lekker thuis. Ik hoop dat je hier wa aan hebt en ik zou gewoon het crematorium even bellen.

Heel veel sterkte liefs nathalie

Bedankt voor je reactie, ons hebben ze hier helemaal niet opgewezen, ze zeiden alleen dat het 4 weken duurde....
het is nu nog maar 3 weken geleden dus opzich is het as al snel vrijgegeven, het urntje wat wij in huis hebben is wel op voorraad dus opzich kan dat snel gaan.
waar ik me nog wel druk overmaak is dat de urn-hangertjes die we hebben laten maken niet goed zullen zijn.
Vanmiddag gaan we die ophalen bij de goudsmid dan kunnen we die morgen meenemen naar het crematorium.

Mag ik vragen waaraan jullie zoontje is overleden?

Liefs Randy

Hallo Randy,

Ik had je verhaal verkeerd gelezen ik dacht dat je de as nog niet had maar dat het gelukkig al wel.
Morris staat nog steeds in zijn orginele urn van het crematorium die vind ik wel mooi totdat ik ooit ergens tegen aanloop wat ik mooier vind. Heb toen het net gebeurd was zelfs geprobeerd er zelf een te maken van klei. Maar de inspiratie ontbrak.
Morris is overleden door een bloeding in de placenta. Hij was gelukkig helemaal gezond.
Hoe kom je de dagen een beetje door? Het is zwaar he? Ik hoop dat je veel steum krijgt en hebt.
Ook ik heb een hangertje met wat as erin en dat is me erg dierbaar.
Als je ooit wilt praten kan dat altijd hoor!

liefs nathalie

is zoooooooooooo blij!!!!!!

de urntjes zijn helemaal goed,we hebben vandaag bij de goudsmid
gekeken en ze zijn echt perfect!!!!
het as van Ninthe wordt daar heen gebracht, en dan vult hij ze en maakt
ze dan dicht.
Wij vinden de standaard urntjes die het crematorium hier aanbied niet mooi,
dus we hebben al 1 uitgekozen in een folder van hun, met een kaarsje erboven op, dan hebben we het maar gelijk klaar, het lijkt me zo moeilijk om dat later nog eens te doen.
Maar kan me aan de andere kant ook goed voorstellen dat als je niet precies weet wat je wil of nog niks moois hebt gezien je wacht, je wil toch een goede keuze maken.
Het as van Ninthe zit nog niet in de urntjes, maar die hangers zijn mij ook al heel erg dierbaar.

Wat lijkt me dat ook moeilijk, dat je kindje helemaal gezond was, maar dat jou lichaam op 1 of andere manier niet meewerkte, heb je daar vrede in kunnen vinden, en voelde het niet als falen van je lichaam?

Bij ons is het echt domme pech gewoon, het is niet erfelijk, maar waarschijnlijk heeft ons engeltje zich zo ontwikkeld omdat ze dacht dat wij er sterk genoeg voor waren (en ook zijn) en dat anderen dat misschien niet zouden zijn....
het is vast niet voor niks geweest allemaal.

ik kom de dagen opzich wel door, mijn vriend is alwel weer de tweede week aan het werk, maar is om 14 uur alweer thuis, hij zit in de ochtenddienst, ik rommel dan wat aan, en struin een beetje op msn en het forum...
ook krijg ik veel mail van collega's en voor ik het weet is mijn mannetje weer thuis.

meestal heb ik s avonds veel verdriet, dan zit ik rustig op de bank of ik lig in bed en dan ga je alles overdenken en komen de tranen.
het is moeilijk, hard en zo oneerlijk maar we komen er doorheen, ik weet gewoon dat het goedkomt....

Liefs Randy

Terug
Bovenaan