wat een gedoe

Nou, we waren 2 weken geleden met de rijstebloem begonnen. En eerst waren we heel enthousiast. Na 3 dagen 1 schepje, waren we overgegaan op 2 schepjes in de ochtendfles. Maar de derde dag kreeg ze diarree. Wij op advies van het CB en de diëtiste weer gestopt (maar het kon niet aan de rijstebloem liggen want daar zit toch niks in). Na 2 dagen alles weer normaal en wij weer met de rijstebloem begonnen. Ook nu de derde dag weer diarree en heel erge buikpijn. De rijstebloem dus weer laten staan, maar nu blijft ze last hebben van haar buikje.
Het zit me helemaal niet lekker.

Liefs,

Jeetje wat vreemd he.
Zal het allemaal toeval zijn of toch de rijstebloem??
Het is nu natuurlijk wel tandentijd, moeilijk he, waar doe je goed aan.
Slaapt ze nu niet meer door zonder rijstebloem??

@bobbian: Volgens de gastouder zijn het geen tandenluiers. Die ruiken anders zegt ze. En in haar mondje zijn ook geen rode plekjes te vinden of zo.
En ze sliep al niet door. Ze slaapt nu wel van 8 tot 4. Dus dat is al wel een goede slaapruk.

@moonpoontje: Het zou kunnen dat de darmpjes moeten wennen, maar dan doen ze daar wel lang over vind ik, maar ik heb er ook niet zoveel verstand van. Dinsdagochtend had ze voor het laatst rijstebloem. En vanochtend had ze nog een gele dunne poepluier. Terwijl ze van de Friso pep groene poep had. Het is mij een groot raadsel.

Dank jullie wel voor de snelle reacties. Die luiers op zich vind ik wel te doen, maar dat ze er echt heel erge buikpijn van kan hebben, vind ik veel erger. Dat doet jezelf gewoon pijn.

Liefs,

Ik weet wel dat sommige voedingsmiddelen tot wel 48 uur na inname last kunnen blijven geven. Ik zit zelf op een streng ha dieet, om dat Joost nogal allergisch is. Pas na 4 dagen ha dieet, merkten wij verschil aan Joost. Dus het kan nog best van die rijstebloem komen. Anders over een paar weken weer proberen. Als ze dan nog steeds reageert, weet je dat het van de rijstebloem komt.

Maar ja, rond deze periode krijgen ze natuurlijk ook weer tandjes en zo, dus dat kan het dan ook weer zijn. Of toch ergens een virusje opgepikt. Je weet het gewoon vaak niet. Lastig he? Hoe gaat het nu met haar?

We zijn vrijdag bij een bio-resonantie therapeut geweest en wat blijkt: ze kan niet tegen melk (dat wisten we al), maar dus ook niet tegen friso-pep. We zijn nu dus over gegaan op de allergy care voeding van friso. Wauw wat een prijs hoort daarbij zeg. Maar als ze het er goed op doet, dan is het prima. Tegen de rijstebloem zou ze gewoon moeten kunnen, maar eerst maar weer even aan deze voeding wennen en dan beginnen we wel weer met pap. Weer wennen aan een nieuwe voeding dus. En nu al 2 nachten slecht geslapen, omdat haar darmen daar dus ook weer aan moeten wennen en de oude troep er nog uit moeten werken inderdaad.
Maar overdag gaat het al een stuk beter gelukkig. Geen buikpijn meer gehad sinds vrijdag. Hopelijk blijft dit zo.

Liefs,

Terug
Bovenaan